Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: احیاگر بودن یک دغدغه مهم است و این مهم نباید به جلسات تشریفاتی ختم و باید در عاملیت به معروف و ناهیت در منکر اجرایی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد ، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: احیاگر بودن یک دغدغه مهم است و این مهم نباید به جلسات تشریفاتی ختم و باید در عاملیت به معروف و ناهیت در منکر اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در حال یک خودیابی است، عنوان داشت: ستاد استان نیز حرکت خوبی را آغاز کرده و اخیراً صداهای امیدوارکننده‌ای به گوش می‌رسد که بیانگر  بیداری بوده و قانون امر به معروف و نهی از منکر یکی از نشانه‌های بیداری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: براساس قانون امر به معروف و نهی از منکر، این ستاد اختیارات و جایگاه قانونی دارد و مصوبات آن باید عملیاتی و پیگیری شود، با این قانون دست ستاد برای مطالبه‌گری از مسئولان و استفاده از ظرفیت مردمی باز خواهد بود.

نکونام با اشاره به اینکه باید جامعه را در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر فعال کنیم، تصریح کرد: طرح اجرای محله‌محور امر به معروف و نهی از منکر یکی از مواردی است که در استان لازم بود و این امر الهی باید از متن مردم بجوشد و فراگیر شود.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید محله‌محور اجرا شود چراکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در همه دستگاه‌ها، نهادها و ادارات نمایندگانی دارد اما در گسترش این فرهنگ موفق نبوده‌اند و جز از طریق محله‌محوری نمی‌توان فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را نهادینه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: طرح محله‌محور شهرکرد که با تقسیم این شهر به 40 محله انجام می‌شود راهکار مناسبی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر است و این طرح باید تکامل یابد و به صورت یک طرح جامع تکمیل، تصویب و اجرا شود.

50000 بسته معیشتی توسط مجمع رهروان امر به معروف اصفهان توزیع شد؛ ارائه خدمات ویژه به سالمندانظرفیت نیروی انتظامی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر استفاده می‌شودظرفیت اقشار مختلف برای اشاعه فرهنگ امر به معروف در استان مرکزی به‌کار گرفته شود

وی با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر‌، یادآور شد: این دستگاه تاکنون در بسیاری از ضعف‌ها و نواقص جامعه از جمله امر به معروف و نهی از منکر نقش سازنده‌ای ایفا کرده که در ادامه نیز باید در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همکاری داشته باشد.

طرح محله پیشران شهر پیشرفته با تشکیل هسته‌های امر به معروف در شهرکرد اجرا می‌شود

معاون مطالبه‌گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری نیز در همین جلسه، اظهار داشت: پرچم‌داری و احیای روحیه مطالبه‌گری در مردم با استفاده از هیأت اندیشه‌ورز شامل تعدادی از نخبگان شکل گرفت و جلساتی در خصوص سیاست‌های کلان این ستاد برگزار و مسائل مختلف بررسی و در جلسه ستاد تصویب خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی افزود: نشست با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در راستای تولید محتوا و تبیین وظایف ستاد امر به معروف برگزار و این برنامه در ماه رمضان آغاز و محتواهای ارسالی به صدا ک سیما زیرنویس می‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان بیان داشت: ارائه آموزش به تعدادی گروه جهادی و پیگیری مشکلاتی از قبیل مشکلات مربوط به کراگران اخراجی کارخانه برفاب، مشکلات آبداران، پیگیری مسئله آتش‌نشانان اخراجی شهرداری و پیگیری مطالبات مردمی محله 32 شهرکرد انجام شد.

احمدی تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و معاون پیشگیری از جرم دادگستری و ...، نشست با مدیرکل آموزش و پرورش جهت استفاده از ظرفیت شبکه شاد در تولید و ارائه محتوا، دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌ها و تبیین برنامه‌های ستاد امر یه معروق و نهی از منکر در هیأت اندیشه‌ورز و ارائه طرح محله‌محور توسط معاون مطالبه‌گری ستاد با همکاری معاونت پیشگری از جرم دادگستری با تاکید بر محله‌محوری، مسجدمحوری و ... در راستای مشارکت مردمی در حل مسائل انجام می‌شود.

 طرح محله پیشران شهر پیشرفته با تشکیل هسته‌های امر به معروف در شهرکرد اجرا می‌شود 
 
معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه گفت: طرح محله پیشران شهر پیشرفته با تشکیل هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر محله‌محور با همکاری معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به صورت پایلوت در شهرکرد اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، افزود: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه و رساندن جایگاه امر به معروف به شأن واقعی آن و زمینه‌سازی مشارکت مردم در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، زمینه‌سازی مشارکت مردم در کمک به دولت و حاکمیت و کمک در تحقق شاخص‌های پیشرفت به صورت محله‌محور از اهداف طرح محله‌محور ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در استان است.

معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تصریح کرد: در این طرح سلامت و پیشرفت در حوزه بهداشت، پیشگیری و درمان از شاخصه‌های پیشرفت و توسعه یک محله است و جهاد پیشرفت، مدرسه پیشرفت، نشاط و پیشرفت، رسانه پیشرفت و دولت پیشرفت عناوین شاخص‌های دیگر پیشرفت و توسعه در این طرح است.

محمدی تشریح کرد: نهادها و دستگاه‌های تخصصی از جمله علوم پزشکی در سلامت و پیشرفت، کمیته امداد و بهزیستی در عرصه جهاد پیشرفت و نهضت محرومین، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه مدرسه پیشرفت، شهرداری و ورزش و جوانان در عرصه نشاط و پیشرفت، صدا و سیما در رسانه و پیشرفت و فرمانداری در عرصه دولت و پیشرفت فعال خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین حوزه در همکاری حوزه مسئولان است، ادامه داد: دستگاه‌های پشتیبان از جمله سپاه پاسداران و نیروهای مقاومت بسیج در عرصه اطلاع‌رسانی و مشارکت در جذب افراد، نیروی انتظامی در همکاری با کلانتری‌های محلی برای معرفی افراد و رابطین همچنین همکاری در استعلامات و اعزام و معرفی اساتید مرتبط و استانداری در زمینه معرفی طرح به دستگاه‌های مربوطه جهت مشارکت، اداره کل تبلیغات اسلامی و  امور مساجد در معرفی و مشارکت در تکمیل طرح همکاری خواهند داشت.

شهرام مقدس، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست بیان داشت: محله یک واحد جمعیتی است و واحد شهری به لحاظ ساخت‌وسازهایی که در کنار هم جمع شده‌اند شکل می‌گیرد اما جمعیت محله‌محور اجتماعی است که باید هویت محله مشخص شود و بسیاری از محله‌ها محله اجتماعی نیستند چراکه افراد بدون اینکه پیوندهای درونی در محله ایجاد شده باشد در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: افراد در یک محله اجتماعی در کنار هم تعاملاتی دارند و هنجارهایی بر رفتارشان حاکم می‌شود که حاضرند به خاطر آن هنجارها مشارکت کنند و مسئولیتی بپذیرند و از این نقطه محله‌محوری معنا پیدا می‌کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در طرح محله‌محور باید از محله‌هایی استفاده شود که بتوان سازوکار محله‌ای و افراد کلیدی و موثر را سریع شناسایی و افراد مسئولیت‌هایی را بپذیرند که در این صورت پویایی ایجاد و پس از آن سازوکارهای اجتماعی مشوق خواهند بود و نیاز به حمایت‌های بیرونی ندارد.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر احیای امر به معروف و نهی از منکر معاون مطالبه گری ستاد نماینده ولی فقیه چهارمحال و بختیاری نهی از منکر طرح محله محور دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن تأکید بر توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اگر فرماندار جدید کاشان می‌خواهد موفق‌تر باشد نگاه ویژه‌ای به متن حکم صادر شده از سوی مقام معظم رهبری برای اینجانب داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی بعد از ظهر امروز در دیدار با فرماندار پیشین و جدید شهرستان کاشان با بیان اینکه اسناد بالادستی رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم مد نظر فرماندار کاشان باشد، اظهار داشت: در تمامی کارها باید نگاه ویژه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در کاشان همواره در تلاش هستم تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب در متن حکم صادرشده محقق شود و اگر فرماندار جدید کاشان می‌خواهد موفق‌تر باشد نگاه ویژه‌ای به متن حکم صادر شده از سوی مقام معظم رهبری برای اینجانب داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن تأکید بر توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب ابراز داشت: این بیانیه وظیفه اصلی ما نسبت به امام زمان(عج) است؛ امام راحل که در سال 42 قیام کرد، فرمود که بیداری عدالت‌طلبان ایجاد شود و رهبر معظم انقلاب نیز جا پای امام راحل قرار داده است.

وی خودسازی، جامعه‌سازی، تمدن‌سازی را از کلیدواژ‌های بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: فرماندار باید کاشان را آباد کند و از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب کاشان را شهری مکرم دانست که یک وجه آن بیانات ایشان در سال 1380 است و کاشان را امام باقر و امام صادق آن تکریم کردند.

85 درصد پیشرفت در احداث تقاطع غیرهمسطح ایلام- ملکشاهی

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه همه مسئولان در حفظ مکرم بودن آن تمام تلاش خود را به کار بگیرند، تصریح کرد: فرماندار کاشان یک چشم‌انداز برای این منطقه ترسیم کند تا افراد برای توسعه مادی و معنوی این منطقه تلاش کنند و از هیچ تلاشی در این مسیر دریغ نکنند.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • اعتماد به نیروهای داخلی؛ پیامد مهم اجرای طرح ملی ایران قوی
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد