Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در برنامه فوتبال برتر درباره روند بررسی پرونده ویلموتس و نتیجه آن گفت: قرارداد ویلموتس سه وضعیت دارد. اولین مورد مربوط به دو میلیون یورو بود که منجر به تشکیل پرونده در شستا شد و مطالبه حقوقی برای آن شکل گرفت. وضعیت دوم مربوط به قراردادی بود که ویلموتس با ویلموتس منعقد شد و حدود ۶میلیون و دویست هزار یورو بود، که در مورد این پرونده ایران محکوم شد و بعد جزئیات آن رأی آمد و اعتراض فسخ شد، بنده در همان زمان پیش‌بینی کردم رأی دستیاران هم می‌آید، که همین اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد رأی دستیاران هم مبلغ اصل قرارداد و پاداش‌هایی که برای مسابقات درنظر گرفته بودند، را طلب کردند.

وی با تأکید بر اینکه پرونده دو میلیون یورو و ۶ میلیون و دویست هزار یورو، از یکدیگر جدا هستند، افزود: در حال حاضر جمع جرائم و تاخیرهای آن بالای یک میلیون یورو خواهد بود. البته ایران به رأی اعتراض کرده و تا زمانی که این اعتراض در جریان بیافتد، سه مرحله طی می‌شود. در شرایط فعلی باید جریمه ۵ درصدی از طرف خارجی که برای تاخیر در تعدیه قرارداد پیش‌بینی شده، پرداخت شود. در نهایت جمع همه این مبالغ و جرایم به بیش از ده میلیون یورو می‌رسد، که این مبلغی است که به واسطه قرارداد ویلموتس به فوتبال کشور وارد شده است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده قبل از این راجع به نحوه انتخاب ویلموتس و هم نحوه انعقاد و مفاد قرارداد، آرای فیفا در مورد این قرارداد گفت‌وگو کردم، که همه این موارد به علت عدم پیش‌بینی حقوقی، عدم انعقاد قرارداد توسط تیم حقوقی بین‌الملل ورزشی و عدم تدبیر لازم مدیران فوتبال کشور و همچنین به علت غلط‌های نگارش و تعداد صفحات قرارداد محقق شد.قرارداد ویلموتس یک قراداد زیان‌بار و ترکمنچای فوتبالی قلمداد می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه تبیین ابعاد قرارداد ویلموتس یکی از مطالبات مردم است، اظهار کرد: براساس نظرسنجی‌ها همه موضوعات مطرح شده پیرامون قرارداد ویلموتس از جمله مطالبات مردم بوده است لذا این موضوعی نیست که به زودی فراموش شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شستا و شرکت پتروشیمی فناوران دو میلیون یوروی اولی را به صورت قرض پرداخت کرده بود. در حال حاضر هم به جای اینکه به سراغ هشت نفری که قرارداد را امضا کردند، بروند، برخی می‌خواهند در پناه نام فوتبال پنهان شوند و به دنبال این هستند حقوق هزاران کارگری که سهام‌دار شستا هستند، را پرداخت نکنند و این مبلغ بخشیده شود. در صورتی که حق کارگران و مردم را نباید به این صورت پایمال کرد. لذا مسئولین وزارت ورزش و فدراسیون به جای پایمال کردن حقوق کارگران، به سراغ هشت نفری که قرارداد ویلموتس را امضاء کردند، بروند.

قاضی‌زاده هاشمی در رابطه با پیگیری‌های حقوقی علیه هشت نفری که قرارداد ویلموتس را امضاء کردند، متذکر شد: گزارش سازمان بازرسی کل کشور در مورد قرارداد ویلموتس علیه هشت اعلام جرم شده است.‌ البته این پرونده مربوط به ۶ میلیون و دویست هزار یورو می‌شود، علاوه براین پرونده دو میلیون یورو نیز مطرح است که در حال حاضر تبدیل به وجه نقد شده و عملا از جیب فوتبال پرداخت شده است.

وی با تأکید بر اینکه مجلس پرونده ویلموتس را پیگیری می‌کند، ابراز کرد: مجلس از ابتدا پیگیر پرونده ویلموتس بوده و تا انتها هم خواهد بود. لذا تا انتها منتظر رای کسر، دادگاه و دادسرا هستیم. البته این مطالبه عمومی است که به جلسه رسیدگی به متهمین پرونده ویلموتس به صورت علنی برگزار شود و به این ترتیب نشود که عده‌ای به نام فوتبال اقداماتی که آثار سویی برای فوتبال کشور دارد، را انجام دهند.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: پرونده ویلموتس آثار و خسارت زیان بار را بر روی ده سال آینده فوتبال کشور بر جای گذاشت که این خسارت را افراد دخیل در آن باید از جیب خود بپردازند و نباید فدراسیون خسارت آنها را بپردازد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در مورد تصاحب ساختمان پرسپولیس توسط شستا ادامه داد: ساختمان‌ها به نام فدراسیون فوتبال بوده البته ساختمان پرسپولیس واقع در چیذر بحث دیگری دارد، اما سند ساختمان‌هایی که متعلق به فدراسیون بوده، به نام شستا درآمده است و شستا طی اقدام حقوقی این اقدام را انجام داده است. در حال حاضر ۶ دانگ یکی از ساختمان‌های پرسپولیس و ۳ دانگ ساختمان دیگر به نام شستا در آمده و سند تک برگی آن موجود است.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد اظهارات اخیر وزیر ورزش در مورد اینکه صحبت کرده تا ساختمان‌ها به پرسپولیس برگردد، یادآور شد: بنده اطلاع ندارم که وزیر ورزش بر چه اساسی این موارد را مطرح کرده است چرا این بحث حقوقی است که با مکالمه، صحبت و تعامل بین دو وزیر حل نمی‌شود،شاید برای عبور از شرایط فعلی این اتفاق افتاده است.لازم به ذکر است که این ساختمان‌ها در دوران آقای دادکان برای فدراسیون خریداری شده بود و اسناد هم به نام فدراسیون بوده که در نهایت با انتقال سند ملکی این ساختمان‌ها دو میلیون یورویی که از شستا قرض کرده بودند را پرداخت کردند. لذا گفت‌وگوی دو وزیر به لحاظ حقوقی جنبه واقعی ندارد. وزارت ورزش و فدراسیون خسارت‌های ناشی از این دو ساختمان پرسپولیس را از مسببین آن که سازمان بازرسی کل کشور علیه آنها اعلام جرم کرده، دریافت کنند.

کد خبر 5209913

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس فدراسیون فوتبال قرارداد ویلموتس سازمان بازرسی کل کشور فیفا انتخابات 1400 مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان محمد جواد ظریف صحن مجلس وزارت کشور فلسطین برجام انتخابات ریاست جمهوری ستاد انتخابات کشور اسحاق جهانگیری وزارت امور خارجه سید عباس عراقچی هیئت دولت مجلس شورای اسلامی قرارداد ویلموتس قاضی زاده هاشمی پرونده ویلموتس دو میلیون یورو فوتبال کشور حال حاضر ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم ایرلند برای شرکت در شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت روز چهارشنبه گزارش داد ایرلند در حال آماده شدن برای شرکت در پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه عالی سازمان ملل متحد است.

براساس گزارش این روزنامه مایکل مارتین معاون رئیس جمهور ایرلند گفت که پس از بررسی اینکه آیا ایرلند قادر به مداخله است یا خیر، به او اطلاع داده شد که مبنایی برای انجام این کار وجود دارد.

وی افزود که به کارکنان حقوقی خود دستور داده است تا «مداخله قانونی» را در پرونده آفریقای جنوبی در دادگاه بین‌المللی دادگستری دنبال کنند. مارتین در ادامه خاطرنشان کرد که او درخواست کار حقوقی بسیار جدی کرده است، زیرا آزمایش‌هایی که تحت کنوانسیون نسل‌کشی اعمال می‌شوند، آستانه کمی دارا هستند.

 به گفته وی، زمانی که آفریقای جنوبی پرونده خود را تشکیل دهد و کار‌های حقوقی بیشتر تکمیل شود، پرونده برای تصمیم گیری رسمی به دولت بازگردانده می‌شود.

 مارتین همچنین با اشاره به اینکه وضعیت به سرعت رو به وخامت در غزه اکنون به یک فاجعه انسانی تبدیل شده است، اعلام کرد که مهمترین نیاز‌های زندگی از ورود به غزه جلوگیری می‌شود و این آسیب و ویرانی بزرگ برای مردم و ساکنان غزه است.

 شایان ذکر است که دادگاه بین المللی در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴، در پاسخ به پرونده تشکیل شده توسط آفریقای جنوبی در دسامبر ۲۰۲۳، به صهیونیست‌ها دستور داد تا اقداماتی را برای جلوگیری از نسل کشی علیه فلسطینیان و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه اتخاذ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • خراسان جنوبی رکورددار دادگاه‌های علنی برخط شد
  • برگزاری بیش از ۴۰ دادگاه علنی برخط در خراسان جنوبی
  • برگزاری ۴۷ دادگاه علنی برخط در دادگستری خراسان جنوبی
  • منشور اخلاقی؟ کار تاج و عزیز محمدی بود! / اگر بودم، کاری می‌کردم پول ویلموتس را از جیب‌شان بدهند
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دادگاه دونالد ترامپ
  • مداخله ایرلند در پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • تصمیم ایرلند برای شرکت در شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت