Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@13:14:12 GMT

آمار کرونا سمنان ۲۱ اردیبهشت؛ ۲۴ بستری جدید

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۵۰۲۳

آمار کرونا سمنان ۲۱ اردیبهشت؛ ۲۴ بستری جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان آمار مبتلایان به کرونای این استان را تشریح کرد.

نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در استان سمنان، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۵ هزار و ۹۸۸ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۴ بیمار مثبت مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی تابعه دانشگاه بستری شده‌اند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به شش هزار و ۱۲۲ نفر رسیده است و ۱۹ هزار و ۸۶۶ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: همه موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به پنج هزار و ۱۹۳ نفر رسیده است.

کد خبر 492797

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر سمنان استان سمنان وضعیت کرونا در سمنان آخرین آمار کرونا سمنان آمار کرونا در سمنان ابتلا به کرونا در سمنان سمنان شهرداری سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان وضعیت سمنان در کرونا ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری کرونا شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد

دکتر علی ‌تقی‌زاده با بیان اینکه سالانه ۱۲ هزار و ۸۹۹ بیمار جدید مبتلایان به سرطان روده بزرگ در کشور اضافه می‌شود، گفت: سالانه هفت هزار و ۳۵۴ مورد جدید سرطان روده بزرگ در مردان و پنج هزار و ۵۴۵ مورد در زنان شناسایی می‌شود و سرطان روده بزرگ بعد از معده و پستان در زنان و مردان در جایگاه سوم قرار دارد.

وی ادامه داد: در مردان سرطان‌های معده، پروستات و ریه در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند و پس از آن سرطان روده بزرگ بوده در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

به گفته وی، در زنان نیز این سرطان پس از سرطان‌های پستان و معده در جایگاه سوم بوده است.

دانشیار گروه رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تغذیه نامناسب، چاقی، عدم تحرک مناسب، مصرف زیاد غذاهای پرکالری، مصرف سیگار، الکل و دخانیات و افزایش میزان مصرف نمک و روغن از جمله مواردی است که ریسک ابتلا به این سرطان را افزایش می دهد.

وی با بیان این که اقدامات انجام شده درمانی در مبتلایان به سرطان روده بزرگ اعم از اعمال جراحی و شیمی درمانی‌ها نقش بسزایی در درمان بیماران مبتلا به این نوع سرطان داشته است، تاکید کرد: اگر موارد پیشگیرانه رعایت شود می‌توان از ابتلای به بسیاری از بیماری‌ها، سکته‌ها و سرطان‌ها از جمله سرطان روده بزرگ جلوگیری کرد.

تقی زاده ادامه داد: معتقدیم که باید روی موضوع پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان روده بزرگ هم کار کرد و قطعاً هرچه‌ قدر که در این حوزه هزینه شود آورده به مراتب بیشتری در حفظ سلامت آحاد مختلف جامعه دارد و از تحمیل هزینه‌های بالای دارو و درمان و همچنین عوارض و مشکلات ناشی از بیماری در فرد بیمار و خانواده و اطرافیان وی جلوگیری می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • ساچمه‌های آلوده در جلیقه‌های انفجاری کرمان | افشای ابعاد جدید جنایت تروریستی؛ دلیل عفونت بسیار شدید و عجیب مجروحان مشخص شد
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • افشای ابعاد جدید از انفجار تروریستی کرمان
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم