Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@16:23:13 GMT

در استان هرمزگان کمبود سرم ضدعقرب و مار نداریم

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۵۸۸۶

در استان هرمزگان کمبود سرم ضدعقرب و مار نداریم

به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،در پی انتشار خبر فوت کودک ۴ ساله اهل روستای پیشانی کندک جاسک بر اثر گزارش نامعلوم و نشر این شائبه که در مراکز درمانی شرق استان پادزهر موجود نیست، دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: مرگ کودک ۴ ساله اهل یکی از روستاهای جاسک بخاطر گزش که در بیمارستان جاسک رخ داد به دلیل مراجعه دیر هنگام به مرکز درمانی ( بعد از ۴۸ ساعت از گزارش ) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر نوروزیان افزود: طبق بررسی های انجام شده والدین کودک، روز بعد از گزش نامعلوم به دلیل مشاهده کبودی پوست در محل گزش ابتدا کودک را نزد شخص غیر پزشک محلی به عنوان زهرکش میبرند و از طرفی بدلیل بارندگی، ۴۸ ساعت بعد کودک را با حالت خواب آلودگی و داشتن ادرار خونی  وکاهش سطح هوشیاری وهمچنین  افت شدید هموگلوبین خون به مرکز درمانی می رسانند که متاسفانه به دلیل از دست رفتن زمان طلایی درمان، علی رغم تلاش همکاران ما، کودک جان خودش را از دست می دهد .
 وی ابراز کرد: خوشبختانه در مراکز درمانی به ویژه شرق استان کمبود پادزهر وجود ندارد و متاسفانه اکثر موارد فوت ناشی از گزش مار و بخصوص عقرب گزیدگی که منجر به فوت می شود به دلیل عدم آگاهی از گزش یا تعلل در مراجعه به مراکز درمانی به دلایل مختلف از جمله بسته شدن راهها در بارندگی ها و یا مراجعه به افراد محلی و غیر پزشک است .

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جاسک زهر عقرب هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک

دریافت 50 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سد جگین در شهرستان جاسک طی بارندگی‌های روزهای اخیر پر و سر ریز شده است و این امر نشان از سال آبی مطلوبی برای کشاورزان جاسک و بشاگرد دارد.

کد خبر 6088158

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان