Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@10:02:02 GMT

نمونه خاک سیارک بن نو ۲۰۲۳ به زمین می رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۵۱۱۰

نمونه خاک سیارک بن نو ۲۰۲۳ به زمین می رسید

طبق اعلام ناسا فضاپیمای اوسریس رکس در مسیر بازگشت است و ۲۰۲۳ میلادی نمونه جمع آوری شده از خاک سیارک بن نو را به زمین می رساند.

فضاپیمای اوسریس رکس ناسا پس از ۲ سال اقامت در سیارک بن نو، سفر بازگشت ۱.۴ میلیارد مایلی به زمین را آغاز کرده است.

این فضاپیما ۲.۱ اونس از خاک و سنگ را نیز حمل می‌کند که در اکتبر ۲۰۲۰ میلادی طی عملیاتی از روی سیارک جمع آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناسا امیدوار است این نمونه‌های غنی از کربن سرنخ‌هایی از چگونگی تشکیل منظومه شمسی فراهم کند.

ناسا اوسریس رکس را برای مطالعه سیارک بن نو به فضا فرستاد. این سیارک به اندازه ساختمان امپایر استیت در آمریکا است و در فاصله ۲۰۰ میلیون مایلی سیاره خاکی، بین مدار زمین و مریخ قرار گرفته است.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، این فضاپیما دوبار دور خورشید مدار می‌زند و در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی نمونه خاک سیارک را به زمین می‌رساند. فضاپیمای مذکور در ایالت یوتا آمریکا روی زمین فرود می آیند.

سازمان فضایی آمریکا روز گذشته تأیید کرد بن نو سیارک را ترک کرده و در مسیر بازگشت به زمین است./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیارک بن نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| این ساعت یک میلیون دلاری از شهاب‌سنگ ساخته شده است

آفتاب‌‌نیوز :

یک شرکت ساعت‌سازی برجسته اقدام به ساخت یک ساعت لوکس از یک سیارک کرده است.

ساعت‌های لوکس همیشه با ایده‌های نوآورانه همراه نیستند. شرکت گرکو ژنو (Greco-Genève) ساعت‌ساز برجسته‌ای است که مرز‌های لوکس بودن را درمی‌نوردد و اکنون با آخرین ساخته‌اش که ساعت سیارکی نام دارد، توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کرده است.

چیزی که این ساعت را از بقیه ساعت‌ها متمایز می‌کند، فقط برچسب قیمت ۱.۱ میلیون دلاری آن نیست، بلکه داستانی است که این ساعت را به یک سیارک برخورد کرده با زمین وصل می‌کند.

در واقع این ساعت از یک شهاب‌سنگ که از کمربند سیارکی جدا شده و در آرژانتین فرود آمده، ساخته شده است.

شرکت Greco-Geneve می‌گوید ساعت سیارکی آن گواهی بر هنر پیشروی آن است. این ساعت مظهر ذات جذاب آسمانی است که از تصورات مرسوم تجملی عبور کرده است.

این ساعت از یک شهاب‌سنگ متعلق به کمربند سیارک‌ها ساخته شده است. شهاب‌سنگ‌ها به اجرامی بی‌انت‌ها می‌مانند که نمی‌دانیم چه زمانی تسلیم جاذبه زمین می‌شوند.

استفان گرکو، طراح این ساعت در آزمایشگاه تحقیق و توسعه خود، یکی از شگفت‌انگیزترین ویژگی‌ها را برای دنیای ساعت‌ها به ارمغان آورد و این ساعت را فلورسنت کرد تا زیر نور فرابنفش به معنای کامل خود دست یابد.

حروف و اشکال حک شده روی قاب پس‌زمینه ساخته شده از طلای سفید این ساعت اشاره‌ای به فیلم Predator دارد که در آن موجودی وحشتناک از یک کهکشان دور با برنامه‌ریزی ساعت خود که با این متون مرموز مزین شده است، نابود می‌شود.

شرکت Greco-Geneve با الهام از این ساعت رمزآلود که توسط آن بیگانه در فیلم استفاده می‌شود، عناصری عرفانی و علمی و تخیلی را به طور یکپارچه در طراحی خود ادغام کرده است که تخیل کارشناسان ساعت در سراسر جهان را مجذوب خود می‌کند.

تصاویری که به تازگی از این ساعت در اینستاگرام منتشر شده، با واکنش‌های متعددی روبرو شده است. برخی از آن استقبال کردند و برخی دیگر این ساعت سیارکی را نماد اسراف و تجمل‌گرایی دانستند و برخی نیز حتی آن را به سخره گرفتند و آن را هدر دادن یک سیارک نامیدند.

دیگر خبرها

  • آمریکا یک کانال تلگرامی را تحریم کرد
  • آمریکا کانال تلگرامی «غزه حالا» و موسس آن را هم تحریم کرد
  • مقام جهاد اسلامی: اختلاف اسرائیل و آمریکا نمایشی است/رژیم صهیونیستی منزوی شده است
  • اسلوونی 2-0 پرتغال: بازگشت رونالدو و برادران به زمین!
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت
  • تصویر روز ناسا: نگاهی به زمین دچار گرفتگی
  • چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟
  • ساعت ۱ میلیون دلاری ساخته شده از شهاب‌سنگ!
  • عکس| این ساعت یک میلیون دلاری از شهاب‌سنگ ساخته شده است
  • تصویر روز ناسا؛ سایه شگفت‌انگیز ماه روی زمین