Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی امروز (سه شنبه) ابراز امیدواری کرد که مذاکرات سد النهضه از سرگرفته شود و دیدارهای رئیس جمهوری کنگو راکد بودن مذاکرات را از بین ببرد. در همین حال، فرستاده آمریکا خواهان "راه حلی سودآور" برای تمامی طرف‌ها در بحران سد النهضه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، دینا مفتی، سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات سد النهضه از سرگفته شود و دیدارهای فلیکس تشیسکدی، رئیس جمهوری کنگو راکد بودن مذاکرات را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری کنگو که رئیس کنونی اتحادیه آفریقا است، وارد آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی شد تا رایزنی‌هایی با مسئولان اتیوپی درمورد مذاکرات شکست خورده سد النهضه داشته باشد.

این سفر فلیکس تشیسکدی به اتیوپی در چارچوب سفرهای وی به مصر، سودان و اتیوپی انجام می‌شود تا تفاهم‌هایی میان این سه کشور قبل از زمان دومین آبگیری سد النهضه حاصل شود.

وی تلاش دارد تا دیدگاه‌ها میان مصر، اتیوپی و سودان در چارچوب طرح اتحادیه آفریقا برای پشت سر گذاشتن مشکل سد النهضه نزدیک شود.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد که دیدارهای فرستاده آمریکا با مسئولان اتیوپیایی پیرامون سد النهضه ثمربخش و سازنده بود.

وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد: ما به فرستاده آمریکا تاکید کردیم که به اهمیت دستیابی به توافقی پیرامون دومین آبگیری و راه اندازی پایبند هستیم.

وزارت خارجه اتیوپی تاکید کرد: اتیوپی امیدوار است که مذکرات پیرامون سد النهضه از سرگرفته شود و دیدارهای رئیس جمهوری کنگو با سه کشور برای رفع رکود در مذاکرات، ثمربخش باشد.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی تصریح کرد که موضع اتیوپی درمورد سد النهضه تغییر نکرده و آنها به فرستاده آمریکا اعلام کردند که اتیوپی به رهبری اتحادیه آفریقا در مذاکرات سد النهضه پایبند است.

پیشتر فرستاده آمریکا با معاون نخست وزیر و وزیر خارجه و وزیر منابع آبی اتیوپی دیدار کرد.

در این مذاکرات به مساله سد النهضه و انتخابات و اوضاع در تیگرای و مسائل منطقه‌ای به روشی دیپلماتیک که همگان در آن برنده باشند، پرداخته شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتیوپی سد النهضة سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی رئیس جمهوری کنگو اتحادیه آفریقا فرستاده آمریکا سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • عملکرد دولت در سیل چابهار موجب دلگرمی و امیدواری مردم شد
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی مربوط به زمین پاک تلاش جدی دارد