Web Analytics Made Easy - Statcounter

لنز دوربین‌های چشمی از فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برند و لازم است تا برای دقت و کیفیت بالا میزان مشخصی از نور را بازتاب دهند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ با توجه به این‌که در دوربین‌های شکاری برای افزایش کیفیت و بازده، نیاز به افزایش میزان نور عبوری و کاهش بازتاب نور از سطح لنز نیاز است، روش‌های مختلفی مانند استفاده از مواد شفاف با قابلیت عبور کامل نور یا اعمال پوشش‌های ضد بازتاب در ساخت تجهیزات اپتیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آزمایش بررسی ویژگی میزان بازتابش نور، یکی از روش‌هایی است که نشان می‌دهد لنز‌ها تا چه اندازه در بازتاب نور کارآمد هستند، چراکه تصویر بهتری را ارائه می‌دهند. حال این ویژگی مهم، با توانمندی یک شرکت داخلی به لنز‌ها افزوده شده و نیاز کشور به این فناوری را تامین کرده است.

 

شرکت نوآوران مدبر صنعت با کمک پوشش نابازتابنده نانویی توانسته است کارایی و کیفیت دوربین‌هایی را که دارای دو چشمی هستند، بهبود ببخشد. آزمایش‌های شناخت ویژگی‌های بازتابش نور مرئی روی این دوربین‌ها نشان داد که عملکرد لنز‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

 

به طوری که پس از پوشش‌دهی با ضخامت کمتر از ۱۰۰ نانومتر در سطح لنز مورد استفاده در دوربین‌های شکاری، میزان عبور نور مرئی از حدود ۹۰ تا ۹۲ درصد به میزان ۹۸ درصد افزایش یافت.


کاهش بازتابش با محصول ایران‌ساخت
پیش از این بسیاری از لنز‌های دارای پوشش با قابلیت بازتاب نور از خارج تامین می‌شد، اما با تولید این نوع لنز‌ها در داخل کشور، بخشی از نیاز صنعت برآورده می‌شود. حجم بالایی از صنعت اپتیک به انواع لنز‌های محافظ چشمی، شیشه اتومبیل، آینه‌ها، شیشه عینک، انواع نمایشگرها، سلول‌های خورشیدی، ماسک‌های محافظ شفاف و دوربین‌های شکاری اختصاص دارد.

 

با استفاده از مواد متفاوت و بهینه‌سازی دقیق می‌توان لایه‌هایی با قدرت بازتابش بالا یا لایه‌های کاملاً ضدبازتابش به همراه مقادیر متفاوت انتقال و جذب نور در یک طول موج خاص یا یک محدوده پهن از طول موج تولید کرد.

 

در حال حاضر این شرکت فناور، بر روی دیگر محصولات و فرآورده‌های نانویی که در حوزه اپتیک نیز کارآمدی دارند، فعالیت می‌کند و در راستای توسعه محصولات ایران‌ساخت، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بستری را برای رونق کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور در حوزه نانو ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دوربین معاونت علمی و فناوری فناوری نانو پوشش نانویی دوربین ها لنز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| بازتاب حمله موشکی به صهیونیست‌ها در پاکستان

دریافت 15 MB

دیگر خبرها

  • کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند
  • ادامه بازتاب تنبیه رژیم صهیونیستی
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • فیلم| بازتاب حمله موشکی به صهیونیست‌ها در پاکستان
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!
  • عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی