Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:11:13 GMT

۲.۵ کیلومتر از امتداد رودخانه شله‌بران اهر رفع تصرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۶۲۶۷

۲.۵ کیلومتر از امتداد رودخانه شله‌بران اهر رفع تصرف می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رسول خدابخش ظهر امروز سه شنبه در نشست هماهنگی آزادسازی امتداد بستر رودخانه شله‌بران بر ضرورت آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های تصرف شده تأکید کرد و گفت: حوادث غیرمترقبه همچون سیلاب در مناطق مختلف کشور؛ ضرورت پیشگیری در این حوزه را صدچندان می‌کند.

فرماندار شهرستان اهر بابیان این‌که ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلومتر از امتداد رودخانه شله‌بران از تصرفات آزادسازی می‌شود، افزود: برای پیشگیری از حوادث احتمالی و مقابله با تصرفات غیرقانونی حریم رودخانه‌ها؛ آزادسازی امتداد رودخانه شله‌بران جزو ضروریات است.

وی بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادها در آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها از جمله رودخانه شله‌بران تأکید کرد و گفت: از ظرفیت‌های ادارات و نهادها در آزادسازی حریم رودخانه‌ها از تصرفات غیرقانونی استفاده می‌شود.

خدابخش با تأکید بر این‌که شهرداری اهر نسبت به پاک‌سازی، لای‌روبی و اجرای ادامه‌ی سنگ‌فرش کیچیک‌چای اقدام کند، خاطرنشان کرد: شهروندان از نیمه‌تمام ماندن پروژه ساماندهی کیچیک‌چای گلایه می‌کنند، از این‌رو شهرداری اهر برای رضایت‌مندی شهروندان نسبت به تکمیل این طرح اقدام نماید.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم تشدید برخورد با افرادی که نخاله ساختمانی در بستر رودخانه‌ها تخلیه می‌کنند تأکید کرد و یادآور شد: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در بستر رودخانه‌ها بایستی به صورت ریشه‌ای حل شود.

رشد قارچ‌گونه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در باغات اهر

دادستان عمومی و انقلاب اهر نیز در این جلسه با هشدار نسبت به رشد قارچ‌گونه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در باغات اهر گفت: دستگاه‌های مربوطه به صورت غیرقانونی برای ساخت‌وسازها در باغات چراغ سبز نشان می‌دهند.

رحیم عبدالهی افزود: متأسفانه در نتیجه‌ی عدم نظارت کافی؛ احداث خانه‌باغ‌ها در باغات شهرستان اهر رشد قارچ‌گونه‌ای دارد و با وجود این‌که شخصاً خواستار ارائه‌ی گزارش برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بوده‌ام، هنوز دستگاه‌های مربوطه گزارشی نداده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر گفت: صدور مجوز برای ساخت‌وساز در باغات خلاف قوانین است و دستگاه قضائی بر رفع تصرفات بستر رودخانه‌ها در راستای پیش‌گیری از حوادث خطرناک و غم‌بار، تأکید دارد.

وی ادامه داد: اقدام فوری برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها و خلع ید متصرفین - در هر عنوان و جایگاهی - باید در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار بگیرد؛ در صورت وقوع هر حادثه‌ی ناگواری مدیران مربوطه به دلیل «ترک فعل» مسؤول‌اند و بهانه‌ی نبود اعتبار و امکانات، مسموع نیست.

عبدالهی بابیان این‌که از فرماندهی انتظامی شهرستان اهر می‌خواهم در آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها در کنار امور آب باشد؛ بیان کرد: دستگاه قضائی هم با افراد خاطی و کسانی که در اجرای طرح آزادسازی حریم رودخانه‌ها مانع ایجاد کنند، برخورد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر گفت: افزایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر اهر نگران‌کننده است؛ برای توقف ساخت‌وساز دستور دادیم، اما مالک هیچ اعتنایی به دستور نکرده و می‌گوید در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه‌اش را پرداخت می‌کنم؛ در حالی که تمرد از مأمور اجرای قانون «جرم» است و از طرفی کمیسیون ماده ۱۰۰ محل خرید تخلفات نیست از کجا معلوم که این کمیسیون رأی به قلع و قمع ندهد!

وی خاطرنشان کرد: چرا مدیران کمی تحرک نشان نمی‌دهند؟ چرا باید شاهد تغییر کاربری غیرقانونی منابع طبیعی به باغات باشیم؟ مدیری که پشت میز بنشیند، حوزه‌ی تحت مدیریت‌اش را تصرف می‌کنند.

کانال سنگی در امتداد کانال شله‌بران احداث می‌شود

شهردار اهر نیز در جلسه هماهنگی آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های اهر گفت: برای آزادسازی امتداد رودخانه شله‌بران که در محدوده منازل مسکونی واقع شده؛ نیاز به احداث ۳۰ متر کانال داریم و این امر جزو مطالبات مردمی است.

محمد سرقینی ادامه داد: فاز اول اجرای سنگ‌فرش و زیباسازی کیچیک‌چای را در حد شمالی مسجد ابواسحاق طی سال ۹۹ تکمیل کردیم و تصمیم داریم فاز دوم و زیباسازی و پاکسازی کیچیک‌چای از پل خیابان امام خمینی تا پل خیابان شریعتی را امسال اجرا و نهایی کنیم.

وی گفت: متأسفانه فاضلاب سنتی به کیچیک‌چای هدایت می‌شود و برای جلوگیری از پخش فاضلاب در طول کیچیک‌چای؛ الزاماً کانالی جهت هدایت فاضلاب احداث خواهیم کرد.

سرقینی ابراز داشت: زیباسازی و پاکسازی کیچیک‌چای در حد فاصل پل شریعتی تا پل رسالت در فاز ۳ و سال بعد اجرا خواهد شد.

کد خبر 5210004

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان اهر ساخت و سازهای غیرمجاز رفع تصرف از اراضی ملی رفع تصرف از حریم راه ها ویروس کرونا روز قدس بوشهر روز جهانی قدس آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه گرگان شیوع کرونا انتخابات 1400 اردبیل عید سعید فطر فلسطین عکس استانها آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها ساخت وسازهای غیرمجاز شهرستان اهر اهر گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ضمن اشاره به حضور در کاشان با هدف برآورد خسارات گفت: تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ها از مشکلات کاشان است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074554 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد