Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@21:35:04 GMT

برداشت ۱۷ هزار تن سیب زمینی در اندیمشک

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۵۰۶۱

برداشت ۱۷ هزار تن سیب زمینی در اندیمشک

عباس جمشیدی مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به کشت سیب زمینی در ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: کشاورزان موفق شدند ۱۷ هزار تن سیب زمینی تولید، برداشت و روانه بازار مصرف کنند.

او با اشاره به اینکه کاشت سیب زمینی اواسط پاییز انجام و در اردیبهشت ماه سال بعد برداشت می‌شود، افزود: کاشت، داشت و برداشت این محصول در شهرستان با استفاده از ماشین آلات مکانیزه و نیمه مکانیزه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشیدی با بیان اینکه به طور متوسط از هر هکتار ۲۲ تن محصول برداشت شده است، اظهار داشت: مناطق عمده کشت سیب زمینی در اندیمشک مزارع لور و آزادی هستند.

استان خوزستان به لحاظ شرایط آب و هوایی و اقلیمی یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور محسوب می‌شود و هر سال رتبه اول تولید گندم، جو، کلزا، سبزی و صیفی و مرکبات را از آن خود می‌کند، اما امسال با توجه به محدود بودن منابع آبی و کاهش شدید ذخیره آب پشت سدها، احتمال اعمال ممنوعیت یا محدودیت کشت تابستانه وجود دارد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت سیب زمینی محصولات کشاورزی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کشاورزان آبیزی این محصول را در میان باغ ها و کنار درختان دیگر کاشت می کنند تا از آب و زمین بهترین استفاده را داشته باشند.

در آبیز به دلیل سردسیر بودن و وجود قنات محصول گل گاو زبان بازدهی خوبی دارد و کشاورزان محصول خوبی برداشت می‌کنند.


دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در خوزستان