Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویژه برنامه‌های مختلفی در صدا و سیمای استان‌ها به مناسبت عید سعید فطر تدارک دیده شده است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، همزمان با روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان و حلول ماه شوال و عید سعید فطر، صدا و سیمای مراکز برای این عید فرخنده، تدارک وسیعی دیده و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی گوناگونی را روانه آنتن می‌کنند که به صورت تولیدی یا زنده پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس و در سیمای هر مرکز، برنامه‌های ترکیبی متنوعی با عناوین گوناگون به صورت ویژه روی آنتن می‌رود.
مرکز خوزستان دو ویژه برنامه فارسی و عربی را برای این روز در نظر گرفته که عیدتون گرم و افراح العید نام دارند و شامل گفتگو، موسیقی محلی، نمایش طنز و گزارش‌های مردمی هستند.

عید عاشقان عنوان ویژه برنامه عید فطر مرکز کیش است که به مدت یکصد دقیقه روی آنتن می‌رود همچنین صدا و سیمای مرکز مهاباد هم برنامه چراخان را برای عید فطر در نظر گرفته است، برنامه‌ای با حضور کارشناسان مذهبی، گزارش مردمی، دف‌نوازی و آیتم‌های شاد و متنوع دیگر؛ همچنین مرکز گیلان هم برنامه‌ای را با عنوان عیدانه و با آیتم‌های مشابه پخش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

در خراسان شمالی ویژه برنامه شکرانه در دو بخش و طی روز‌های ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه روی آنتن می‌رود و صدا و سیمای خراسان رضوی هم برنامه عید بندگی را در سه روز از ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ماه پخش خواهد کرد.

عید بندگی عنوان ویژه برنامه صدا و سیمای مرکز بوشهر برای عید فطر امسال است که طی دو روز پخش می‌شود همچنین پوشش زنده اقامه نماز عید هم در دستور کار این مرکز قرار دارد.

در استان قم، سیمای این مرکز برنامه عید بندگی را به صورت ویژه روی آنتن می‌برد و علاوه بر اقامه نماز عید سعید فطر هم به صورت زنده پوشش داده می‌شود.

در مرکز سمنان برنامه‌ای با عنوان لطیف مثل عشق به مناسبت عید فطر و همزمان با ۲۴ اردیبهشت ماه پخش خواهد شد و مرکز کرمان هم عید فطر را با برنامه‌های روتین ماه ماه و شب‌های کرمان جشن می‌گیرد.

وایک عنوان یکی از برنامه‌های مشهور صدا و سیمای مرکز لرستان است که به مناسبت عید فطر به صورت ویژه تولید و پخش خواهد شد و علاوه بر این برنامه نمایشی شادیانه هم به مناسبت این عید فرخنده روی آنتن سیمای مرکز لرستان می‌رود.

سیمای مرکز کرمانشاه، برنامه عیدانه را در دو نوبت روز‌های ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه پخش می‌کند و صدا و سیمای استان مرکزی هم ویژه برنامه‌های شکرانه و ترنم (برنامه موسیقایی) را برای روز‌های ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ماه امسال در نظر گرفته است.

عید بندگی عنوان ویژه برنامه عید فطر صدا و سیمای مرکز گلستان است که طی دو روز پخش می‌شود و مرکز کردستان هم برنامه‌های زنده صاحبدلان» و عید بندگی را روی آنتن می‌برد همچنین ویژه برنامه ژین و ئه وین که جزو برنامه‌های روتین سیمای کردستان است به مناسبت عید فطر و به صورت زنده پخش خواهد شد. پخش مستقیم نماز عید فطر از دو مکان هم در دستور کار سیمای این مرکز قرار دارد.

ماه بهشت و عید رستگاران عناوین ویژه برنامه‌های عید فطر مرکز مازندران هستند که روز‌های ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه روی آنتن می‌روند همچنین مرکز اصفهان هم با ویژه برنامه‌های زنده رود، یک شهر ضیافت و اصفهان امروز طی روز‌های ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه، جشن عید فطر را برگزار می‌کند.

صدا و سیمای خراسان جنوبی عید مهربانی را در همین روز‌ها روی آنتن می‌برد و مرکز اردبیل هم با ویژه برنامه‌های بایراملیق، فطر بایرامی و دعوت به استقبال جشن بندگی می‌رود.

در سیستان و بلوچستان، سیمای این مرکز برنامه روچگ را روز‌های ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه و به مناسبت عید فطر پخش خواهد کرد و مرکز آذربایجان شرقی هم برنامه‌ای با عنوان فطر بایرامی را برای همین روز‌ها در نظر گرفته است.

قرار فیروزه‌ای عنوان ویژه برنامه عید فطر مرکز همدان است و مرکز زنجان هم فطر بایرامی را در روز‌های ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ماه پخش می‌کند.

در مرکز ایلام ویژه برنامه شکرانه و برنامه روتین بنه مال به مناسبت عید فطر روی آنتن می‌روند و گل بارون و نسیم بهشت هم عناوین ویژه برنامه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد برای روز‌های ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه امسال هستند.

صدا و سیمای مرکز البرز هم برای عید فطر امسال ویژه برنامه جشن بندگی را طی روز‌های ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه در نظر گرفته و عیدانه هم عنوان برنامه مرکز یزد برای عید فطر امسال است.

عید ماه و ساعه خیر، عنان دو برنامه ویژه عید فطر در مرکز آبادان هستند که هر دو ۲۳ اردیبهشت ماه پخش می‌شوند، همچنین مرکز خلیج فارس برای روز‌های پنجشنبه و جمعه این هفته، برنامه‌های ماه رویایی و نوای شرجی را در نظر گرفته و برنامه روتین سرپناه هم با حال و هوای عید روی آنتن می‌رود.

صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری با دو ویژه برنامه عید عاشقی و عطر فطر به استقبال جشن بندگی می‌رود و رمضان و ائویمیز هم عناوین ویژه برنامه‌های عید فطر مرکز آذربایجان غربی هستند.

در مجموع ۸۸ برنامه توسط سیمای مراکز برای عید فطر امسال تدارک دیده شده که با مدت زمان ۷ هزار و ۳۷۰ دقیقه روی آنتن می‌روند.
۴۰شبکه رادیویی استانی و شهری نیز همزمان با عید سعید فطر به مدت دو روز ویژه برنامه‌هایی را با درون مایه‌های شاد و مفرح پخش خواهند کرد که مدت زمان کلی آن‌ها به ۴۰۰ ساعت می‌رسد.

عید رستگاری، عید بندگی، عیدانه، ماه نو، کاروان شادی، عید عاشقان، عید بندگی و پاداش بندگی از جمله برنامه‌هایی هستند که طی این دو روز از صدای استان‌ها شنیده می‌شوند.

این ویژه برنامه‌ها در ساختار‌های مختلف ترکیبی، مجله‌ایی، کارشناسی، مسابقه، مستند، میزگرد، گزارش مردمی، موسیقی و ترانه، نمایش‌های شنیدنی، تولیدات مردمی، تلفن و پیامک و گزارش‌های متنوع از آداب و رسوم عید فطر در بین اقوام در استان‌ها تولید شده‌اند.

بسته‌های صوتی از فعالیت گروه‌های کمک‌رسان مردمی در قالب پویش همدلی، بسته‌های صوتی از کادر درمان، پشت صحنه برنامه‌های افطار و سحرگاهی، گفتگو با کارشناسان مذهبی در خصوص اهمیت عید فطر، زکات فطره و نحوه پرداخت آن، ارتباط با مراکز مختلف استانی، پخش گزارش از اقامه نماز عید فطر، عید بندگی در احادیث و روایات، تبیین موضوعاتی مانند نحوه استهلال و احراز عید فطر، تفاوت میان افق کشور‌ها و تفاوت احکام مذاهب مختلف اسلامی در خصوص رویت هلال، تبیین وظایف بندگان پس از فراغت از ماه مبارک رمضان، بررسی جلوه‌های رحمت خداوند براساس دعای وداع (دعای ۴۵ صحیفه سجادیه)، ترویج سنت حسنه صله رحم به شیوه مجازی، تکریم سالمندان، تمرین عفو و بخشودگی، گفتگو با مسئولان ستاد دیه و خیرینی که به آزادی زندانیان کمک می‌کنند و نمایش احادیث و روایات مرتبط با عید سعید فطر در رادیو نما، محور اصلی برنامه‌سازی در صدای استان‌هاست.

 انتهای پیام/

برچسب ها: صدا و سیما رسانه ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی برای عید فطر امسال عنوان ویژه برنامه مناسبت عید فطر ۲۳ اردیبهشت ماه اردیبهشت ماه پخش صدا و سیمای مرکز ویژه برنامه ویژه برنامه عید روی آنتن می رود ویژه برنامه ها عید سعید فطر پخش خواهد شد عید فطر مرکز روز های ۲۲ عید فطر برنامه ای عید بندگی هم برنامه نماز عید استان ها دو روز روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران بازی نخست را با برد آغاز کرد/۲ مشکل تیم ملی برابر افغانستان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود امروز پنجشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف تیم ملی افغانستان رفت که این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود ایران به پایان رسید.

گل‌ها: مهدی کریمی، سعید احمد عباسی (۲ گل)

تیم ملی فوتسال ایران در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی (کارت زرد)، سالار آقاپور، محمدرضا سنگ سفیدی، مهدی کریمی و بهروز عظیمی به میدان رفت. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین درخشانی، علی‌اصغر حسن‌زاده، مسلم اولادقباد، سعید احمد عباسی، علی اکرمی (کارت زرد) و مسعود یوسف (کارت زرد) هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت هستند.

تیم ملی ایران با هدایت وحید شمسایی امیدوار است بتواند در این دوره از رقابت‌ها به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و در سوی دیگر هم تیم ملی افغانستان با هدایت مجید مرتضایی، مربی ایرانی خود با انگیزه بالایی وارد مسابقات شده است و تلاش می‌کند خود را به عنوان یکی از پدیده‌های این بازی‌ها معرفی نماید.

نیمه اول

در نیمه اول این دیدار تیم ملی ایران بازی هجومی تری را آغاز کرد و در بیشتر لحظات بازی کنترل توپ و میدان را در اختیار داشت و بازیکنان افغانستان هم چشم به ضد حملات دوخته بودند.

ملی پوشان ایران در همان پنج دقیقه ابتدایی بازی فرصت‌های خوبی برای رسیدن به گل داشتند که با واکنش دروازه‌بان حریف رو به رو شدند.

اما در ادامه بازی و در حالی که نیمه از زمان‌های بازی سپری شده بود حملات تیم ایران فروکش کرد و بازی حالت متعادل‌تری به خود گرفت تا اینکه در دهمین دقیقه بازی حملات ایران نتیجه داد و مهدی کریمی موفق شد با یک شوت دقیق قفل دروازه افغانستان را باز کند و ایران را یک بر صفر پیش بیندازد.

در دقیقه ۱۳ سعید احمد عباسی فرصت خوبی برای به ثمر رساندن گل دوم داشت اما ضربه او با اختلاف اندکی از کنار دروازه بیرون رفت.

در دقیقه شانزدهم بازیکنان افغانستان بهترین فرصت خود را برای گلزنی به دست آوردند اما واکنش تماشایی باقر محمدی مانع از فروریختن دروازه شد.

در دقیقه ۱۸ سالار آقاپور فرصت خوبی برای رسیدن به گل داشت اما ضربه چیپ او را مدافع افغانستان از روی خط دروازه دفع کرد.

نیمه اول این دیدار در نهایت به نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

یکی از چالش‌هایی که تیم ملی ایران در نیمه اول با آن مواجه شد ضدحملات خطرناک افغانستان بود که در ۳ صحنه منجر به خطا و دریافت ۳ کارت زرد برای ملی پوشان ایران شد.

نیمه دوم

اما در همان نخستین ثانیه‌های آغاز نیمه دوم سعید احمدعباسی موفق شد از غفلت مدافعان حریف استفاده کند و با یک ضربه تماشایی دروازه افغانستان را برای بار دوم باز کرد.

با این گل سد دفاعی افغانستان شکست و یک دقیقه بعد سعید احمدعباسی موفق شد با یک شوت قدرتمند برای بار سوم ایران را صاحب گل کند.

اما در ادامه حملات تیم ملی ایران مانند نیمه اول با بی دقتی بازیکنان و یا عملکرد دروازه‌بان افغانستان دفع شد تا اینکه در دقیقه ۲۶ بازیکنان افغانستان از غفلت مدافعان ایران استفاده کردند و غلامی موفق شد از روی یک ضد حمله گل نخست را برای قرمزپوشان افغانستان به ثمر برساند.

در ادامه هم حملات ایران بی ثمر بود و این دیدار در نهایت با نتیجه ۳ بر یک به سود ایران به پایان رسید تا بی دقتی مهاجمان ایران در امر گلزنی و غافلگیری خط دفاعی در ضدحملات که منجر به یک گل خورده و ۳ کارت زرد شد مانع از یک برد پرگل در گام نخست شود.

کد خبر 6081866

دیگر خبرها

  • برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت
  • برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان
  • ایران بازی نخست را با برد آغاز کرد/۲ مشکل تیم ملی برابر افغانستان
  • نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس
  • برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • تدارک برنامه‌های ویژه رسانه ملی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۹ فروردین
  • حمله پشه با پشه کش به فامیل دور ؛ سکانس پربازدید مهمونی را ببینید