Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با توجه به خطرناک بودن سوش‌های آفریقایی، هندی و دیگر سوش‌ها، در صورت انجام رفت و آمدها و دید و بازدیدهای عید، قطعاً روند بیماری سرعت می‌گیرد.

رضا نجاتی در نشست خبری که امروز (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت انجام‌شده، شهرهای قرمز خوزستان تا حدود زیادی کاهش یافت و به سه شهر رسید که این وضعیت، ناشی از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان  و دیگر دست‌اندرکاران ستاد مقابله با کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر تعداد موارد بستری در استان خوزستان از ۲ هزار و ۳۰۰ مورد به یک هزار و ۳۰۰ مورد رسیده است. تعداد موارد فوتی نیز از ۳۰ تا ۳۵ مورد به کمتر از ۱۰ نفر کاهش یافته است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در خصوص لزوم جلوگیری از انجام مراسم‌ها و دید و بازدیدهای ایام عید فطر بیان کرد: اگر قرار است خریدها و دید و بازدیدهای عید فطر برگزار نشود، نباید با قوه قهریه با مردم برخورد شود بلکه باید کار فرهنگی انجام شود؛ باید همه ما دغدغه این موضوع را داشته باشیم و در این زمینه اقدام کنیم.

وی افزود: در این خصوص شیوخ، بزرگان و سادات به ویژه در شهرهایی که عید فطر با برنامه‌ریزی بیشتری برگزار می‌شود، ورود کرده‌اند. همان گونه که استاندار خوزستان گفت، بزرگان باید اینجا بزرگی‌شان را نشان دهند تا رفت و آمد عید فطر کاهش یابد و بازدیدها انجام نشود و مردم به صورت مجازی عید را تبریک بگویند.

نجاتی بیان کرد: فرهنگ دید و بازدید در عید بسیار کار قشنگی اما در شرایط کرونا نمی‌توان این کارهای زیبا را انجام داد؛ کرونا به فرهنگ خوب و بد توجه نمی‌کند و در هر شرایطی به ما ضربه می‌زند. اگر دید و بازدیدها به صورت گسترده انجام شود، همه ما در معرض خطر کرونا هستیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: امیدواریم با هم‌افزایی و ورود ائمه جمعه، علما، مدیران، بزرگان و رسانه‌ها، شرایط در خوزستان مدیریت شود و روند کاهش بیماری ادامه یابد.

وی گفت: با توجه به خطرناک بودن سوش‌های آفریقایی، هندی و دیگر سوش‌ها، در صورت انجام رفت و آمدها و دید و بازدیدهای عید، قطعاً روند بیماری سرعت می‌گیرد.

نجاتی با اشاره به چگونگی برگزاری نماز عید فطر در خوزستان تصریح کرد: نماز عید فطر در شهرهای قرمز در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه خواهد شد. همچنین جمعیت کمتری در مناطق وسیع‌تری نماز را اقامه خواهند کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت بازار در خصوص کالاهای اساسی بیان کرد: استاندار خوزستان این موضوع را پیگیری کرده و می‌کند. خوشبختانه در روزهای اخیر وضعیت مرغ در بازار به آرامش نسبی رسیده و در روزهای آینده بهتر خواهد شد. جوجه‌ریزی در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه افزایش یافته است و نتایج آن در روزهای آینده مشخص خواهد شد و شرایط بهتر می‌شود.

نجاتی در خصوص تامین شکر در بازار ادامه داد: خوزستان تولیدکننده شکر است و بخش عمده‌ای از نیاز کشور در این استان تولید می‌شود. استاندار خوزستان در این خصوص ورود کرد و مقرر شد که سامانه‌هایی که از قبل وجود داشت در این زمینه مدیریت شوند. امیدواریم در آینده شاهد رفع مشکلات بازار شکر باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا عيد فطر معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان دید و بازدیدهای دید و بازدیدهای عید عید فطر سوش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان پر شد

به گزارش ایرنا عباس صدریان فر روز سه‌شنبه در گفت و گوی رسانه‌ای اعلام کرد: پس از بارش‌های ۲۹ آبان که در پاییز گذشته اتفاق افتاد عملا بارندگی موثری در حوضه‌های آبریز نداشتیم که این امر نگرانی‌هایی برای مردم و کشاورزان ایجاد کرده بود.

وی اظهارکرد: با مدیریت خوبی که انجام شد سال بی‌نظیری داشتیم و حدود ۹۷ درصد مخازن آبگیری شده بود و باعث شد بتوانیم به بارندگی اخیر برسیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در هفته نخست فروردین ماه نیز شاهد ورود ۲ سامانه قدرتمند بارشی در حوضه‌های آبریز منتهی به استان خوزستان بودیم که استان را تحت‌تاثیر قرار داد.

صدریان فر گفت: اول فروردین‌ماه نخستین سامانه و پنجم و ششم فروردین‌ماه نیز دومین سامانه بارشی وارد خوزستان شد که با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده اقدامات لازم برای مدیریت سیلاب در سطح استان با مدیریت استاندار خوزستان، مدیریت بحران و همکاران سازمان آب و برق خوزستان انجام شد.

وی افزود: مجموع حجم سدهای خوزستان در بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۸ روز گذشته به یک میلیارد و ۸۲۳ میلیون مترمکعب رسید که ترتیب آن در زنجیره باران ۸۸۹ میلیون مترمکعب، در حوضه آبریز دز ۴۸۰ میلیون مترمکعب، در حوضه آبریز کرخه ۲۶۵ میلیون مترمکعب، در حوضه آبریز مارون ۱۶۳ و در حوضه آبریز جره ۲۶ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان حجم خالی مخازن سدهای خوزستان را هفت میلیارد و ۷۶۶ میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: رودخانه‌های میانی خوزستان در پایین‌دست فعال شدند به طوری که در دشت بزرگ به ۷۵۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده و در ۲ روز آینده به اهواز خواهند رسید.

وی افزود: دبی سد دز به پیک سه هزار مترمکعب بر ثانیه رسیده که احتمال می‌رود در روزهای آینده خروجی آن در راستای مدیریت سیلاب افزایش یابد.

در پی بارش شدید باران و آبگرفتگی، ادارات اهواز و کارون روز دوشنبه تعطیل شدند.

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با بهره‌گیری از توان خراسان رضوی
  • ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خراسان رضوی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام
  • خوزستان/ دستگیری عامل قتل یک‌ نفر در مراسم عروسی
  • کارگروه ملی احیای دریاچه نمک با مسوولیت استانداری قم تشکیل می شود
  • کارگروه ملی احیاء دریاچه نمک با مسوولیت استانداری قم تشکیل می شود
  • رونمایی از سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان
  • پر شدن ۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان
  • ۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان پر شد
  • خسارت میلیاردی به امور زیربنایی و کشاورزی در پی بارش باران