Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@23:27:34 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۵۷۶۵

پنج رویداد جهان

ترامپ نپال شکست خورد رئیس پارلمان نپال اعلام کرد، «شارما اولی»نخست‌وزیر این کشور نتوانست رأی اعتماد را به دست بیاورد و در رأی‌گیری شکست خورد. اولی از سوی اپوزیسیون و رسانه‌های اجتماعی بابت کم اهمیت شمردن خطر پاندمی کرونا و توصیه برای  قره قره کردن آب داغ، استفاده از برگ‌های گیاه گواوا و پودر زردچوبه برای بی‌اثر و مهار کردن کرونا مورد انتقاد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نپال روز دوشنبه آمار جدید ۲۴ ساعته‌ای درباره کرونا داد که در مجموع ۹۱۲۷ نفر به این بیماری ویروسی مبتلا شده‌اند که ۲۷ برابر تعدادی است که در ۱۰ آوریل اعلام شد. در مجموع ۴۰۳ هزار و ۷۹۴ نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده و ۳۸۵۹نفر درگذشته‌اند.     ---   کاهش شدید رشد جمعیت چین نتایج یک سرشماری در چین نشان می‌دهد که رشد جمعیت این کشوربشدت رو به‌ کاهش است و این روند خطر بروز بحران جمعیتی را در این کشور افزایش داده است. پنج سال پیش چین به محدودیت طولانی مدتی که به خانواده‌ها اجازه می‌داد تنها یک فرزند داشته باشند، پایان داد. براساس آخرین سرشماری که اواخر سال ۲۰۲۰ انجام شد، جمعیت چین به یک میلیارد و ۴۱۱ میلیون نفر رسید.«نینگ جیزه» رئیس اداره ملی آمار چین می‌گوید: سال گذشته ۱۲ میلیون نوزاد متولد شده است که این آمار نسبت به تولد ۱۸ میلیون نوزاد در سال ۲۰۱۶ کاهش قابل توجهی داشته است.     ---   هشدار پزشکان به یک باور هندی پزشکان هندی در مورد باور غلط استفاده از فضولات گاو به‌عنوان روش درمانی برای بیماری کووید۱۹ هشدار دادند و اظهار داشتند که هیچ مدرک علمی دال بر اثربخشی این روش وجود ندارد و در عین حال خطر گسترش بیماری‌های دیگر از حیوان به انسان را به همراه دارد. در ایالت گجرات در غرب هند، برخی از مردم هفته‌ای یک بار بدن خود را با فضولات و ادرار گاو می پوشانند و امیدوارند که سیستم ایمنی خود را در برابر بیماری تقویت کرده یا سریعتر روند درمان را طی کنند.   ---     ببری به‌ نام «جو بایدن» باغ وحشی در بنگلادش برای قدردانی از تلاش‌های رئیس جمهوری امریکا برای مهار تغییرات اقلیمی یک توله ببر را «جو بایدن» نامید. مسئولان این باغ وحش می‌گویند بنگلادش که بشدت تحت تأثیر گرمایش زمین است، از سیاست‌های اقلیمی جو بایدن سود خواهد بود.     ---   نوجوانان امریکایی واکسینه می‌شوند همزمان با نزدیک شدن به آغاز واکسیناسیون کودکان و نوجوانان در امریکا، برخی از دانشگاه‌های بزرگ این کشور هم اعلام کرده‌اند، دانشجویانی که قصد بازگشت به کلاس درس در پاییز امسال  دارند باید حتماً واکسن کرونا دریافت کرده باشند. سازمان غذا و داروی امریکا، اف‌دی‌ای، به واکسن کرونا تولیدی شرکت داروسازی فایزر و شرکت بیوشیمی آلمانی بایو-ان-تک که ویژه نوجوانان ۱۲-۱۵ ساله تهیه شده، مجوز داد. اف‌دی‌ای همزمان گفته آغاز واکسیناسیون نوجوانان «گامی بزرگ در مبارزه با کووید۱۹» است.  بنابر گزارش دولت امریکا تاکنون ۲۶۰ میلیون از جمعیت این کشور دست‌کم یک نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند اما همزمان تقاضا برای دریافت واکسن کاهش چشمگیری در چند روز گذشته داشته است. شرکت واکسن فایزر-بایو.ان.تک اعلام کرد در آینده نزدیک برای واکسن ویژه خود برای کودکان ۲ تا ۱۲ ساله هم از اف‌دی‌ای درخواست مجوز خواهد کرد. گفتنی است سود خالص شرکت تولیدکننده واکسن کرونای بایو- ان تک در سه ماه اول سال‌ جاری به یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون یورو رسید.  

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی