Web Analytics Made Easy - Statcounter

معین مسجدی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با تاسیس یک مجموعه توانستیم با استفاده از گیاهان بومی ایران محصولی آرایشی- بهداشتی با اثر ضد چروک و روشن کننده دور چشم تولید کنیم. این مجموعه در سال ۱۳۹۷ با انجام پژوهش‌ها و مطالعات اولیه این پروژه، تعداد ۵۹ گیاه را مورد غربالگری قرار داد و به این صورت اولین قدم‌های پروژه با انتخاب گیاه شنبلیله برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: امولژل تولیدی ما یک کرم گیاهی بر پایه عصاره هیدروالکلی بذر گیاه شنبلیله است که از انتقال رنگدانه از ملانوسیت‌ها به کراتینوسیت‌های پوست پیشگیری کرده و تاحدی موجب رفع تیرگی دور چشم خواهد شد. علاوه بر این، عصاره گیاهی موجود در این محصول باعث تسریع در ساخت الاستین که پروتئینی ضروری برای داشتن پوست با خواص کشسانی مناسب و بدون چروک است، می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: عصاره هیدروالکلی بذر گیاه شنبلیله با تاثیر مثبت بر مهاجرت سلول‌های لایه فوقانی پوست (اپیدرم) از لایه‌های زیرین به لایه‌های فوقانی موجب بهبود خصوصیات ظاهری پوستی می‌شود. با توجه به ایمنی بسیار زیاد این عصاره و عدم سمیت‌های پوستی بر طبق تحقیقات بنیادی و محکم، این محصول در گستره وسیعی از جمعیت قابل استفاده است. همچنین این محصول با داشتن SPF ۲۰ پس از استفاده در برابر نور آفتاب نیز از پوست محافظت خواهد کرد.

مسجدی گفت: مجموعه ما قصد دارد تا محصولات بیشتری را بر پایه ایده‌های نوین علمی و بر اساس آخرین دستاورد‌های تحقیقاتی گروه تحقیق و توسعه خود به تولید انبوه برساند تا بخشی از رسالت خود در کاهش خروج ارز از کشور و اشتغالزایی داخلی را به عرصه عمل برساند.

بیشتربخوانید

پایش ماهواره‌ای به کمک حوزه کشاورزی آمد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان محصولات استراتژیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| امیر تتلو با لباس های چروک و مو و ریش های تراشیده!

به گزارش همشهری آنلاین،‌دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نماینده دادستان برگزار شد. او در این دادگاه با لباس های نامرتب و البته سر و ریش تراشیده و با ظاهر متفاوت تر از دادگاه اولش حضور پیدا کرد.

امیر تتلو امیر تتلو امیر تتلو امیر تتلو امیر تتلو کد خبر 846693 منبع: میزان برچسب‌ها كنسرت موسيقى دادگاه خبر مهم دادگاه انقلاب

دیگر خبرها

  • عکس| امیر تتلو با لباس های چروک و مو و ریش های تراشیده!
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • این گیاه یک جایگزین سالم برای قند مصنوعی
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • تولید ماهانه ۲۵ هزار گیاه زینتی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ رشد ۵ برابری درآمدها در دو سال
  • گیاهی که در قرون وسطی از آن شربت جوانی می‌ساختند
  • گیاهی از خانوادۀ «آناناس» که ممکن است «پرنده و گوسفند» بخورد! (+عکس)
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در گیلان
  • برداشت گل گاوزبان از باغ‌های گیلان آغاز شد