Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@09:27:30 GMT

رییس لالیگا: فتنه سوپرلیگ زیر سر اینفانتینو بوده است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۶۳۸۸

رییس لالیگا: فتنه سوپرلیگ زیر سر اینفانتینو بوده است

به گزارش ایرنا، «خاویر تباس» مدعی است که اینفانتینو همان شخصی است که در اسناد مربوط به سوپرلیگ که به دست وی رسیده، با اسم مستعار «W۰۱» به وی اشاره شده است.

تباس امروز (سه‌شنبه) در این خصوص اظهار داشت: او کسی است که پشت پرده سوپرلیگ بوده و پیش از این هم شخصا به خودش گفتم. قبلا گفته‌ام و دوباره می‌گویم، پشت همه این اتفاقات جیانی اینفانتینو است؛ او فشار می‌آورد و حرف‌ها را می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینفانتینو که در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ هدایت اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) را برعهده داشت، موضع خود و فیفا را در خصوص سوپرلیگ تاسیس شده در ۱۸ آوریل توسط ۱۲ باشگاه اروپایی، اعلام کرده است.

یوونتوس یکی از ۱۲ باشگاهی بود که برای تشکیل و راه‌اندازی این تورنمنت انحصاری به ۱۱ قدرت برتر فوتبال اروپا ملحق شد اما باشگاه‌های چلسی، منچسترسیتی، منچستریونایتد، تاتنهام، لیورپول و آرسنال بدنبال فشار هواداران تنها دو روز پس از اعلام رسمی راه‌اندازی این تورنمنت از آن انصراف دادند.

باشگاه‌های اینترمیلان و اتلتیکومادرید نیز همین راه را در پیش گرفته و آ.ث میلان نیز با آنها همراه شد اما یووه به همراه رئال مادرید و بارسلونا، هنوز از این تورنمنت انصراف نداده‌اند.

«گابریله گراوینا» رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد در صورتی که باشگاه یوونتوس از حضور در تورنمنت جنجالی سوپرلیگ اروپایی انصراف ندهد، از سری‌آ کنار گذاشته خواهد شد.

سه باشگاه یووه، رئال و بارسا روز شنبه در بیانیه‌ای مشترک تهدیدهای یوفا را مورد انتقاد قرار دادند.

۹ باشگاه انصراف داده از سوپرلیگ، در مجموع تحت عنوان آنچه یوفا «نمایش حسن نیت» خوانده است، مبلغ ۱۵ میلیون یورو به عنوان جریمه برای کمک به فوتبال پایه، کودکان و جوانان اختصاص خواهند داد.

تباس می گوید که لالیگا «هیچ ظرفیت قانونی و نظارتی برای محروم کردن هیچ کسی ندارد.»

وی افزود: محروم شدن یوونتوس از سوی رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا گفته شده نه لیگ فوتبال سری‌آ؛ فدراسیون‌ها متعلق به یوفا هستند نه لیگ‌های کشوری. تقریبا همه باشگاه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که مرتکب اشتباه شده‌اند و سخت‌ترین تنبیه و تحریم واکنش هواداران آنها بوده است. آنها متوجه اشتباه خود شده‌اند و این موضوعی است که باید موردنظر قرار دهیم.

تباس تاکید کرد: این پروژه شکست خورده اما از بین نرفته است. بدون تیم‌های انگلیسی، پیشبرد آن ممکن نیست.

رییس لالیگا همچنین تاکید کرد که او با «فلورنتینو پرز» رییس باشگاه رئال مادرید که سه سال روی پروژه سوپرلیگ کار کرده و آشکارترین حامی آن بوده است، هیچ خصومت شخصی ندارد. پرز ریاست سوپرلیگ را برعهده داشت.

تباس در مورد پرز تاکید کرد: هیچ موضوع شخصی وجود ندارد؛ ما در مورد فوتبال اختلاف نظر داریم. شنیده‌ام که رییس رئال گفته است که فوتبال ظرف سه سال نابود می‌شود و به نظرم این حرف صحت ندارد. با پرز خصومت شخصی ندارم؛ چیزی که فوتبال را به خطر می‌اندازد این است که او نوع دیگری از صنعت فوتبال را عرضه می‌کند و من اجازه چنین اتفاقی را نخواهم داد.

تباس در ماه آوریل به عضویت کمیته اجرایی یوفا درآمد و «لوئیس روبیالس» رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز یکی از اعضای این کمیته است.

برچسب‌ها لیورپول اتحادیه فوتبال اروپا لالیگا یوفا فیفا بارسلونا فلورنتینو پرز منچستریونایتد مادرید منچسترسیتی جیانی اینفانتینو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیورپول اتحادیه فوتبال اروپا لالیگا لیورپول اتحادیه فوتبال اروپا لالیگا یوفا فیفا بارسلونا فلورنتینو پرز منچستریونایتد مادرید منچسترسیتی جیانی اینفانتینو اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: داور سرشناس برای بازی حساس سیتی-رئال

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی و رئال مادرید چهارشنبه شب در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این فصل در ورزشگاه اتحاد روبروی یکدیگر به میدان خواهند رفت. 

یوفا دقایقی پیش اعلام کرد که اورساتو که یکی از بهترین داوران حال حاضر فوتبال اروپا به حساب می‌آید قرار است قضاوت این بازی را برعهده داشته باشد و به نظر می‌رسد که هر دو تیم از این انتخاب یوفا راضی و خوشحال خواهند بود. 

شاگردان کارلو آنچلوتی خاطره بسیار خوبی از اورساتو خصوصا در دیدار برابر منچسترسیتی دارند. صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان فصل 22-2021 که با پیروزی معجزه‌آسا برابر سیتی در بازی برگشت و با دو گل رودریگو و بنزما در لحظات پایانی و وقت اضافه به دست آمد، با قضاوت همین داور ایتالیایی بود. 

بازی رفت این دو تیم با نتیجه 3-3 مساوی به پایان رسید تا حساسیت برای این بازی به اوج خودش برسد. هر دو تیم تلاش خواهند کرد تا با کسب پیروزی راهی مرحله نیمه نهایی شوند و یک قدم به کسب عنوان قهرمانی این مسابقات نزدیک‌تر باشند.

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: در «فتنه» فرهنگی سال گذشته حجاب مورد هجمه قرار گرفت؛ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از آن بایستم
  • رسمی؛ رائول گارسیا از فوتبال خداحافظی می‌کند
  • رسمی: داور سرشناس برای بازی حساس سیتی-رئال
  • خلاصه بازی بارسلونا و کادیز + فیلم
  • تساوی در بازی تیم‌های لژیونرهای ایرانی سوپرلیگ ترکیه
  • کمک داور خارجی VAR در سوپرلیگ ترکیه
  • خاویر تباس: نفوذ فلورنتینو پرز برای فوتبال اسپانیا خطرناک است
  • ابقای رییس هیات فوتبال گیلان برای چهارمین دوره متوالی
  • نامه احساسی اسطوره لورکوزن برای ژابی آلونسو
  • رییس هیات فوتبال گیلان ابقا شد