Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی درباره چاقی روزافزون کودکان پیامد بحران کرونا هشدار داده و شرکت بیون تک هم از سود سرشار حاصل از تولید و توزیع واکسن در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا همچنان مسئله ای حل نشده در اتحادیه اروپا باقی مانده و سران اروپایی برای غلبه بر آن مبارزه جدی را در پیش گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تداوم مناقشات اتحادیه اروپا و شرکت آسترازنکا

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که در مناقشات اتحادیه اروپا با شرکت آسترازنکا در زمینه تحویل واکسن های وعده داده شده اتحادیه اروپا می خواهد به این شرکت زمان بیشتری بدهد. یک وکیل این اتحادیه در دادگاه بلژیک گفت: اتحادیه اروپا آماده است مهلت تحویل 300 میلیون دوز واکسن مورد توافق را به مدت سه ماه دیگر و تا پایان ماه سپتامبر تمدید کند. پیش شرط آن این است که این شرکت تا پایان تاریخ مقرر فعلی یعنی پایان ژوئن حدود 120 و نه 100 دوز واکسنی را که خود قبلا اعلام کرده بود به این اتحادیه بدهد.

اتحادیه اروپا به دلیل عمل نکردن شرکت آسترازنکا به وعده های خود در تامین واکسن برای اروپا از این شرکت شکایت کرده است. آسترازنکا با اتحادیه اروپا توافق کرده بود که تا پایان ژوئن 300 میلین دوز واکسن به این منطقه ارائه دهد، اما تا به حال تنها 50 میلیون دوز از این واکسن ها را تحویل داده است است. کمیسیون اروپایی اخیرا هم اعلام کرده که دیگر نمی خواهد قرارداد خرید واکسن از این شرکت را تمدید کند.

"ینز اشپاهن"، وزیز بهداشت آلمان هم این مسئله را ممکن دانسته که تا پایان تعطیلات تابستان شرایط برای واکسیناسیون 12 تا 18 ساله ها در این کشور فراهم شود. وی تایید واکسن برای این گروه سنی را پیش شرط آن دانست.

حدود یک سوم آلمانی ها حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند

در حال حاضر حدود یک سوم شهروندان آلمانی حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. سرعت واکیناسیون در آلمان افزایش یافته و تعداد مبتلایان روند کاهشی دارد. وزیر بهداشت آلمان گفته است: اگر ما مشترکا استقامت کنیم می توانیم تابستان خوبی داشته باشیم.

283 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 6125 مورد جدید جدید به کرونا خبر داده و به این ترتیب نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر به 115.4 کاهش پیدا کرده است. در عرض 24 ساعت 283 نفر هم در آلمان در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست دادند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره چاقی روزافزون کودکان اروپایی

دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی در این باره هشدار داده که بحران کرونا منجر به چاقی و اضافه وزن بیشتر در کودکان شود. دفتر منطقه ای اروپایی این نهاد بین المللی در کپنهاگ بر این عقیده است که تعطیلی مدارس و قرنطینه تاثیرات منفی بر رژیم غذایی و ورزش کودکان داشته است. این دفتر درخواست کرده که بنابراین اقدامات پیشگیرانه باید در اولویت قرار گیرد.

"هانس کلوگ"، رئیس منطقه ای اروپا در سازمان بهداشت جهانی در این باره گفته است که کووید 19 می تواند تحت شرایطی یکی از نگران کننده ترین روندها در منطقه اروپایی یعنی چاقی روزافزون کودکان را تقویت کند.

به گفته وی اضافه وزن و چاقی ارتباط مستقیمی با بیماری های خطرناکی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان دارد.

بر اساس گزارش منطقه ای سازمان بهداشت جهانی که روز سه شنبه منتشر شده است در برخی کشورهای این منطقه از هر سه کودک در سنین بین 6 تا 9 سال یک نفر از اضافه وزن و چاقی رنج می برد.

مخالفت آژانس دارویی اروپا با تعلیق حق انصاری واکسن

رئیس آژانس دارویی اروپا هم با تعلیق حق انحصاری واکسن های کرونا که آمریکا اخیرا از آن حمایت کرده است مخالفت کرد.

رئیس این نهاد اروپایی در مصاحبه ای تاکید کرد که چنین اقدامی مشکلات فعلی را حل نمی کند و محیطی برای نوآری ایجاد نمی کند.

وی همچنین درباره برخی ایده ها درباره دادن آزادی کامل به افراد واکسینه شده ابراز تردید کرده و بازگشت سریع به اوضاع نرمال را رد کرد. وی گفت: ما باید بیدار بمانیم و درباره چگونگی مقابله با ویروس و اینکه زندگی نرمال جدید چگونه می تواند باشد بیشتر بدانیم.

صندوق اروپایی کمک به بازسازی اقتصادی دوباره بعد از دوران کرونا با بودجه 750 میلیارد یورویی در صورت اینکه پروژه موفقی باشد احتمالا مجددا تکرار می شود. این خبر را یک نماینده بلند پایه کمیسیون اروپایی اعلام کرده است.

یک نماینده پارلمان آلمان در روسیه واکسن روسی تزریق کرد

"دیتر دلم" یک نماینده چپ گرای پارلمان آلمان روز دوشنبه در روسیه با واکسن اسپوتنیک وی روسی واکسینه شده و در این باره ابراز رضایت کرد.

وی در حین تزریق واکسن توسط خبرنگاران زیادی از جمله خبرنگاران تلویزیون دولتی روسیه احاطه شده بود. این نماینده پارلمان آلمان که 71 سال سن داشت این را تصمیمی سیاسی دانست که اسپوتنیک تا به حال در آلمان تایید نشده و در دسترس قرار نگرفته است.

آژانس دارویی اروپا از اوایل ماه مارس روند بررسی این واکسن روسی را آغاز کرده است و آلمان هم در این باره مذاکراتی را با مقامات روسی انجام می دهد. اما این واکسن تا به حال در اتحادیه اروپا تایید نشده است.

ابتلای وزیر کشور آلمان به کرونا با وجود تزریق واکسن فایزر

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان به بیماری کووید 19 مبتلا شده است. به این ترتیب یکی دیگر از اعضای کابینه دولت فدرال آلمان تست کرونایش مثبت شد. زیهوفر که 71 سال سن دارد در قرنطینه خانگی به سر می برد. این خبر را یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد.

به نوشته رسانه های آلمانی زیهوفر از ابتدای شیوع کرونا به شدت احتیاط می کرد و مشخص نیست که کجا به این ویروس آلوده شده است. روز گذشته از وزیر کشور آلمان تست کرونا گرفته شده و نتیجه آن مثبت اعلام شد.

کرونا در اروپا| از ضرر بالای صنعت توریسم آلمان تا پیش بینی عواقب اقتصادی دراز مدت

زیهوفر، هفته گذشته در جلسه کابینه فدرال آلمان هم شرکت کرده بود. وی در چهاردهم آوریل ( 25 فروردین ماه) اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده بود. وی روز بعد از تزریق واکسن اعلام کرد که به دلیل سن و بیماری های زمینه ی در اولویت دریافت واکسن قرار داشته و واکسن شرکت فایزر-بیون تک را تزریق کرده بود

سود بالای شرکت بیون تک از تولید و فروش واکسن

سود خالص شرکت تولیدکننده واکسن کرونای بیون‌تک در سه ماه اول سال جاری به یک میلیارد و 130 میلیون یورو رسید. این شرکت به همراه شریک آمریکایی خود فایزر قصد دارد ظرفیت تولید خود را در سایر کشورها گسترش دهد

شرکت تحقیقاتی بیون‌تک روز دوشنبه 20 اردیبهشت اعلام کرد ، پس از اینکه هزینه‌های بالا در گذشته بارها این شرکت را به وضعیت دشوار مالی کشانده بود، با تولید واکسن کرونا تنها ظرف سه ماه اول سال جاری میلادی بیش از یک میلیارد یورو یورو سود خالص داشته است.

این شرکت در سه ماهه منتهی به پایان ماه مارس بالغ بر دو میلیارد یورو بوده است. این در حالی است که بیون‌تک سه ماهه اول سال 2020 تنها 27،7 میلیون یورو فروش و 53،4 میلیون یورو ضرر داشته است. افزایش نجومی سود این شرکت عمدتا به دلیل عرضه جهانی واکسن کووید19 بوده است.

در حال حاضر بیون‌تک قرارداد تحویل حدود 1،8 میلیارد دوز واکسن کرونا به ارزش حدود 12،4 میلیارد یورو را بسته است. این مبلغ شامل فروش مستقیم به مشتریان و همچنین فروش به شرکا می‌باشد.

به گفته این شرکت ظرفیت تولید برای کل سال جاری میلادی سه میلیارد دوز و بیش از سه میلیارد دوز نیز برای سال آینده است. تا پنج روز پیش شرکت‌های بیون‌تک و فایزر حدود 450 میلیون دوز واکسن کرونا را به 91 کشور و منطقه در سراسر جهان ارسال کرده‌اند.

بیون‌تک گفته است شرکت خود در خارج از آلمان را گسترش می‌دهد و برای امسال تاسیس کارخانه دیگری در سنگاپور را برنامه‌ریزی کرده است

تهدید کمیسیون اروپایی علیه اعضاء درباره کاهش کمک های اقتصادی کرونایی

کمیسیون اروپایی کشورهای عضو این اتحادیه را تهدید کرده که در صورت عدم اجرای اصلاحات کمک ها به این کشور از صندوق کمک کرونایی این اتحادیه را کاهش دهد.

برلوسکونی" مجددا به دلیل عوارض طولانی مدت کرونا بستری شد

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا هم مجددا به دلیل عوارض طولانی مدت ابتلا به کرونا به کلینیکی در این کشور رفت. وی در سپتامبر گذشته به کرونا مبتلا شده بود و همچنان از عوارض این بیماری رنج می برد.

هزینه 3.95 تریلون یورویی اتحادیه اروپا برای کمک به بازسازی عواقب کرونا

اتحادیه اروپا و 27 عضو آن برای کمک ها در زمینه غلبه بر بحران کرونا و عواقب آن در مجموع حدود 3.95 تریلون یورو هزینه کرده اند. این خبر را کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد.

هشدار شورای اروپایی درباره خطرات کرونا برای دموکراسی

شورای اروپایی هم درباره خطرات کرونا برای دموکراسی در این اتحادیه هشدار داده است. دبیر کل شورای اروپایی در گزارش سالانه خود نوشته است: گرچه بسیاری از مشکلات فعلی قبل از کرونا وجود داشته اما واکنش مقامات به این بیماری همه گیر وضعیت را بدتر کرده است. این خطر وجود دارد که فرهنگ دموکراتیک ما کاملا بهبود نیابد.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 3,292به کرونا مبتلا شده‌اند و 292 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,357 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 4 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 5,080 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 198 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 4579 نفر به کرونا مبتلا شده و 35 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند. .

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,780,379از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 106,684

هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,437,217 نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 127,609هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,116,287 نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 123,031در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,581,392 نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 78,895 ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,535,354 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 85,481 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا کرونا مبتلا شده اند سازمان بهداشت جهانی نفر به کرونا مبتلا شده جدیدترین آمارها کمیسیون اروپایی واکسن کرونا اتحادیه اروپا عرض 24 ساعت میلیارد یورو دوز واکسن تا به حال آلمان هم سال جاری تا پایان بر اساس بیون تک سه ماه نفر هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی

وزیر اقتصاد آلمان ضمن حمایت از طرح کمیسیون اروپایی برای انتصاب کمیسر دفاعی برای این اتحادیه، بر لزوم در پیش گرفتن یک سیاست مشترک دفاعی در این اتحادیه در شرایط تهدید روزافزون فعلی تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "رابرت هابک"، وزیر اقتصاد فدرال و معاون صدر اعظم آلمان در سخنانی از ایده روی کار آمدن یک کمیسر دفاعی اتحادیه اروپا که اخیرا رئیس کمیسیون اروپایی ارائه داده بود استقبال کرد. هابک در مورد سیاست دفاعی در اروپا گفت: ما فقط در صورتی شاهد پیشرفت هستیم که اقدامات مشخصی را در دستور کار قرار دهیم.

به این ترتیب رابرت هابک (سبزها) از ایده یک کمیسر دفاعی اتحادیه اروپا حمایت کرد. معاون صدراعظم آلمان روز چهارشنبه در سخنانی در برلین گفت که او فکر می کند چنین عملکردی برای هماهنگی فرآیندها درست است. با این حال، وی با اشاره به اینکه این کارکرد به تنهایی سیاست اروپا را شکل نمی دهد خاطرنشان کرد: بالاخره یک کمیسر صنعتی اتحادیه اروپا نیز وجود دارد، اما سیاست در این زمینه همچنان ملی است.

هابک در مورد سیاست دفاعی قویاً ملی در اروپا گفت: ما فقط در صورتی شاهد پیشرفت خواهیم بود که اقدامات ملموسی را در پیش بگیریم. وی افزود: بنابراین همکاری ملموس در تدارکات، توافق بر سر تولید، ترویج هنجارهای برابر، استانداردهای برابر برای انواع خاصی از ناوچه ها تا تانک ها و سپس دستیابی به بزرگترین ادغام ممکن در این زمینه لازم است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از ایده تعیین یک کمیسر دفاعی در کنفرانس امنیتی مونیخ در ماه فوریه حمایت کرد. این ایده در اتحادیه اروپا مخالفان و موافقانی پیدا کرده است. دلیل این طرح وضعیت سیاست امنیتی در اروپا از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین است.

"هابک" این اظهارات را پس از دیدار با نمایندگان صنایع دفاعی آلمان، که نمایندگان دفتر صدراعظم، وزارتخانه های دفاع و دارایی و همچنین وزارت خارجه نیز در آن شرکت داشتند بیان کرد. علت این اظهارات شرایط تهدید فعلی است. وزیر اقتصاد آلمان گفت: وقتی به روسیه نگاه کنیم، می بینیم که باید تولید کالاهایی را نیز افزایش می‌دهیم که قابلیت امنیتی را در آلمان و اروپا افزایش می‌دهد». به هر حال، تسلیحات کالاهای مصرفی معمولی نیستند و این امر باید از قبل تضمین شود.

به گفته وی در اینجا مسئله امنیت مطرح است که این صنعت برای افزایش تولید به آن نیاز دارد.

هابک در بخش دیگری از سخنانش گفت: حجمی که اروپا برای دفاع هزینه می کند کم نیست. ولی ما همیشه پول را به طور مؤثر خرج نمی کنیم. یک بازار تدارکات مشترک باید ایجاد شود.

این وزیر آلمانی به صراحت از صنعت امنیتی و دفاعی در آلمان تمجید کرده و گفت: این بخش در مجموع صنعتی قوی است، در زیرساخت قوی است، در تحقیقات قوی است. این صنعت واقعاً می تواند کاری انجام دهد.»

هابک همچنین گفت که جلسات بعدی در این باره باید ادامه یابد، اما وی با استناد به حساسیت موضوع، نخواست به جزئیات در این باره بپردازد. به گفته وی از جمله مسائل مربوط به تامین مالی و الزامات کالاهای دو منظوره که می توانند برای اهداف نظامی و غیرنظامی مورد استفاده قرار گیرند، باید روشن شوند.

اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کندخطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • مخالفت دوباره شولتز با ارسال موشک تاروس و اعزام نیرو به اوکراین
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • طبسین با 10 میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی/صدور هشدار زرد هواشناسی
  • امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان
  • اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان
  • چرا پاسپورت فنلاند 5.5 میلیون نفری قدرتمند است؟/ از کیفیت بالای تحصیل تا قدرت فناوری