Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر فردی با قیمت ارزان‌تری گندم بخرد و به ازای هر نفر سه کیلو از همان گندم را به فقیر بدهد کفایت می‌کند. بنابراین، قیمت و نوع برنج (ایرانی و خارجی) بسته به قیمت هر شهر و محلی ممکن است متفاوت باشد. خبرگزاری میزان -  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن رفیعی - هر ساله با نزدیک شدن به روز عید فطر، سؤالات متعددی در مورد زکات فطره به خصوص در بین توده مردم مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در لابه‌لای این سؤالات به سوءتفاهم‌هایی برمی‌خوریم که لازم است شفاف و برطرف شود؛ از جمله این‌که با اینکه قیمت هر کیلو گندم مثلاً پنج یا شش هزار تومان است چرا باید برای هر نفر حدود ۲۰ هزار تومان زکات فطره پرداخت شود؟   این مسئله ناشی از آن است که برخی گمان کرده‌اند که سهم هر نفر یک کیلو گندم است درحالی‌ که برای هر نفر باید یک صاع (معادل تقریباً سه کیلوگرم) به فقیر داده شود.   برای تبیین بهتر مسئله زکات فطره ضمن اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب و  آیت‌الله مکارم شیرازی به برخی نکات پر ابتلا پیرامون زکات فطره اشاره می‌کنیم:
هر نفر، سه کیلو گندم
زکات فطره به ازای هر نفر یک صاع (تقریباً سه کیلوگرم) گندم یا آرد و یا سایر مواد غذایی معمول در تغذیه مردم و یا پول این‌هاست. احتیاط واجب آن است که به یک فقیر بیشتر از مخارج سالش و کمتر از سه کیلوگرم فطره ندهند.
آیت‌الله خامنه‌ای: لازم نیست زکات فطره از قوت غالب داده شود بلکه اگر از گندم، برنج و مانند این‌ها داده شود، کفایت می‌کند.   آیت‌الله مکارم شیرازی: در زکات فطره خوراک شخصی خود انسان ملاک نیست بلکه خوراک معمولی اهل شهر و یا محل، ملاک است؛ بنابراین، کسی که همیشه برنج می‌خورد می‌تواند زکات فطره را از گندم بدهد.   نتیجه اینکه؛ فطریه برای هر نفر سه کیلوست که اگر هر کیلو گندم را حدود شش هزار و پانصد تومان حساب کنیم حدوداً نفری بالغ‌بر ۲۰ هزار تومان می‌شود و به نظر رهبری و آیت الله مکارم لازم نیست قوت غالب باشد بلکه همان گندم هم محاسبه و پرداخت شود کافی است.
نکته دیگر اینکه اگر فردی با قیمت ارزان‌تری گندم بخرد و به ازای هر نفر سه کیلو از همان گندم را به فقیر بدهد کفایت می‌کند. بنابراین، قیمت و نوع برنج (ایرانی و خارجی) بسته به قیمت هر شهر و محلی ممکن است متفاوت باشد.

انتهای پیام/ برچسب ها: زکات قطریه رمضان گندم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زکات رمضان گندم هزار تومان کیلو گندم زکات فطره آیت الله سه کیلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود

علی بخش شجاعی در حاشیه جلسه تنظیم بازار کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس مصوبه کمیته تنظیم بازار و کمیته راهبردی میوه شب عید استان مقرر گردید پرتغال از کیلو ۲۸ هزار تومان به ۲۳ هزار تومان تقلیل پیدا کند.

وی تصریح کرد: مصوب گردید سیب درختی از قیمت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان به قیمت ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان تقلیل و تقریباً حدود ۵ هزار و ۲٠٠ تومان کاهش قیمت برای مصرف کننده در بر دارد.

مدیر کل تعاون روستایی استان تاکید کرد: غرفه داران با این قیمت میوه‌ها را عرضه کنند.

شجاعی در خصوص متحمل شدن هزینه حمل در شهرستان‌ها خاطر نشان کرد: مقرر شد به جهت کمک به غرفه داران به ازای هر کیلو ۷۰۰ تومان در نظر گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به جلسه امروز تنظیم بازار بیان کرد: فرمانداران با توجه به نقاط پر جمعیت و محل خرید مردم مناطق توزیع میوه را مشخص کنند.

کد خبر 6063840

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت شیر الاغ هم سر به فلک کشید
  • قیمت شیر الاغ هم نجومی شد: هر کیلو ۲ میلیون تومان!
  • میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود
  • روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات فطره به مردم معرفی شود
  • قیمت‌های نجومی شیر الاغ / هر کیلو ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون!
  • از منتفی شدن جمع آوری پل حافظ تا قیمت نجومی شیر الاغ
  • قیمت عجیب شیر الاغ/ قیمت هر کیلو تا ۲ میلیون تومان
  • بررسی اقدامات و تمهیدات اتخاذ شده برای جمع آوری زکات فطره
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد