Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@12:15:58 GMT

مردم تهران خدمات دوره قالیباف را فراموش نکرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۶۲۶۸

مردم تهران خدمات دوره قالیباف را فراموش نکرده‌اند

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم تهران درباره گزارش اخیر منتشر شده تحت عنوان تحقیق و تفحص شورای شهر تهران گفت: نباید با سیاسی‌کاری و برخی اقدامات، زحمات و تلاش‌های گذشته را زیر سؤال برد؛ مردم تهران خدمات دوره قالیباف را فراموش نکرده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اسماعیل دوستی یکی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم تهران اظهار کرد: بنده و تعداد دیگری از دوستان که برخی از آنها در شورا و شهرداری فعلی تهران هم حضور دارند، عضو شورای چهارم بودیم و به اعتقاد من بهترین دوران شهرداری تهران در همان مقطع بود؛ مباحث بسیار خوب، دقیق و کارشناسی بدون نگاه سیاسی مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت و خروجی این اتفاقات آبادانی و خدمت به مردم تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با مسائل به صورت جناحی برخورد نمی‌کردیم بلکه تلاش می‌کردیم وظیفه خودمان را به بهترین شکل انجام بدهیم؛ عملکرد آن دوران کاملا شفاف و مشخص است. هر سال حسابرسی انجام می‌شد و گزارش‌های دقیق وجود داشت.

دوستی گفت: چرا با بعضی اقدامات و صحبت‌ها می‌خواهند خدمات ارزشمند صورت گرفته در آن دوران را زیر سوال ببرند؟ مردم تهران خدمات و اقدامات روی داده در دوره آن شورا و شهرداری آقای قالیباف را به چشم دیدند و فراموش نمی‌کنند؛ درست نیست که تحت هر عنوانی در آستانه انتخابات چنین مسائلی مطرح شود و بخواهند خدمات صورت گرفته را زیر سوال ببرند.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی، قوه قضاییه و سایر نهادها بر تمامی فعالیت‌های شهرداری تهران نظارت داشتند و اگر تخلفی بوده قابل پیگیری و رسیدگی است اما چرا اینگونه مسائل را وارد فضای سیاسی می‌کنند؟ مرجع رسیدگی به تخلفات قوه قضاییه است، اگر سندی دارند و مدعی هستند تخلفی روی داده چرا به قوه قضاییه ارجاع نمی‌دهند؟ عملکرد آن مقطع که کاملاً مشخص است و اقداماتی که برای توسعه و آبادانی شهر تهران روی داده بر کسی پوشیده نیست، اینگونه اقدامات چه هدفی به جز تخریب دارد؟

عضو سابق شورای شهر تهران یادآور شد: یک سری از پروژه‌هایی که بیش از 70 درصد پیشرفت داشته را در دوره بعدی افتتاح کردند که البته کار لازمی بوده و باید انجام می‌شد اما حالا همان پروژه ها را به نام خودشان مطرح می‌کنند ولی نمی‌گویند در دوره گذشته چه اقدامات ارزشمندی صورت گرفت؛ این درست نیست که به همه چیز نگاه سیاسی داشته باشیم؛ از هر فرصتی باید برای خدمت به مردم استفاده کرد نه اینکه تنها تلاش کنیم گذشته را زیر سوال ببریم و با سیاسی کاری مردم را ناامید کنیم؛ ما زمانی در آن جایگاه حضور داشتیم و انجام وظیفه کردیم‌، این دوستان که امروز هستند هم یک روز می‌روند و بعد از آنها به عملکردشان رسیدگی خواهد شد اما ای کاش در این مقطع پایانی بیشتر روی خدمت به مردم و انجام وظایف شورای فعلی تمرکز می‌کردند نه اینکه در آستانه انتخابات با انتشار چنین گزارشی که سیاسی به نظر می‌رسد تلاش کنند خدمات گذشته را زیر سوال ببرند.

پایداری 32 روز هوای "قابل قبول" در تهرانتهران| کاهش 5 درصدی میزان جرائم در ماه رمضانتهران| بستری 25 درصد بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه‌احتمال اجرای "پل دوچرخه" در مسیرهای دوچرخه‌سواری تهرانانتشار فیش حقوقی مدیران شهرداری تهران به‌صلاح نیستتبدیل طرح فاز دو برج میلاد به بام فرهنگی و هنری تهرانبدهی 30هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری تهران فقط برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف شورای شهر تهران محمدباقر قالیباف شورای شهر تهران شهرداری تهران زیر سوال مردم تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات غلط شهرداری برای از بین بردن سفید بالک‌ها؛ از آبشویی تا نصب کارت‌های زرد روی درختان

سفیدبالک‌ها حشرات ریز به طول یک تا سه میلیمترهستند که با حضور انبوه و ناخوانده خود علاوه بر خسارتی که می‌تواند به عنوان یک حشره گیاه‌خوار به فضای سبز شهر وارد کند، نوعی مزاحمت فیزیکی را در معابر، بوستان‌ها و سایر مکان‌های عمومی و خصوصی برای شهروندان به همراه دارند. این حشرات متعلق به راسته Hemiptera ، زیرراسته،Sternorrhyncha بالاخانواده Aleyrodoidea و خانواده Aleyrodidae هستند. طی سال‌های گذشته سفیدبالک‌ها در مقاطعی در تهران مشاهده شدند.

علیرضا نادری درباره سفیدبالک‌ها اظهار کرد: سفیدبالک‌ها معمولا با محصولات گلخانه‌ای یا آپارتمانی از آسیای جنوب شرقی وارد ایران شده‌ و به دلیل فراهم بودن شرایط زیستی در ایران به رشد و فعالیت پرداخته‌اند. به دلیل مهیا بودن شرایط زیستی مناسب جمعیت آن‌ها در مقاطعی از تعادل اکولوژیک خارج شد و به مرز انفجار رسید.

وی ادامه داد: شش سال قبل به دلیل تغییرات آب و هوایی، سفید بالک‌ها در سطح شهر تهران مشاهده شدند که بلافاصله با انجام اقداماتی مثل رها کردن حشرات شکارگر و کنترلگر فعالیت آن‌ها محدود شد اما دریک ماه و نیم اخیر به دلیل سرمای زیاد و بارش برف به شدت جمعیت آن‌ها در تهران کم و محدود شده است.

نادری با اشاره به عوامل موثر بر ازدیاد سفید بالک ها اظهار کرد: سفید بالک‌ها در دمای متوسط رو به بالا و کم بارشی معمولاً رشد و نمو می‌کنند همچنین علت مشاهده سفید بالک در بعضی مواقع در سطح شهر تهران بیشتر مربوط به درخت‌هایی است که در مسیر بزرگراه‌های تهران کاشته شده است. این درختان از گونه توت کاغذی هستند که میزبان مناسبی برای سفیدبالک‌ها محسوب می‌شوند.

کارشناس حشرات دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست به عوامل موثر بر کاهش جمعیت سفید بالک‌ها نیز اشاره کرد و گفت: سرما، بارش باران، برف و دمای زیر صفر از عوامل محدود کننده اکولوژیکی سفید بالک‌ها به شمار می روند و سبب محدودیت فعالیت آن‌ها می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر گزارشی مبنی بر وجود سفیدبالک در تهران به ما ارائه نشده است، اظهارکرد: سال گذشته تعداد کمی سفیدبالک‌ به‌صورت پراکنده وجود داشت چون گونه آن نابود نشده است. اکنون نیز احتمال دارد روی بعضی درختان به تعداد خیلی محدود دیده شود ولی الان فصل طغیان نیست و اگر هم قرار باشد اتفاقی رخ دهد باید در تابستان منتظر آن باشیم ولی با توجه به اینکه در فصل زمستان هوا سرد بود و بارندگی‌های کافی رخ داد، جمعیت سفید بالک‌ها کاملاً محدود شد و دیگر نمی‌توانند مشکلی برای شهروندان تهرانی ایجاد کنند.

نادری با انتقاد از روش مبارزه با سفید بالک‌ها گفت: اصولاً اقدامات شهرداری برای از بین بردن سفید بالک‌ها چندان درست نیست. به عنوان نمونه آبشویی یکی از اقدامات نادرست انجام شده بود. نصب کارت‌های زرد روی درختان از دیگر روش‌های غلط مبارزه با این گونه مضر بود. درست است  که با استفاده از این شیوه  سفیدبالک‌ها نابود می‌شوند ولی در کنار آن هزاران حشره مفید نیز از بین می‌رود.

کارشناس حشرات دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اصولاً جایگزین کردن گونه‌های بومی مناسب در هر شهر و و کاشت گیاهانی که کمترین آفت را جذب ‌می‌کنند مناسب‌ترین روش برای کنترل و از بین بردن سفید بالک‌هاست.

وی با اشاره به نقش موثر مردم در کاهش جمعیت سفیدبالک‌ها  اظهار کرد: هر کس با کاشت گونه‌های گیاهی بومی و سازگار با شرایط اقلیمی در باغچه و حیاط محل زندگی خود می‌تواند از حضور حشرات موذی و  فعالیت سفیدبالک‌ها پیشگیری کند.

کارشناس حشرات دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: هر گل و گیاه زیبا، جذاب و بزرگی را که نباید در باغچه کاشت. قبل از آن باید بررسی شود تا از کاشت گونه‌های مهاجم جلوگیری شود. درختانی مانند داغداغان در نیمه شمالی تهران  برای کاشت و رشد پایداری خوبی دارند. زرشک و درختچه گز هم دچار کمترین آفت می‌شوند و گونه‌ای مناسب برای کاشت در تهران به شمار می‌روند.

نادری در پایان خاطرنشان کرد: شهرها به عنوان یک اکوسیستم در دنیا پذیرفته شده‌اند پس باید اکولوژی آن ها هم مورد پذیرش قرار گیرد و مطالعه شود. شهروندان نیز آموزش‌های لازم را دریافت کنند چون مباحثی مثل غذارسانی به حیوانات و تاثیر این کار بر افزایش آلودگی محیط زیست شهری می‌تواند مشکل ساز می شود بنابراین انتظار می‌رود با همکاری سازمان محیط زیست، شهرداری، مردم و وزارت جهاد کشاورزی این اکولوژی شهری بتواند بیشتر شناخته و به مردم آموزش داده شود. در این راستا صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب نقش مهمی درخصوص آشنایی مردم با گونه‌های مناسب برای کاشت در هر شهر دارند تا در دوره‌های مختلف شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • اقدامات غلط شهرداری برای از بین بردن سفید بالک‌ها؛ از آبشویی تا نصب کارت‌های زرد روی درختان
  • پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • 10 کیت ماندگار و فراموش‌نشدنی در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر انگلیس / فیلم
  • واکنش عضو شهرداری تهران به جمع‌آوری سگ‌ها از خیابان
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند