Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@16:03:25 GMT

۵۰ هزار غربالگری کرونا در مبادی مرزی استان انجام شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۶۶۱۲

۵۰ هزار غربالگری کرونا در مبادی مرزی استان انجام شده است

احمدی گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۲۰ اردیبهشت سال جاری ۴۸ هزار و ۵۷۲ نفر که از مرز دوغارون و فرودگاه شهید هاشمی نژاد رفت و آمد داشتند، مورد غربالگری و تب سنجیدر زمینه کرونا قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید مجتبی احمدی» امروز(۲۱ اردیبهشت) در نشست خبری که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بحث مراقبت های کرونا در حال حاضر طبق مصوبه ستاد ملی کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شبکه بهداشت و درمان تایباد بحث غربالگری در مبادی مرزی استان، فرودگاه شهید هاشمی نژاد و مرز دوغارون با توجه به حساسیت های موجود در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: از تاریخ 25 اسفند ماه سال گذشته تا 20 اردیبهشت سال جاری 48 هزار و 572 نفر مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفتند؛ همچنین تست پی سی آر 830 مورد، تست فوری کرونا 529 مورد و افراد مشکوک به کرونا 1418 نفر را در این دو مبادی ورودی مورد بررسی تخصصی قرار دادند.

 

وی در خصوص طرح ناظران سلامت گفت: این طرح با همکاری واحدهای بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 5 دانشگاه دیگر پیگیری شد و توصیه های بهداشتی و نظارت بر نحوه عملکرد بهداشتی در اصناف استان ارائه شد.

 

احمدی اظهار داشت: 24 هزار و 583 نفر ساعت واحدهای نظارتی توسط اعضای جوانان سازمان جوانان از یکم آذر تا 29 اسفند ماه 99 طی تفاهم نامه ای با مشارکت 6 هزار 935 نفر از اعضای سازمان جوانان در کلیه شعب جمعیت هلال احمر استان طرح ناظران سلامت را اجرا کردند و در این مدت 64 هزار و 365 امکنه تجاری و صنفی مورد بازدید قرار گرفت که 216 هزار و 315 نفر بهره وران این طرح بودند.

 

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در بحث نظارتی و در بحث ناظران سلامت به دانشگاههای شش گانه علوم پزشکی کمک کرده است؛ افزود: طرح ملی عامران سلامت با حضور جوانان جمعیت از 5 آبان تا 15 ابان ماه 99 در سطح استان با همکاری 6 دانشگاه علوم پزشکی در استان انجام شد و تذکرات لسانی، توصیه فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی، توزیع برشورها و ماسک و اجرای پویش من ماسک می زنم در سراسر استان برای 349 هزار و 610 نفر بهره ور انجام شد که در این طرح در مدت ده روز 116 هزار و 510 عدد ماسک توزیع شد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در بحث قرارگاه مواسات و همدلی که با نظارت و همدلی نماینده ولی فقیه در استان انجام شد  ۱۰۸۳۵ بسته معیشتی در سراسر استان با اعتبارات درونی جمعیت به ارزش ۳میلیارد و 792 میلیون تومان توزیع شد.

 

وی افزود: توزیع 131 هزار بسته بهداشتی و یک میلیون 663 هزار ماسک ، اهدا 1۲۷ کپسول اکسیژن به دانشگاه و ۲۲ دستگاه اکسیژن ساز به دانشگاه و کمک هزینه های درمان برای 1245 نفر از بیماران کرونایی که توسط مددکاران بیمارستان ها مددکاری می شدند از دیگر اقدامات هلال احمر است و ارزش کل این اقلام که بخشی دولتی و بخشی از طریق کمک های مردمی تهیه شده است، 19 میلیارد و 701 میلیون تومان بوده است.

 

احمدی بیان کرد: برای کمک به نذر آب سه تیم عملیاتی کارکنان سلامت جمعیت هلال احمر و بهداشتی ما به شهرستان سربیشه خراسان جنوبی اعزام شدند که با حمایت خیرین و خیرخواهان در استان کمک های نقدی و غیر نقدی و توسعه شبکه های بهداشتی و توسعه آب در شهرستان هدف به ارزش 2 میلیارد و 390 هزار تومان برای جامعه بهره ور 25 هزار و 587 انجام شد.

 

وی با بیان اینکه با بهره برداری 52 خانه هلال تعداد خانه های هلال در استان به 270 خانه رسیده است؛ افزود: خانه های هلال محل هایی برای توسعه تاب آوری جوامع محلی، استفاده از ظرفیت های مردمی در جهت کاهش آسب های ناشی از بلایا است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در بحث حوادث در سال 99 ، یک هزار و 52 مورد حادثه توسط حوزه معاونت امداد و نجات جمعیت استان مورد پاسخگویی قرار گرفت که بیشترین سهم را حوادث جاده ای و بعد از آن حوادث سیل و آبگرفتگی و حوادث کوهستان بوده است که در 6پایگاه ثایت امداد و 2 پایگاه موقت و یک پایگاه امداد هوایی با حضور 1563 نفر نجاتگر امدادگر مجرب انجام شد. همچنین توسط پایگاه ما 828 نفر اسکان و 640 نفر در سال 99 مصدوم انتقالی انجام شده است.

 

وی بیان کرد: با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ در بحث آموزش آگاهی از خطرات مین در شهرستان تایباد و مرز دوغارن بیش از 300 هزار پک بهداشتی به مسافرینی که از مرز خارج می شدند توسط جمعیت و کمیته بین المللی صلیب سرخ تحویل داده شد؛ همچنین مرکز دوغارن برای بیش از ۳میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آموزش در زمینه خطرات مین برای این افراد داشته است.

 

احمدی افزود: در بحث کاروان های سلامت در حوزه داوطلبان، 60 کارمند سلامت که شامل اعضا، پزشکان، پرستاران و ماما بودند در استان خدمات سلامت را در سال 99 برای مردم داشته اند.

 

وی گفت: برای توسعه آموزش های همگانی، عمومی و تخصصی خدماتی شامل 282 دوره کمک های اولیه، ۲۱۵ دوزه مهارت های پایه و آموزش و در مجموع 290 نفر در قالب تیم های عملیاتی تخصصی آموزش های لازم را فراگرفتند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار داشت: در سال ۹۹ به 3 هزار 565 نفر از توانیابان و توانخواهان توان بخشی توسط معاونت درمان توانبخشی ارائه خدمت شده و 112 هزار و 500 نسخه داروهای خاص و ویژه توسط داروخانه جمعیت هلال احمر استان خدمات دارویی انجام شده است

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح غربالگری کرونا مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خانه های هلال علوم پزشکی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بر اساس اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، در کیلومتر ۹۰ جاده طبس_خوربیابانک یک تصادف زنجیروار رخ داد.

کاوسی افزود: در این حادثه یک دستگاه تریلی با یک خودرو تیبا و یک نفر شتر برخورد کرده و هشت نفر مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: عوامل امدادی هلال احمر در این حادثه به مدت ۳۰ دقیقه با استفاده از ست هیدرولیک نجات موفق به رهاسازی یک مصدوم شدند.

کاوسی افزود: این حادثه جان‌باخته نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت