Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@02:47:18 GMT

جلوگیری از پیری با تقویت سلول‌های ایمنی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۶۰۸۱

جلوگیری از پیری با تقویت سلول‌های ایمنی

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش نیواطلس، دانشمندان در تحقیقاتی جدید، نوعی ایمنی درمانی(ایمونوتراپی) ضد پیری یافته‌اند که سلول‌های ایمنی را تقویت می‌کند تا سلول‌های از کار افتاده‌ را که در روند پیری نقش دارند بهتر پاکسازی کنند.

یکی از عوامل اصلی بروز نشانه‌های فیزیکی پیری، سلول‌های پیر هستند این سلول‌ها دیگر تقسیم نمی‌شوند و از بین نیز نمی‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که ما جوان هستیم سیستم ایمنی این سلول‌ها را تشخیص داده و نابود می‌کند اما به طور طبیعی با گذشت زمان این توانایی کاهش می‌یابد و این بدان معناست که سلول‌های پیری با گذر زمان در بدن جمع شده و باعث ایجاد عوارض ناشی از افزایش سن و بیماری‌های مربوط به آن می‌شوند.

بنابراین در این تحقیقات محققان دانشگاه "کالیفرنیا سن فرانسیسکو" به دنبال راهی برای تقویت سلول‌های ایمنی گشتند. آن‌ها قصد داشتند سلول‌های تی(T cells) را که مسئول از بین بردن سلول‌های پیر هستند دوباره به کار بیاندازند.

محققان دریافتند این سلول‌ها را می‌توان با استفاده از آنتی‌ژن‌های محلول در چربی دوباره فعال کرد و در نتیجه سلول‌های پیری کاهش می‌یابند. به گفته‌ی محققان سلول‌های تی به دو دلیل کارآمد هستند، اول آن که گیرنده‌هایی که آن‌ها را فعال می‌کند روی سلول‌های دیگر وجود ندارد بنابراین این درمان می‌تواند تنها مختص به همین موضوع باشد و دیگر آن که آن‌ها پس از مدتی دوباره غیرفعال می‌شوند بنابراین از پیشرفت بی‌رویه درمان جلوگیری می‌شود.

محققان این درمان را روی موش‌هایی که دو عارضه‌ی مختلف موثر بر افزایش سلول‌های پیری داشتند آزمایش کردند. یک گروه از موش‌ها دچار چاقی و گروه دیگر دچار فیبروز ریه بودند. هردوی این گروه‌ها پس از درمان در مقایسه با گروه کنترل کاهش سلول‌های پیری را نشان دادند.

آزمایش‌های بعدی بر روی سلول‌های انسانی نشان داد که سلول‌های تی می‌توانند سلول‌های پیری بدن ما را نیز از بین ببرند اما برای تایید این موضوع باید روی انسان‌ها نیز آزمایش انجام شود.

یک شرکت اسپین-آف در حال کار روی این موضوع است و انتظار می‌رود آزمایش بالینی آن طی چندسال آینده انجام شود.

تحقیقات اولیه امیدوار کننده بوده است و در برخی مطالعات سلامت موش‌ها و حتی طول عمر آن‌ها افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پیری سلول ایمنی سلول های پیری سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟ (فیلم)




منبع:پیج razak_javan

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گیاهان ضد سرطان را بشناسید (فیلم) واکسن‌ های ضد سرطان چگونه کار می‌کنند؟ (فیلم) سیگار چه تاثیری روی بدن دارد؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند
  • چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟ (فیلم)
  • پزشکان عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند
  • دانشمندان مطمئن‌ترین راه برای مهار خشم در موقعیت‌های پُر تنش را یافتند!
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد
  • یافته محققان ژاپنی؛ مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است