Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@08:56:50 GMT

قاضی زاده: قرار داد ویلموتس ترکمنچای ورزشی است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۵۳۶۴

قاضی زاده: قرار داد ویلموتس ترکمنچای ورزشی است

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در برنامه فوتبال برتر درباره روند بررسی پرونده ویلموتس و نتیجه آن گفت: قرارداد ویلموتس سه وضعیت دارد. اولین مورد مربوط به دو میلیون یورو بود که منجر به تشکیل پرونده در شستا شد و مطالبه حقوقی برای آن شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت دوم مربوط به قراردادی بود که با ویلموتس منعقد شد و حدود ۶میلیون و دویست هزار یورو بود، که در مورد این پرونده ایران محکوم شد و بعد جزئیات آن رأی آمد و اعتراض فسخ شد، بنده در همان زمان پیش‌بینی کردم رأی دستیاران هم می‌آید، که همین اتفاق افتاد. در مورد رأی دستیاران هم مبلغ اصل قرارداد و پاداش‌هایی که برای مسابقات درنظر گرفته بودند، را طلب کردند.

وی با تأکید بر اینکه پرونده دو میلیون یورو و ۶ میلیون و دویست هزار یورو، از یکدیگر جدا هستند، افزود: در حال حاضر جمع جرائم و تاخیرهای آن بالای یک میلیون یورو خواهد بود. البته ایران به رأی اعتراض کرده و تا زمانی که این اعتراض در جریان بیافتد، سه مرحله طی می‌شود. در شرایط فعلی باید جریمه ۵ درصدی از طرف خارجی که برای تاخیر در تعدیه قرارداد پیش‌بینی شده، پرداخت شود. در نهایت جمع همه این مبالغ و جرایم به بیش از ده میلیون یورو می‌رسد، که این مبلغی است که به واسطه قرارداد ویلموتس به فوتبال کشور وارد شده است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطالبه عمومی برگزاری دادگاه متهمین ویلموتس به صورت علنی است، تصریح کرد: بنده قبل از این راجع به نحوه انتخاب ویلموتس و هم نحوه انعقاد و مفاد قرارداد، آرای فیفا در مورد این قرارداد گفت‌وگو کردم، که همه این موارد به علت عدم پیش‌بینی حقوقی، عدم انعقاد قرارداد توسط تیم حقوقی بین‌الملل ورزشی و عدم تدبیر لازم مدیران فوتبال کشور و همچنین به علت غلط‌های نگارش و تعداد صفحات قرارداد محقق شد.قرارداد ویلموتس یک قراداد زیان‌بار و ترکمنچای فوتبالی قلمداد می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه تبیین ابعاد قرارداد ویلموتس یکی از مطالبات مردم است، اظهار کرد: براساس نظرسنجی‌ها همه موضوعات مطرح شده پیرامون قرارداد ویلموتس از جمله مطالبات مردم بوده است لذا این موضوعی نیست که به زودی فراموش شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شستا و شرکت پتروشیمی فناوران دو میلیون یوروی اولی را به صورت قرض پرداخت کرده بود. در حال حاضر هم به جای اینکه به سراغ هشت نفری که قرارداد را امضا کردند، بروند، برخی می‌خواهند در پناه نام فوتبال پنهان شوند و به دنبال این هستند حقوق هزاران کارگری که سهام‌دار شستا هستند، را پرداخت نکنند و این مبلغ بخشیده شود. در صورتی که حق کارگران و مردم را نباید به این صورت پایمال کرد. لذا مسئولین وزارت ورزش و فدراسیون به جای پایمال کردن حقوق کارگران، به سراغ هشت نفری که قرارداد ویلموتس را امضاء کردند، بروند.

قاضی‌زاده هاشمی در رابطه با پیگیری‌های حقوقی علیه هشت نفری که قرارداد ویلموتس را امضاء کردند، متذکر شد: گزارش سازمان بازرسی کل کشور در مورد قرارداد ویلموتس علیه هشت اعلام جرم شده است.‌ البته این پرونده مربوط به ۶ میلیون و دویست هزار یورو می‌شود، علاوه براین پرونده دو میلیون یورو نیز مطرح است که در حال حاضر تبدیل به وجه نقد شده و عملا از جیب فوتبال پرداخت شده است.

وی با تأکید بر اینکه مجلس پرونده ویلموتس را پیگیری می‌کند، ابراز کرد: مجلس از ابتدا پیگیر پرونده ویلموتس بوده و تا انتها هم خواهد بود. لذا تا انتها منتظر رای کسر، دادگاه و دادسرا هستیم. البته این مطالبه عمومی است که به جلسه رسیدگی به متهمین پرونده ویلموتس به صورت علنی برگزار شود و به این ترتیب نشود که عده‌ای به نام فوتبال اقداماتی که آثار سویی برای فوتبال کشور دارد، را انجام دهند.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: پرونده ویلموتس آثار و خسارت زیان بار را بر روی ده سال آینده فوتبال کشور بر جای گذاشت که این خسارت را افراد دخیل در آن باید از جیب خود بپردازند و نباید فدراسیون خسارت آنها را بپردازد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در مورد تصاحب ساختمان پرسپولیس توسط شستا ادامه داد: ساختمان‌ها به نام فدراسیون فوتبال بوده البته ساختمان پرسپولیس واقع در چیذر بحث دیگری دارد، اما سند ساختمان‌هایی که متعلق به فدراسیون بوده، به نام شستا درآمده است و شستا طی اقدام حقوقی این اقدام را انجام داده است. در حال حاضر ۶ دانگ یکی از ساختمان‌های پرسپولیس و ۳ دانگ ساختمان دیگر به نام شستا در آمده و سند تک برگی آن موجود است.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد اظهارات اخیر وزیر ورزش در مورد اینکه صحبت کرده تا ساختمان‌ها به پرسپولیس برگردد، یادآور شد: بنده اطلاع ندارم که وزیر ورزش بر چه اساسی این موارد را مطرح کرده است چرا این بحث حقوقی است که با مکالمه، صحبت و تعامل بین دو وزیر حل نمی‌شود،شاید برای عبور از شرایط فعلی این اتفاق افتاده است.لازم به ذکر است که این ساختمان‌ها در دوران آقای دادکان برای فدراسیون خریداری شده بود و اسناد هم به نام فدراسیون بوده که در نهایت با انتقال سند ملکی این ساختمان‌ها دو میلیون یورویی که از شستا قرض کرده بودند را پرداخت کردند. لذا گفت‌وگوی دو وزیر به لحاظ حقوقی جنبه واقعی ندارد. وزارت ورزش و فدراسیون خسارت‌های ناشی از این دو ساختمان پرسپولیس را از مسببین آن که سازمان بازرسی کل کشور علیه آنها اعلام جرم کرده، دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مارک ویلموتس نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی قرارداد ویلموتس قاضی زاده هاشمی پرونده ویلموتس دو میلیون یورو فوتبال کشور حال حاضر ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبرئه جام جم از شکایت فیلیمو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر نصراللهی روز دوشنبه اظهار داشت: با شکایت سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، میثم نیلی‌احمدآبادی مدیر مسئول سایت خبری رجانیوز به نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع در تاریخ ۲۷ تیر ۱۴۰۲ متهم بود که با اعلام رضایت شاکی و توضیح رجانیوز در سایت خود، رسیدگی منتفی اعلام شد.

وی افزود: امروز همچنین پرونده دانیال حاجی ابوالحسن معمار مدیر مسئول همشهری آنلاین به اتهام افترا و نشر اکاذیب موضوع شکایت میلاد حاتم آبادی فراهانی رسیدگی شد. در شکایت شاکی و اظهارات وکیل اعلام شده است همشهری آنلاین در تاریخ شانزدهم آبان ۱۴۰۲ ، محتویات حکم دادگاه در مورد آقای میلاد حاتم آبادی فراهانی و اتهامات ایشان را بر خلاف قانون، پیش از قطعیت دادنامه منتشر کرده است.

نصرالهی ادامه داد: مدیر مسئول همشهری آنلاین و وکیل موسسه همشهری در دفاعیات خود گفته که مطلب همشهری آنلاین بعد از انتشار در رسانه‌های رسمی دیگر و نام بردن سخنگوی وقت قوه قضاییه از میلاد حاتمی، بدون سوءنیت و در راستای وظیفه حرفه‌ای و اطلاع رسانی، بازنشر داده شده‌ است. اعضای هیات منصفه بعد از استماع شکایت و دفاعیات فوق، مدیر مسئول همشهری آنلاین را با اکثریت مطلق آراء مجرم ندانسته‌اند.

وی افزود: آخرین پرونده‌ای که امروز(دوشنبه) بررسی شد، پرونده مهدی گیوه کی مدیر مسئول روزنامه جام جم و علی‌اکبر عبدالعلی زاده بود. مشتکی عنهم با شکایت شرکت فناوران ایده پرداز صبا به نشر مطالب خلاف واقع متهم هستند. در تاریخ دهم بهمن ۱۴۰۱ در روزنامه جام جم با مدیر مسئولی مهدی گیوه کی و با نویسندگی علی اکبر عبدالعلی زاده‌، تبلیغ سکس دگرباشی، اباحه گری افکار الحادی اندیشه‌های صهیونیسم رواج روابط آزاد و خارج از عرف و باروهای دینی عادی‌سازی بی‌اخلاقی لطمه به پیکره جامعه تخلفات فرهنگی عوام فریبی و تخلفات اجتماعی را به شاکی منتسب دادند که هیات منصفه به اتفاق آرا، متهمان را مجرم ندانستند.

نصراللهی گفت: رأی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های میثم نیلی، دانیال حاجی ابوالحسن معمار، مهدی گیوه کی و علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده که به ریاست قاضی کریمی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی لواسان و چمدان‌هایی که دیرتر به مقصد رسیدند
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • «آقای قاضی» به شبکه دو می آید
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • اعتراف اینتری‌ها به اشتباه در لو دادن خرید طارمی و زیلینسکی
  • «آقای قاضی» به شبکه ۲ می‌آید
  • تبرئه جام جم از شکایت فیلیمو