Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی ایران،  دکتربابک عشرتی مهمترین هدف از راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون را تسهیل دسترسی مردم به این خدمت دانست و تاکید کرد:باید ارائه خدمت در این حوزه با سرعت، کارایی و اثربخشی مناسب همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و اصل حفظ فاصله اجتماعی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر انجام واکسیناسیون مهمترین مطالبه مردم است،  بر اساس دستورالعمل گام پنجم برنامه مدیریت و پیشگیری از همه گیری کووید-۱۹، این مهم اصلی‌ترین وظیفه نظام سلامت محسوب می شود و راه اندازی پایگاه های تجمیعی با توجه به وسعت و مساحت مناسبی که دارند می تواند راهگشا باشد.
 عشرتی،  سوله های مدیریت بحران شهرداری ها، ورزشگاه ها و سالن های ورزشی، مدارس و اماکنی که از زیر بنا، مساحت و امکانات مناسبی برخوردارند را اصلی ترین گزینه ی راه اندازی پایگاه های تجمیعی اعلام کرد و افزود: در خصوص ایجاد مراکز واکسیناسیون در خودرو نیز کار شناسایی فضاهای مناسب و رایزنی برای ایجاد آنها انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد:کارکنان شبکه های بهداشت و درمان و مراکز بهداشت بخش اصلی نیروی انسانی ارائه کننده خدمت در بخش انجام واکسیناسیون، ثبت اطلاعات در سامانه سینا و همچنین نظارت و مدیریت این فرایند گسترده عهده دار هستند، اما با توجه به وسعت کار و تعداد زیاد جمعیت گروه هدف لازم است از کمک سایر سازمان ها نظیر بسیج مستضعفین و هلال احمر نیز استفاده شود که پس از آموزش های لازم از کمک آنها به ویژه در امر ثبت خدمات و انجام هماهنگی های لازم در مراکز واکسیناسیون استفاده می شود.
لازم به ذکر است بر اساس دستورالعمل های ابلاغی در سند ملی واکسیناسیون، در حال حاضر انجام نوبت اول واکسیناسیون برای گروه هدف بالا تر از ۸۰ سال مراحل پایانی خود را سپری می کند و تقریبا خاتمه یافته است و به محض اعلام و ابلاغ رسمی ارائه خدمت به گروه سنی بعدی آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران واکسیناسیون پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران واکسیناسیون ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران واکسیناسیون اخبار کنکور راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­  دکتر بنار در نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در حال برگزاری است افزود: ما در مجموع ۲۶۳ هزار دانشجو داریم که از این تعداد بیش از ۸۶ هزار دانشجوی خوابگاهی مجرد و ۸۶۴ دانشجوی خوابگاهی متأهل هستند و ۵ هزار متقاضی داریم که خوابگاه ندارند. مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد خوابگاه‌های متأهلی هزار و ۶۹ و مجموعه تخت‌های خوابگاه‌های مجردی ما ۹۱ هزار تخت است، گفت: با توجه به فرسودگی برخی خوابگاه‌ها و پذیرش دانشجویان جدید حدود ۵۷ هزار تخت نیاز داریم که باید اضافه شود.

دیگر خبرها

  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • ضرورت جانمایی مراکز امدادی در مسیر همایش سالگرد شهدای بازی دراز
  • پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز