Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی از عنایت ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به مطالبات استان خبر داد.

حمید ملانوری، ضمن تشکر از اهتمام سازمان برنامه و بودجه کشور و اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل پروژه باند دوم بزرگراه بیرجند - قاین از محل منابع ماده ۵۶ گفت: در دیدار با دکتر نوبخت به ضعف شدید در زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان و نبود شبکه ریلی اشاره شد و مساعدت برای جبران این نواقص مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی افزود: اختصاص مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به بزرگراه بیرجند- قاین با عاملیت بانک مسکن برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه با عنایت به افزایش هزینه‌ها و تورم مترتب بر پروژه در سال ۹۹ از دیگر درخواست‌های استان بود که موافقت شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: درخواست صدور مجوز اولیه ماده ۵۶ به محور میل ۷۸ به فراه افغانستان، تسریع در خصوص صدور مجوز و تضمین نامه ماده ۵۶ محور سربیشه - درح- ماهیرود به مبلغ هزار میلیارد ریال و تسریع در خصوص صدور تضمین نامه ماده ۵۶ محور دیهوک- فردوس با عاملیت بانک تجارت به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر موارد مطرح شده بود که نظر مساعد دکتر نوبخت را جلب کرد.

ملانوری با تأکید به تفاهم‌نامه‌ای که در جریان سفر دکتر جهانگیری و در روز روستا و عشایر منعقد شد، افزود: بر اساس آن تفاهم نامه و در قالب استفاده از منابع ماده ۵۶، مقرر شده بود آبرسانی به تک روستا و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی برای محرومیت زدایی از مناطق روستایی، اعتبارات ویژه‌ای دریافت کند.

به گفته وی؛ بخشی از این اعتبار تأمین شده و برای بقیه مبلغ، امروز نظر موافق دکتر نوبخت را جلب کردیم.

استاندار، تخصیص اعتبار ویژه از محل قانون هدفمندکردن یارانه‌ها برای محرومیت زدایی از استان را نیز از دیگر مطالبات استان عنوان کرد که مورد موافقت واقع شده است.

ملانوری گفت: دکتر نوبخت با اختصاص ۲ هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح آبرسانی روستایی و عشایری و توسعه شبکه‌های موجود نیر موافقت کرد.

وی به بخش مانده تعهدات رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به استان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۹۴۰میلیارد تومان اعتبار وعده شده دکتر نوبخت برای تأمین زیرساخت‌های آب، کشاورزی، منابع طبیعی، فرهنگی، بهداشتی ۲۳۰ میلیارد تومان مانده که امروز دستور پرداخت آن صادر شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به خسارت سیل سال گذشته، گفت: پرداخت مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور جبران خسارت سیل به زیرساخت‌ها، شریان‌های حیاتی، واحدهای مسکونی، راه ها، ابنیه فنی، بخش کشاورزی نیز عنوان شد که خوشبختانه موافقت شد.

ملانوری درخواست اختصاص اعتبار ویژه برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی را مطرح کرد و گفت: تخصیص ۸۲ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های مهم و پیشرو در زمینه زیرساختی و زیربنایی، ۲۹.۹ میلیارد ریال به اجرای طرح بازسازی اتوبوس‌های فرسوده ناوگان عمومی شهر بیرجند از طریق صندوق کارآفرینی امید نیز مورد انتظار استان است.

وی با بیان اینکه بدون تردید ابلاغ این اعتبارات تحول بسیار خوبی در زمینه اقتصادی ایجاد می‌کند، گفت: پرداخت مطالبات پیمانکاران و پیشرفت پروژه‌های عمرانی از مهم‌ترین پیامدهای این اعتبارات است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با عنایت به اهمیت موضوع، درخواست ما پرداخت مبلغ ۶۵ هزار میلیارد تومان از محل کمک‌های فنی و اعتباری است.

به گفته ملانوری طی این دیدار از دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای سفر به استان دعوت شد که این پیشنهاد با نظر مساعد وی همراه شد.

وی در ادامه این نشست، با پورمحمدی، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور نیز دیدار کرد، طی این دیدار، دستورات دکتر نوبخت برای تحقق مطالبات استان، جهت اجرا به حوزه‌های مربوطه ابلاغ شد.

اسحاقی؛ نماینده مردم شریف شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و پورعیسی؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در این دیدار، استاندار را همراهی کردند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان برنامه و بودجه منطقه خراسان جنوبی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور استاندار خراسان جنوبی میلیارد تومان اعتبار میلیارد ریال دکتر نوبخت ماده ۵۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سپاهی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انجام عملیات راهداری علاوه بر نیروی راهدار باتجربه به ماشین آلات راهداری مجهز نیاز دارد و بر این اساس طی سال گذشته این اداره مبلغ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال در زمینه تعمیر و بازسازی، خرید تجهیزات ماشین آلات راهداری تأمین اعتبار شده است.

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی جهت بازسازی ۱۴ دستگاه ماشین آلات راهداری، همچنین تعمیر و راه اندازی سایر ماشین آلات با اعتبار ۳۰۶ میلیارد ریال انجام و خرید انواع ماشین آلات راهداری در مرحله اخذ مجوزهای قانونی و برگزاری مناقصه است.

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به ۲۰۸۸ مورد انجام تعمیرات و سرویس ماشین آلات طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: بدین منظور ۴۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی مورد نیاز خرید و تعویض شده‌اند.

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: برای خرید لاستیک، تأمین روغن و سوخت مصرفی و سایر اقلام مصرفی جمعاً ۱۹۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه گفت: تمامی ماشین آلات راهداری مجهز به سامانه‌های ردیاب ماهواره‌ای می‌باشند که عملکردشان از قبیل؛ سرعت، موقعیت، مسیر حرکت، پایش و کنترل آن‌ها در طول شبانه روز امکان‌پذیر است.

کد خبر 6085685

دیگر خبرها

  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال