Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@14:23:22 GMT

"ملکوت" روایتگر زندگی شخصی که به کما می رود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۵۴۸۲

'ملکوت' روایتگر زندگی شخصی که به کما می رود

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از دو دهه از آغاز ساخت و پخش مجموعه‌های مناسبتی ماه رمضان در تلویزیون می‌گذرد. پخش سریال‌های ماه رمضان که البته هنوز به عنوان مجموعه‌های مناسبتی این ماه مطرح نشده بودند، جسته گریخته اوائل دهه هفتاد از شبکه‌های یک و دو آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شروع پخش این سریال‌ها همزمان با ایام نوروز در آن سال‌ها بود و به همین دلیل نمی‌توان به طور قطع گفت که هدف سازندگان مجموعه‌های تلویزیونی که آن زمان به روی آنتن رفت فقط ماه رمضان بوده و در واقع مناسبتی دو جانبه، هم نوروز و هم ماه مبارک رمضان دلیل پخش سریال‌هایی بود که خسرو ملکان و حسن فتحی کارگردانی‌شان کردند.

روند پخش مجموعه‌های تلویزیونی در ماه مبارک رمضان از سال ۷۰ آغاز شد و به جز دو سال ۷۵ و ۷۷ که هیچ کدام از شبکه‌ها تدارکی برای پخش سریال ویژه این ماه ندیده بودند تا اوایل دهه هشتاد ادامه پیدا کرد و در سال‌های میانی دهه هشتاد به اوج نیز رسید.

از جمله سریال‌های شاخصی که در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد پخش شدند می‌توان به «گمگشته» به کارگردانی رامبد جوان، «یادداشت‌های کودکی» ساخته پریسا بخت‌آور و «چراغ‌های خاموش» کاظم بلوچی اشاره کرد که موفق به جذب مخاطبان بیشتری شدند. همچنین در سال‌های میانی دهه هشتاد بود که موج ساخت سریال‌های ماورایی نیز به راه افتاد و چند کارگردان از جمله، سیروس مقدم، علیرضا افخمی، حسین سهیلی‌زاده و محمدحسین لطیفی ... به سراغ ساخت آثاری با این مضمون رفتند که به زعم خیلی‌ها مناسبت و مطابقت بیشتری با حال و هوای ماه مبارک رمضان و لحظات معنوی و عرفانی آن داشت و البته به مذاق خیلی‌های دیگر هم به دلیل فانتزی تخیلی بودن قصه‌شان خوش نیامد. «او یک فرشته بود» به کارگردانی علیرضا افخمی را می‌توان اولین سریال با موضوع ماورایی دانست که راه را برای ساخت مجموعه‌هایی دیگر با این حال و هوا در این ایام و سال‌های بعد هموار کرد.

در این گزارش قصد داریم خاطرات خوش این سریال‌ها را یادآوری کنیم و امروز سراغ سریال "ملکوت"  رفتیم. ماه مبارک رمضان سال ۸۹، سریال "ملکوت" به کارگردانی محمد رضا آهنج از شبکه دوم سیما پخش شد.

در این سریال  شاهد ایفای نقش بازیگران چون محمدرضا شریفی‌نیا، کوروش تهامی، پروانه معصومی، ایرج نوذری، رضا رویگری، فریبا متخصص، نیما شاهرخ‌شاهی، علی دهکردی و کمند امیر سلیمانی هستیم.

"ملکوت" روایتگر ماجرای زندگی فرد پولداری به نام حاج فتاح با بازی محمدرضا شریفی‌نیا را روایت می‌کرد که در ابتدای ماه رمضان بر اثر سانحه‌ای به کما می‌رود. در پی این اتفاق، بستگان حاج فتاح تلاش می‌کنند، او را به زندگی برگردانند. در زمانی که حاج فتاح به کما رفته، فرشته‌ای به نام مأمور (با بازی کوروش تهامی) وارد داستان می‌شود و به کمک حاج فتاح می‌آید که او بتواند گذشته خود را اصلاح کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سریال تلویزیونی رسانه ملی ماه مبارک رمضان دهه هشتاد ماه رمضان سریال ها حاج فتاح سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند

دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی موزه در اردبیل گفت: موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها و جوامع انسانی هستند که در آن پایه اصلی عبرت‌آموزی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در این کنفرانس 2 روزه که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، شرکت‌کنندگانی از ایران و هفت کشور دنیا حضور داشته و آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی خود را با محوریت موزه و اهمیت و جایگاه آن تبیین کردند.

عصر چهارشنبه دبیر نخستین کنفرانس بین‌‌المللی موزه در اردبیل، اظهار داشت: این کنفرانس به مدت 2 روز برگزار می‌شود و تلاش بر این است تا 120 مقاله ارائه شده به این کنفرانس به صورت پنل و شفاهی ارائه شود.

جبرائیل رزمجو تصریح کرد: موزه‌ها در کنار جذب گردشگران، در هویت‌باوری نقش مهمی را دارند و سعی بر این بوده تا دانشگاه محقق اردبیلی با توجه به راه‌اندازی موزه تاریخ طبیعی بتواند از ظرفیت خود برای احیای جایگاه موزه‌ها بهتر و بیشتر استفاده کند.

وی گفت: سعی بر این است تا با افزایش کمی و کیفی موزه‌ها در کنار پذیرش گردشگران بتوانیم ظرفیت‌های تاریخی و تمدنی خود را به نمایش گذشته و بیش از هر زمان دیگر محققان سایر کشورها را نیز با ارزش و جایگاه این موضوع آشنا کنیم.

دبیر نخستین کنفرانس بین‌المللی موزه در اردبیل افزود: در استان اردبیل 18 موزه دولتی و خصوصی فعال است که اکثر آن در اردبیل و برخی نیز در شهرهای دیگر فعالیت می‌کنند و دانشگاه محقق اردبیلی نیز دارای موزه ارزشمند تاریخ طبیعی است.

رزمجو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: موزه‌ها می‌توانند چراغ راه آینده در حوزه تحقیق و پژوهش بوده و زمینه‌ساز حرکت‌های تحول‌آفرین در ارتقای فرهنگ، اصالت و ارزش این جایگاه باشد.

وی اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه مادر استان است و در سال‌های اخیر در برگزاری کنفرانس‌‌ها و نشست‌های ملی و بین‌المللی پیشتاز بوده و از امروز به مدت 2 روز میزبان کنفرانس بین‌المللی موزه است تا جایگاه آن را به شایستگی تبیین و تشریح کند.

دبیر نخستین کنفرانس بین‌المللی موزه در اردبیل بیان کرد: در استان اردبیل موزه‌های متنوعی را شاهد هستیم و خود بقعه شیخ صفی‌الدین و آثار به جای مانده از دوران تاریخی، وسیع‌ترین موزه در دسترس مردم است که به راحتی در این زمینه می‌توان ارائه مطلب و بیان موضوع کرد.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی
  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • یک قصه خیالی به روایت فراری
  • شوخی همسفران «نون خ» با مسعود فراستی +فیلم