Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به رغم حاکم شدن آرامش در شهر اشغالی قدس و مسجدالاقصی، نیروهای ارتش اشغالگر در نزدیکی درهای اصلی مسجدالاقصی مستقر هستند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، محافل سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر احتمال بروز حوادث جدید به‌ویژه در منطقه جنوبی را محتاطانه بررسی می‌کنند.
نشست‌هایی در قدس اشغالی برای بررسی راهکارهای خروج از بحران سیاسی که در مناطق حنوبی و به‌ویژه همزمان با حملات موشکی مقاومت شکل گرفته، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تخلیه فلسطینیان از محله شیخ جراح که قرار بود طی چند ساعت گذشته انجام شد، به تاخیر افتاده و وضعیت منطقه "باب العامود" نیز تغییر کرده است و شهرک‌نشینان یورش به مسجدالاقصی را پایان دادند.
اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز گذشته و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی گسترده مقاومت بوده است.
این حملات پس از آن آغاز شد که مسجد الاقصی و مناطق پیرامون آن در بیت المقدس، طی روزهای اخیر، شاهد حملات شدید نظامیان صهیونیست برای اجرای نقشه‌های تل‌آویو به منظور یهودی‌سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بود.

عقب نشینی صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی پس از ضرب‌الاجل دوم مقاومت
پس از هشدار شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره ضرب‌الاجل دوساعته، نظامیان صهیونیست از مسجد الاقصی عقب‌نشینی کردند.
منابع خبری، امروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که نیروهای رژیم صهیونیستی از مسجد الاقصی خارج شده‌‌اند.
شبکه «الجزیره» گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی از «المسجد القبلی» (بخشی از مسجد الاقصی) خارج شده‌اند و معتکفان وارد میدان بیرونی شده‌اند.
الجزیره در عین حال نوشت که نمازگزاران، سحرگاه امروز، با فریاد زدن الله اکبر و در نبود نظامیان اشغالگر اسرائیلی وارد گذرگاره «حطه» یکی از درهای ورودی مسجد الاقصی شده‌اند.
در ادامه این گزارش آمده است که معتکفان در مسجد الاقصی پس از خروج نیروهای اشغالگر نماز صبح را در این مسجد برپا کرده‌اند.
عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست پس از آن صورت گرفت که «ابو عبیده» سخنگوی «کتائب القسام»‌ (گردان‌های القسام)‌ شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، بامداد امروز، در بیانیه‌ای کوتاه به تل‌آویو هشدار داد: «اگر دشمن محاصره را از نگهبانان معتکف در مسجد الاقصی بر ندارد، طی دو ساعت منتظر پاسخ ما باشد».
ابوعبیده عصر روز گذشته نیز به تل‌آویو هشدار داده بود که نیروهای این رژیم باید تا ساعت شش (به وقت محلی) مسجد الاقصی و محله شیخ جراح را ترک و زندانیان فلسطینی را آزاد کنند که در پی بی‌توجهی تل‌آویو به این هشدار، ده‌ها موشک از نوار غزه به سمت قدس اشغالی، جنوب تل‌آویو، عسقلان، و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه روانه شد.
مسجد الاقصی و مناطق پیرامون آن در بیت المقدس، طی روزهای اخیر تا به امروز، شاهد حملات شدید نظامیان صهیونیست برای اجرای نقشه‌های تل‌آویو به منظور یهودی‌سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بود که در نتیجه مقاومت ساکنان قدس اشغالی، صدها تن از فلسطینیان مجروح شدند.

دستور وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به غزه
همزمان با انتقال تعداد بیشتری از توپخانه‌ها و تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف نوار غزه، وزیر جنگ این رژیم نیز طی دستوری تداوم حملات به نوار غزه و فراخواندن حدود پنج هزار نیروی ذخیره ارتش را تصویب کرد.
«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) دستور داد که حملات تجاوزکارانه به نوار غزه ادامه پیدا کند.
شبکه «اسکای‌نیوز» گزارش داد که دستورالعمل تداوم حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه، در پی جلسه امروز گانتز با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و دیگر مقامات امنیتی صادر شده است.
گانتز همچنین به وزارت امنیت داخلی این رژیم اجازه داد 5000 نیروی ذخیره خود را برای مقابله با تظاهرات معترضان فلسطینی در بخش‌های مختلف اراضی اشغالی فرابخواند.

ارتش صهیونیستی: احتمال حمله زمینی به غزه وجود دارد
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که هر سناریویی از جمله احتمال آغاز عملیات زمینی علیه غزه وجود دارد.
«هیدای زیلبرمن» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، امروز (سه شنبه) در مصاحبه‌ای گفت که ارتش انجام عملیات زمینی در غزه را بعید نمی‌داند.
به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او به رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت که در صورت وقوع جنگ زمینی، درگیری‌ها چند روزی طول خواهد کشید.
او مدعی شد که حملات هوایی جنگنده‌های ارتش اسرائیل در غزه بسیار سهمگین بوده و در این حملات فقط مواضع حماس هدف قرار گرفته است. (این ادعا در حالی است که در حملات هوایی از شب گذشته تاکنون 24 غیر نظامی از جمله 9 کودک شهید و 105 تن دیگر در غزه زخمی شده‌اند.)
زیلبرمن سپس گفت که ارتش رژیم صهیونیستی تا صبح چهارشنبه به عملیات خود در غزه ادامه خواهد داد و پس از آن اوضاع را بررسی می‌کند. او در پاسخ به این که آیا احتمال عملیات زمینی وجود دارد، گفت که هیچ چیزی بعید نیست و اخطارها به کسانی که باید دریافت کنند، صادر شده است.
سخنگوی ارتش صهیونیستی همچنین گفت که ارتش نیروهای ذخیره خود را فراخوانده است. همزمان خبرنگار شبکه المیادین نیز گفت که ارتش این رژیم، هشت تیم از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده که بیانگر آن است که صهیونیست‌ها کنترل اوضاع را از دست داده‌اند.
ارتش اسرائیل مدعی شده است که 130 مقر وابسته به حماس را هدف قرار داده و طی آن 15 تن از اعضای این جنبش مقاومت به شهادت رسیده‌اند. از سوی دیگر نیروهای مقاومت در غزه نیز از شب گذشته تا صبح امروز با بیش از 200 راکت و موشک سرزمین اشغالی را هدف قرار داده‌اند.
«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز از اعلام حالت فوق‌العاده به مدت 48 ساعت در شهرک‌هایی که در 80 کیلومتری غزه قرار دارند، خبر داده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک واحد مسکونی را در نوار غزه هدف قرار دادند
علی‌رغم ادعای تل‌آویو درباره هدف قرار دادن مواضع مقاومت در نوار غزه، منابع فلسطینی گزارش دادند که پرنده‌های رژیم صهیونیستی یک واحد مسکونی را در یکی از مناطق غزه هدف قرار دادند.
منابع فلسطینی گزارش دادند که پرنده‌های رژیم صهیونیستی یک واحد مسکونی در محله «الرمال» در غزه هدف حمله قرار داده‌‌اند.
گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که در این حمله سه تن از جمله یک کودک مجروح شده‌اند.
خبرگزاری «شهاب» نیز ضمن تأیید این گزارش نوشت که این حمله در مرکز نوار غزه رخ داده و در پی آن، سه نفر مجروح شده‌اند.
لحظاتی بعد، خبرگزاری شهاب گزارش داد که شمار تلفات افزایش داشته و در پی این حمله، دو تن شهید و هشت تن دیگر مجروح شده‌اند.
شبکه «اسکای نیوز» نیز این گزارش را تأیید کرد و در این خصوص خبر داد که در این حمله، یک فلسطینی به شهادت رسیده و هشت نفر دیگر مجروح شده‌اند.
پیش از این نیز وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرده بود که در پی حمله صهیونیست‌ها به مناطق مختل 25 نفر از جمله 9 کودک به شهادت رسیده‌اند.

شهادت دو فرمانده جهاد اسلامی در غزه
منابع از شهادت دو تن از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی در تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند.
خبرنگار العالم در غزه از شهادت دو تن از رهبران جنبش جهاد اسلامی در حمله رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد.

شهادت شماری از «کتائب القسام» در حملات رژیم صهیونیستی
«کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بیانیه‌ای در ارتباط با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه صادر کرد و از شهادت تعدادی از نیروهای خود خبر داد.
«کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (سه‌شنبه)، بیانیه‌ای در ارتباط با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه صادر کرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، کتائب القسام در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دشمن یک نقطه را که مجاهدان ما در چارچوب بالا بردن سطح آمادگی و آماده شدن برای تقابل با تجاوزها در آن حضور داشتند، هدف قرار داد و ما [اکنون] چند شهید و [نیروی] مفقودشده داریم».

گروه های مقاومت: هر ضربه را با ضربه های مضاعف جواب می دهیم
ابو الحسن ششنیه، سخنگوی کمیته های مردمی گفت که حمله به رژیم صهیونیستی پاسخی به تجاوزات این رژیم به شهروندان قدس و محله شیخ جراح و محوطه مسجد الاقصی بود.
ششنیه به شبکه خبری العالم گفت: امروز غزه به پا خواسته و پیام هایی از جنس آتش به روش خود برای رژیم صهیونیستی می فرستد تا به این رژیم بفهماند که پشت مردم قدس، مقاومتی قدرتمند و سرکش و نستوه هست که هیچ ظلمی را بی جواب نمی گذارد.
وی افزود: امروز روز عزت و غرور ملت فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر است.
ششنیه خاطرنشان کرد که پاسخ مقاومت به هر گونه جنایت و تجاوز اشغالگران، سریع خواهد بود و ما عسقلان را به جهنمی تبدیل خواهیم کرد و جواب هر ضربه را دو برابر می دهیم.
وی تصریح کرد که در هم کوبیدن رژیم صهیونیستی، قلب فلسطینی ها را شاد و دل آنها و محور مقاومت را خنک می کند.
وی همچنین تأکید کرد که عقب نشینی رژیم صهیونیستی از محوطه مسجد الاقصی پیروزی برای مقاومت غزه است.
ششنیه با اشاره به پیام واسطه ها برای گروه های مقاومت برای آتش بس گفت که همه گروه ها باید در این باره و از طریق اتاق عملیات مشترک تصمیم گیری کنند.

حماس هرگونه مذاکره با رژیم صهیونیستی را رد کرد
مسئول دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در نوار غزه هرگونه مذاکره با رژیم صهیونیستی را تا محقق نشدن کامل شروط تعیین شده، رد کرد.
در حالی که مصر در تلاش است تا رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین را به آتش بس دعوت کند، برخی از منابع مصری فاش کردند که حماس به مقامات سرویس اطلاعات مصر اعلام کرده، تا زمانی که رژیم صهیونیستی خواسته های آنها از جمله عقب نشینی نیروهای اشغالگر از مسجد الاقصی، آزادی همه بازداشت شدگان از زمان آغاز بحران اخیر به ویژه آوارگی مردم محله "شیخ جراح" در قدس و تمامی تصمیمات خود در این زمینه را متوقف نکند، مذاکره نخواهد کرد.
منابع خبری مصر گفتند: پافشاری مقامات سیاسی حماس بر انجام خواسته های خود، اقدامات بین المللی اعمال شده توسط برخی واسطه ها برای جلوگیری از بروز یک رویارویی جامع یا انتفاضه جدید را بی نتیجه گذاشته است.
این منابع افزودند: برآوردهای مصر با توجه به در دسترس بودن اطلاعات مربوط به آمادگی گروه های فلسطینی برای انجام عملیات خاص در عمق سرزمین های اشغالی و به دنبال آن پاسخ اسرائیل برای حفظ توازن قدرت، اوضاع را متشنج خواهد کرد.
این منابع فاش کردند که حماس در پیامی که از طریق مصر به رژیم اشغالگر فرستاده، اعلام کرده، در صورت عدم پاسخگویی به درخواست های مقاومت در ساعات آینده، گروه های فلسطینی با استفاده از موشک های دوربرد جدیدی که در اختیار دارند، سایت های شناسایی شده در اسرائیل را برای اولین بار هدف قرار خواهند داد.
از سوی دیگر منابع خبری وابسته به جنبش حماس گفتند که بیانیه کوتاه «محمد الضیف» فرمانده ارشد نظامی این جنبش تهدیدی توخالی نیست و نیروهای قسام و گروه های مقاومت عملیات گسترده خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز خواهند کرد و موضوع تنها در موشک ها خلاصه نخواهد شد و رژیم اشغالگر ضررهای زیادی را متحمل خواهد شد.

شروط مقاومت فلسطین برای پذیرش آتش بس
خالد الازبط، سخنگوی جنبش مقاومت مردمی گفت که مقاومت فلسطین وقتی که اراضی اشغالی را زیر آتش گرفته است منظورش این است که فقط در میدان، شروط خود را بر رژیم صهیونیستی تحمیل می کند.
الازبط به شبکه خبری العالم گفت که رژیم صهیونیستی به شروط مقاومت از طریق واسطه، بی توجهی کرد و هنوز هم وقت کشی می کند.
وی خاطرنشان کرد که رژیم اشغالگر دچار بحران سیاسی داخلی بی سابقه ای شده است.
وی تصریح کرد که شروط مقاومت برای آتش بس کاملا روشن است از جمله خروج کامل از حریم مسجد الاقصی و آزادی شهروندان قدسی است که در مسجد الاقصی دستگیر شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فلسطین قدس شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ارتش رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی نظامیان صهیونیست گروه های مقاومت مسجد الاقصی مقاومت فلسطین مسجد الاقصی مجروح شده اند رژیم اشغالگر کتائب القسام هدف قرار صهیونیست ها شروط مقاومت گفت که ارتش نوار غزه عقب نشینی بیانیه ای شیخ جراح وزیر جنگ سه شنبه تل آویو گروه ها آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در کرانه باختری ادامه دارد.

نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک السموع در جنوب الخلیل در کرانه باختری یک جوان را پس از ضرب و شتم او بازداشت کردند.

همزمان منابع فلسطینی از ملاقات لوی داود اسیر فلسطینی با خانواده اش پس از ۱۶ اسارت خبر دادند.

وی به همراه خالد حمدان پس از ۱۶ سال از سوی رژیم صهیونیستی امروز آزاد شدند.

این در حالی است که صبح امروز مقاومت فلسطین در شهر طوباس در کرانه باختری وارد درگیری مسلحانه شدیدی با نظامیان صهیونیست شد.

مبارزان مقاومت در جریان یورش نظامیان اشغالگر به شهر طوباس یک بمب قوی در مسیر بولدوزری نظامی منفجر کردند.

کد خبر 6081348

دیگر خبرها

  • آماده شدن ارتش اسرائیل برای حمله زمینی گسترده به رفح/شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار تن رسید
  • آماده شدن ارتش اسرائیل برای حمله زمینی گسترده به رفح
  • حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی «المالکیه»
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» صهیونیست‌ها
  • حمله هوایی صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در جنوب غزه؛ هشت نفر شهید شدند
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران/ زخمی شدن ۳ صهیونیست در حمله پهپادی مقاومت
  • صهیونیست‌ها حماقت کنند، با غافلگیری‌های بزرگ ایران مواجه می‌شوند