Web Analytics Made Easy - Statcounter


آیا اسرائیل از سلاح جدید خود برای نسل‌کشی مسلمانان رونمایی کرده است؟
 
به گزارش آنا، انتشار یک ویدئو از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در حال خط‌ونشان کشیدن برای مسلمانان در یکی دو روز گذشته در رسانه‌های اجتماعی، بازخوردهای بسیاری داشته است. در آن ویدئو که زیرنویس عبری و ترجمه فارسی دارد، نتانیاهو با اشاره به یک سرنگ می‌گوید قبلاً با تیر و موشک مسلمانان را می‌کشتیم اما حالا با واکسن! واقعیت ماجرا ولی چیز دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویدئو در حقیقت مربوط به آغاز واکسیناسیون در سرزمین‌های اشغالی است و نتانیاهو سرنگی که با آن واکسن کرونا را برای اولین بار تزریق کرد، در یک جعبه شیشه‌ای نگه‌داری کرده تا سند افتخاری بر اقداماتش باشد. او با نشان دادن ماکت یک موشک می‌گوید تا پیش‌ازاین موشک‌ها را به دیگران نشان می‌دادیم اما اکنون این سرنگ را به‌عنوان نماد یک دولت پیشرو در واکسیناسیون کرونا نشان می‌دهیم.

روایت ایندیپندنت از سرنگ جنجالی نتانیاهو

 ایندیپندنت در تاریخ ۱۹ ژانویه سال ۲۰۲۱ (۳۰ دی ۹۹) شرحی از این ماجرا را با تیتر «نتانیاهو سرنگی را که با آن واکسن کرونا تزریق کرده، در دفتر کارش نگه می‌دارد»، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در یک ویدئو در صفحه فیس‌بوک شخصی‌اش، سرنگ واکسن ضد کرونایی را که به وی تزریق‌شده، در یک جعبه شیشه‌ای با یک پلاک کوچک چوبی در دفتر کارش قرار داده و به معرض نمایش قرار می‌دهد. نتانیاهو از این سرنگ به‌عنوان یک یادگاری یاد می‌کند و می‌گوید ما اولین کشوری در جهان خواهیم بود که از بحران کرونا رهایی خواهیم یافت.

 تزریق واکسن کرونا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی

نتانیاهو در این ویدئو با اشاره به نوک یک تیر رومی که در دفتر کارش نگه‌داری می‌کند می‌گوید: هر وقت یک خارجی به ملاقات من می‌آید من این ماکت را به او نشان می‌دهم. بر اساس ترجمه متنی از روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» در همین خصوص، نتانیاهو ادعا می‌کند این نوک تیر در قلعه یودفات در اولین پایگاهی که در منطقه الجلیل به دست رومی‌ها افتاد یافته شده است. وی ادامه می‌دهد: من به کسانی که به دفتر کارم می‌آیند می‌گویم که آن‌ها (رومی‌ها) اینجا بودند ولی دیگر نیستند.

در محل نمایش یادگاری‌های نتانیاهو (جعبه شیشه‌ای) در دفتر کارش همچنین یک نمونه از موشک ضد بالستیک ساخت اسرائیل بنام آرو (تیر) موجود است که در همان جعبه در کنار تیر رومی قرار گرفته است.
 
نتانیاهو سپس به بخش دیگری از محل نگهداری یادبودهایش اشاره می‌کند که در آن سرنگ واکسن کرونا را نگهداری می‌کند و می‌گوید: و هم‌اکنون من چیز دیگری را به شما نشان می‌دهم؛ یک تیر دیگر.

وی ادامه می‌دهد: این سرنگی است که اولین واکسن کرونا از میان میلیون‌ها واکسن دیگر که ما به اسرائیل آوردیم با آن به من تزریق شد. ما اولین کشوری در جهان خواهیم بود که از بحران کرونا رهایی خواهیم یافت. با ایمان هر چیزی ممکن است.

پایه چوبی جعبه شیشه‌ای دارای یک نشان است که نقل‌قولی از نتانیاهو در روز واکسینه شدن به روی آن نقش بسته است: یک تزریق کوچک برای یک فرد می‌تواند یک گام بلند به‌سوی سلامتی همه ما باشد.

مهر تأیید وزارت بهداشت بر واکسن‌های وارداتی و تولید داخل

واکاوی پشت‌پرده این ویدئو نشان می‌دهد که جریان‌هایی از طریق این اقدامات درصدد ایجاد هراس از تزریق واکسن هستند، درصورتی‌که در حال حاضر مقامات کشورمان، واکسیناسیون عمومی را در دستور کار دارند. این بار خبری جعلی از تهدید نتانیاهو می‌دهند تا راه را بر استفاده از واکسن‌های ساخت خارج که مورد تأیید وزارت بهداشت کشور هستند ببندند و حتماً بار دیگر به سراغ واکسن‌های تولید داخل می‌روند و در کیفیت آن‌ها شک و شبهه ایجاد می‌کنند. 

نتانیاهو با نشان دادن ماکت یک موشک می‌گوید تا پیش‌ازاین موشک‌ها را به دیگران نشان می‌دادیم اما اکنون این سرنگ را به‌عنوان نماد یک دولت پیشرو در واکسیناسیون کرونا نشان می‌دهیم
بنابراین، اخبار و شایعات بی‌اساس می‌تواند به این اضطراب‌ها و نگرانی‌ها دامن بزند. هر واکسنی در هر برهه‌ای از زمان می‌تواند تبعاتی را به‌دنبال داشته باشد؛ همانطور که واکسن آنفلوآنزا که سال‌هاست تزریق می‌شود، عوارضی همچون تب و بدن‌درد دارد؛ اما مردم با علم به این عوارض این واکسن را تزریق می‌کنند و چون همنوایی با هنجار اطلاعاتی درخصوص این واکسن وجود دارد کمتر کسی درخصوص عوارض آن نگرانی است. درباره واکسن کرونا نیز همین مسئله صدق می‌کند. چنانچه مردم درمعرض اطلاعات و اخبار نادرست و تأییدنشده درخصوص عوارض جبران‌ناپذیر این واکسن قرار بگیرند، ممکن است شاهد نوعی تفکر عمومی باشیم که بر اثر آن در ذهن مردم این مسئله غالب شود که این واکسن عوارض دارد و در نتیجه، از تزریق آن خودداری کنند. 

واکسن‌های موفق ایرانی

واکسن‌های تولید داخل دو دسته هستند؛ دسته اول واکسن‌هایی که تمام اقدامات برای تولید آن در داخل کشور انجام می‌شود و دسته دوم واکسن‌هایی که به طور مشترک با خارج از کشور کارش پیش می‌رود. در گروه دوم، فناوری تولید در خارج از ایران شکل گرفته و قرار است در داخل ایران تولید شوند. در مورد واکسن‌های تولید مشترک سه واکسن وجود دارند که فناوری آن خارج از کشور توسعه یافته و فاز سوم آن در ایران انجام خواهد شد.

در مورد واکسن‌های ایرانی که از ابتدا و فاز یک کارشان در کشور آغاز شده، واکسن‌های کووایران برکت، کووپارس رازی و فخرا هر سه مجوز کارآزمایی بالینی را اخذ کرده اند و در حال حاضر، مراحل کارآزمایی بالینی را طی می‌کنند. از این تعداد دو واکسن با شیوه ویروس غیرفعال و یکی با شیوه پروتئین نوترکیب تهیه شده است.

سؤال اینجاست که در دنیا چند کشور هستند که توانستند واکسن را تأمین کنند و در این میان کدام کشور بیش از ایران در معرض تحریم بوده است؟ علی‌غم این تحریم‌ها و اینکه هفت یا هشت کشور عمده واکسن های موجود را با زد و بند خریداری کردند، ایران توانسته است از پس این مشکل برآید، به مرحله تولید موفق واکسن برسد و چشم‌انداز روشنی را برای مهار این ویروس خطرناک ترسیم کند.

منبع: الف

کلیدواژه: دفتر کارش جعبه شیشه ای واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است

به گزارش بامداد چهارشنبه المیادین، محمد الهندی در گفتگو با این رسانه لبنانی، افزود: قطعنامه شورای امنیت در خصوص آتش‌بس فوری در غزه، انزوای رژیم صهیونیستی در جهان را نشان می‌دهد، اما عملا منعکس کننده هیچ اقدام عملی نخواهد بود.

وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی شریک و همپیمان هستند و اختلافات آنها تاکتیکی است و روابط دو طرف راهبردی و فراتر از روابط جو بایدن و بنیامین نتانیاهو است.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اضافه کرد: تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی نمایشی است و اختلافات علنی بین آمریکا و این رژیم به نفع نتانیاهو است که می‌خواهد بگوید تنها کسی است که قادر به مقابله با دولت بایدن است.

الهندی افزود: تصمیمات و قطعنامه‌های نهاد‌های بین‌المللی تنها زمانی که ضرورت داشته باشد و منعفت آمریکا در آن باشد، فعال‌سازی خواهد شد و اکنون منفعت این رژیم در عدم فعال‌سازی آن است.

وی در ادامه با بیان اینکه اسرای اسرائیلی برگ برنده مقاومت هستند و دشمن صهیونیستی می‌خواهد با کمترین هزینه آنها را آزاد کند، گفت: مقاومت در جریان مذاکرات انعطاف و نرمش زیادی از خود نشان داد، اما نتانیاهو مانع از هرگونه پیشرفت شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • مسوولان برای رفع دغدغه های مردم تلاش مضاعف کنند
  • تاکیدامام جمعه بوکان بر هوشیاری و اتحاد مسلمانان دربرابر توطئه های دشمنان
  • ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد مقدس
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیرو‌های مقاومت نیست
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است