Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@17:26:29 GMT

ضرورت استفاده از لباسکار

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۶۲۷۵

خبرگزاری آریا- اگر بخواهیم شماغل را بر اساس حساسیت محیط و شرایط کار تقسیم بندی کنیم باید بگوییم که دسته اول کار هایی هستند که در محیط های کارگاهی و یا محیط های ایزوله انجام می شوند و لازم است افراد قبل از ورود خود را به لباس های کار مناسب با شرایط تجهیز کند تا بتواند از جان خود در برابر خطرات احتمالی که ممکن است سلامت او را به خطر بیاندازد، محافظت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل دسته دوم کار هایی هستند که حساسیت بالاییبرخوردار نیستند و لزومی به استفاده از لباس کار مخصوص وجود ندارد.

به طور کلی کار هایی که در محیط های حساس و یا آلود انجام می شوند دارای اصول و قواعد خاصی هستند که فرد باید برای که بتواند در این محیط کار کند با این اصول آشنا باشد و نکات ایمنی لازم را رعایت کند تا بتواند برای مدت طولانی بدون آن که آسیبی به بدنش وارد شود مشغول به فعالیت شود. ما در این مقاله سعی داریم شما را با 2 تا از لباس های کار که امروزه کاربرد فراوانی دارند یعنی لباس ضد برق و لباس سرد خانه آشنا کنیم.

چرا باید از لباس سردخانه استفاده کنیم؟

محیط سردخانه یکی از محیط هایی است که کارکنان آن باید قبل از ورود لباس مخصوص خود را بپوشند و بعد از آن مشغول به کار شوند. لباس سرد خانه مانند سایر لباس های محافظتی از انتقال آلودگی از محیط به بدن فرد جلوگیری می کند به همین دلیل سایز آن باید کاملا با متناسب با اندام فردی که قرار است از آن استفاده کند باشد.  محیط سردخانه ها به خاطر شرایط خاصی که دارند ممکن است در طولانی مدت فرد را دچار آسیب های جدی بکند به همین دلیل بهتر است قبل از ورود به این کار با مشکلات آن آشنا شوید تا بتوانید با کنترل شرایط و تغییر آن ها مدت بیشتری در این حوزه فعالیت کنید.

دمای محیط سردخانه ها همان طور که از نامشان پیدا است عموما پایین تر از دمای محیط است لذا فرد عامل باید علاوه بر لباس گرم به دستکش و کلاه پشمی مجهز باشد تا بتواند بدن خود را گرم نگه دارد. جالب است بدانید که کارمندان باید علاوه بر لباس های محافظتی به عینک و گوشی های ایمنی مجهز باشند تا بتوانند از خود در برابر آسیب های احتمالی محافظت نمایند.

لباسکار ایمنی برق در چه محیط هایی استفاده می شود؟

همان طور که می دانید برقکاری یکی از شغل های حساس در دنیا محسوب می شود که علت اصلی آن قدرت بسیار زیاد این انرژی است در نتیجه اگر فرد نکات ایمنی لازم را رعایت نکند ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به سلامتی اش وارد شود داشتن لباس ضد برق از اساسی ترین تجهیزاتی است که هر برقکاری باید قبل از شروع کار به آن مجهز باشد. این لباس ها دارای جنس ها و سایز بندی های مختلفی هستند لذا شما باید در حین خرید به تمامی این نکات توجه نمایید تا انتخاب درستی با توجه به شرایط محیطی که در آن کار می کنید داشته باشید. لباسکار ایمنی برق یکی از اصلی ترین تجهیزاتی است که باید افراد قبل از شروع کار به آن مجهز باشند.

برای درک بهتر این موضوع مثال سادی ای خدمتتان عرض می کنیم تا متوجه تاثیر محیط کار در یک پروژه شوید. کسانی که با تیرهای با تیر های فلزی مثل فولاد کار می کنند باید تجهیزاتی استفاده می کنند از ایمنی بیشتری برخوردار باشد در مقابل کسانی که بر روی تیر های چوبی کار می کنند می توانند از دستکش های چرمی استفاده کنند و نگران انتقال انرژی از دکل به بدنشان نباشند.

لباس ضد آرک یا ضد جرقه به لباسی گفته می شود که به واسطه الیافی تشکیل دهنده اش از انتقال انرژی جرقه به بدن فرد عامل در حین کار جلوگیری می کند. برای دوخت لباس های ضد آرک عموما از الیاف طبیعی پنبه مقاوم حرارتی و الیاف پلی آمید استفاده می شود که این الیاف دارای بیشترین حد مقاومت در بین سایر متریال های موجود در بازار دارند.

از کجا لباس کار ایمنی بخریم؟

تهیه لباس کار با کیفیت که تمامی استاندار های جهانی در هنگام ساخت آن ها رعایت شده باشد یکی از اصلی ترین دغدغه های بسیاری از کارفرمایان است. تجهیزات ایمنی ایران یکی از شناخته شده ترین مجموعه های فعال در حوزه تولید انواع لباس کار است که به شما مشتریان عزیز تضمین قیمت و کیفیت را می دهد. این مجموعه به دلیل کیفیت بالایی که ارائه می دهد توانسته رضایت درصد زیادی از مشتریان خود را جلب کند به طوری که بسیاری از آن ها پس از ثبت اولین خرید برای بار دوم و سوم خرید از این مجموعه را تجربه کردند. اگر شما هم به دنبال یک شرکت معتبر برای تامین تجهیزات ایمنی خود هستید  توصیه می شود که سایت این مجموعه هم سر بزنید و تنوع بالای محصولات آن ها را ببینید. برای استعلام قیمت و موجودی نیز می توانید با کارشناسان آن ها در ارتباط باشید و قیمت بگیرید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لباس کار لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن

اگر شما هم به مد و فشن علاقه مند هستید، به احتمال زیاد به آموزش طراحی لباس و بازار کار آن فکر کرده اید. رشته طراحی لباس یکی از گرایش های رشته هنر است که برای اولین بار در پاریس یعنی مرکز مد جهان به وجود آمد. امروزه نیز افراد زیادی به دنبال دریافت مدرک این رشته و ثبت نام در کلاس طراحی لباس هستند. در همین راستا در ایران مراکز فنی و حرفه ای، این رشته را تدریس کرده و به هنرجویان مدرک بین المللی اعطا می کنند. البته ممکن است افراد در انتخاب این رشته دچار سردرگمی هایی شوند. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا شما را با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن آشنا کنیم.

آشنایی با رشته طراحی لباس

طراحی لباس همانطور که از نام آن مشخص است، به رشته ای گفته می شود که در آن، افراد راه و روش خلق یک لباس را فرا می گیرند. در واقع امروزه طراحی لباس، رشته ای شناخته شده است که یادگیری آن، هم از طریق دانشگاه و هم از روش شرکت در کلاس طراحی لباس میسر است. همچنین از جمله سر فصل های این رشته می توان به رنگ بندی، طراحی اندام، پارچه، اندازه گیری و غیره اشاره کرد.

آموزشگاه های خوب برای آموزش طراحی لباس در شیراز ، تهران و سایر شهرها را می توانید در سایت پی جو مشاهده کنید.

آینده شغلی طراحی لباس در ایران

کسب آگاهی لازم در مورد آموزش طراحی لباس و بازار کار آن یکی از موارد مهمی است که پیش از ورود به این رشته باید با آن آشنا شد. در واقع طراحی لباس در ایران برخلاف دیگر کشورها، پیشرفت چندانی نداشته است اما با این حال، بازار کار آن برای فارغ التحصیلان این رشته، بد نیست. به علاوه طراحان لباس می توانند در بسیاری از مراکز همچون مزون ها، شرکت های تولید پوشاک، دانشگاه ها و غیره فعالیت کنند.

لیستی کامل از آموزشگاه ها و مدارس شیراز را نیز میتوانید در سایت پی جو مشاهده کنید.

مراکز برگزاری کلاس طراحی لباس

به طور کلی مراکز برگزاری کلاس طراحی لباس در ایران عبارتند از:

مراکز دانشگاهی: این رشته در بسیاری از دانشگاه ها همچون دانشگاه الزهرا، شریعتی، خرم آباد و غیره تدریس می شود و شامل 144 واحد دانشگاهی است. مراکز آموزشی خانه صنعت و معدن: این مراکز، با هدف ایجاد مهارت و کمک به ورود افراد به بازار کار دایر شده اند و افراد می توانند بدون پیش نیاز قبلی در دوره های کوتاه مدت این مراکز شرکت کنند.

چه مباحث توسط مدرس طراحی لباس تدریس می شود؟

در هر مرکز آموزشی طراحی لباس، سرفصل هایی مطابق با این رشته، توسط مدرس طراحی لباس تدریس می شود که عبارتند از:

تدریس و آموزش اصول طراحی فرم بدن و تناسبات طولی و عرضی آن. آموزش تمامی اجزای لباس از جمله یقه، دامن، شلوار و غیره. تدریس اصول طیف های رنگی و ترکیب کردن آنها. آموزش نرم افزارهای تخصصی طراحی لباس. وبسایت پی جو،مرجع معرفی آموزشگاه های طراحی لباس

اگر شما هم به دنبال وب سایتی برای آشنایی با مراکز آموزش طراحی لباس هستید، بهترین انتخاب، وبسایت پی جو است. این سایت به طور تخصصی به معرفی انواع خدمات پزشکی، اموزش طراحی لباس و غیره می پردازد و به شما در انتخاب برترین خدمات کمک می کند. همچنین سایت پی جو بانک مشاغل شیراز، تجربه انتخاب خدمات بهتر و کارآمدتر را برای شما به ارمغان می آورد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896263

دیگر خبرها

  • یک کشته در فروشگاه لباس
  • دختر ۱۱ ساله فروشنده مزون لباس را با چاقو کشت
  • لباس عروس لاکچری بازیگر زن معروف؛ «سوگل خلیق» عروس شد؟ + عکس
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • عکسی از رهبر انقلاب در لباس نظامی
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • ایران با پیراهن سفید در اولین بازی جام ملت‌ها