Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال چین قصد دارد به کمک ۵ بازیکن خارجی به جام جهانی نزدیک‌تر شود. به گزاشر ایسنا و به نقل از شینهوا، تیم ملی فوتبال چین پنج بازیکن خارجی را برای مسابقات حساس مقدماتی جام جهانی به اردو دعوت کرد که از اواخر این ماه آغاز می شود. اکنون پرجمعیت ترین کشور جهان سیاست بحث برانگیز چینی کردن خارجی ها را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی فوتبال چین جاه طلبی های بزرگی دارد اما سال‌هاست که این تیم حرف خاصی برای گفتن نداشته است و تیم ملی این کشور در رتبه ۷۷ رده بندی فیفا قرار دارد. این تیم برای رسیدن به جام جهانی قطر ۲۰۲۲ روی به جذب بازیکنان خارجی آورده است.

لی تای یک تسر مربی تیم ملی فوتبال چین نفرات خود را به اردو دعوت کرده که شامل سه بازیکن هجومی است که اصالتاً اهل برزیل هستند. این بازیکنان الکسون، فرناندو هنریکه و آلن کاروالیو هستند.

همچنین تایاس براونینگ، مدافع میانی سابق اورتون که در شهر لیورپول متولد شد و در تیم های جوانان انگلیس بازی می کرد نیز در این اردو حضور دارد.

پنجمین بازیکن نیکو یناریس، هافبک سابق آرسنال  که قبل از انتقال به چین در تیم های جوانان انگلیس بازی کرده است.

برخی از رسانه های چینی اقدام در مورد جذب بازیکنان خارجی را زیر سوال برده اند.

چین در گروه A مقدماتی آسیا با هشت امتیاز دوم است. در این گروه سوریه صدرنشین است. فقط تیم های اول و بهترین تیم های دوم راهی دور بعدی می شوند.

بقیه مسابقات در گروه A قرار است از ۳۰ مه تا ۱۵ ژوئن در چین برگزار شود و میزبان باید به مصاف گوام، مالدیو، فیلیپین و سوریه برود.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال چین انتخابی جام جهانی 2022 قطر تیم ملی فوتبال چین تیم ملی فوتبال چین جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنری و رونالدو با کریستیانو مشکل دارند

به گزارش "ورزش سه"، ریو فردیناند شش سال در منچستریونایتد در کنار رونالدو بازی کرد. تیری آنری از سال 1999 تا 2007 بازیکن آرسنال بود و سپس به بارسلونا و نیویورک ردبولز رفت. آنری در لیگ برتر بارها مقابل یونایتد و رونالدو بازی کرد و چندین مورد نیز به یادماندنی بود.

این دو رکورد بیشترین جایزه بهترین بازیکن فصل (هر کدام دو بار) و همچنین بیشترین گل از ضربه آزاد مستقیم توسط یک بازیکن خارجی با 12 گل را دارند. 

ریو فردیناند، ستاره سابق منچستریونایتد و انگلیس، در یک پادکست درباره حس آنری و رونالدو برزیلی نسبت به کریستیانو رونالدو صحبت کرد.

در مورد رونالدوی برزیلی، فردیناند گفت: «مشکل اینجاست که این دو هم‌نام هستند. رونالدو نازاریو می‌گوید تو نام من را گرفته‌ای پس با تو مشکل دارم. چون او رونالدوی اصلی بود. سپس کریستیانو از راه رسید و همه از نازاریو با عنوان "رونالدو چاق" یاد کردند که بی‌احترامی است.»

در مورد اسطوره آرسنال: «در مورد تیری آنری نیز همینطور است. تیری به ندرت در مورد کریستیانو رونالدو خوب حرف می‌زند. کلیپی در ورزشگاه هایبوری دیدم که آنری به پشت سر رونالدو ضربه می‌زند یا چیزی شبیه به آن و کریستیانو هم او را هل می‌دهد. سپس کریستیانو گل برتری ما را به ثمر رساند. به نظر می‌رسد این دو داستان‌های خودشان را دارند که هنوز از ذهن تیری نرفته است.»

دیگر خبرها

  • این بازیکن استقلال بدون بازی پول می‌گیرد
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی فوتبال
  • سوغات خارجی‌های پرسپولیس از فیفادی
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی
  • خلاصه بازی ترکمنستان ۰ - ۱ ایران + ویدئو
  • صعود زودهنگام ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی
  • مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۶؛ ترکمنستان ۰ - ایران ۱
  • مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۶؛ ترکمنستان ۰ - ایران ۰
  • نساجی در آستانه جذب یک دروازه بان برزیلی
  • آنری و رونالدو با کریستیانو مشکل دارند