Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@23:54:24 GMT

خدمت جدید بانک رفاه کارگران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۶۸۵۹

خدمت جدید بانک رفاه کارگران اعلام شد

نسخه جدید سامانه موبایل بانک مبتنی بر سیستم عامل Androidبانک رفاه کارگران با خدمات نوین در حوزه قانون جدید چک راه اندازی و آماده بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، در راستای توسعه خدمات الکترونیکی، بهبود این خدمات، اجرای قانون جدید چک و افزایش رضایتمندی مشتریان، نسخه جدید سامانه موبایل بانک مبتنی بر سیستم عامل Android این بانک با خدمات جدیدی راه اندازی و آماده بهره برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، خدمت چک های صیادی (پیچک) همچون، ثبت چک، انتقال و تأیید چک صیادی، استعلام چک توسط دارنده و صادر کننده و همچنین نظر سنجی از مشتریان در خصوص کیفیت خدمات دریافتی از جمله خدمات جدید سامانه موبایل بانک، بانک رفاه کارگران است.

شایان ذکر است، ارائه نسخه سامانه موبایل بانک مبتنی بر سیستم عامل iOS نیز در دستورکار است که پس از انجام آزمون های کارکردی و غیرکارکردی مورد نیاز عملیاتی، در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه: asriran.com/003Hsr

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سامانه موبایل بانک بانک رفاه کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

مشتریان شبکه بانکی می‌توانند برنامه هوشمندی که از سوی بانک مربوطه اعلام می‌شود را روی تلفن همراه هوشمند خود نصب و سپس کارت بانکی خود را روی آن برنامه ثبت کنند. از این طریق می‌توانند با موبایل و نزدیک کردن آن به دستگاه‌های کارتخوان، بدون استفاده از رمز، با کاربری آسان‌تر و امنیت بیشتر، پرداخت‌های خود را انجام دهند که این امر آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار خود قرار داده است. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند و می‌توانند تراکنش‌های خرید را با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی انجام دهند و از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی که روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده استفاده کنند.

اخیرا معاون فناوری‌های نوین بانک‌مرکزی از عملیاتی شدن قابلیت NFC یا ارتباط از نزدیک با استفاده از تلفن‌های همراه خبر داد و گفت که یکی از مهم‌ترین اقدامات بانک مرکزی در سال جاری تکمیل پروژه پرداخت‌های مبتنی بر NFC است که در سال ۱۳۹۹ تحت عنوان پروژه «کهربا» از آن رونمایی شد و برای ارائه آن به مردم، نیاز به همکاری بانک‌ها بود.

بنابراین، مشتریان شبکه بانکی می‌توانند از طریق موبایل و نزدیک کردن آن به دستگاه‌های کارتخوان، بدون استفاده از رمز با کاربری آسان‌تر و امنیت بیشتر، پرداخت‌های خود را انجام دهند.

براین اساس، با عملیاتی شدن پروژه کهربا و حذف کارت‌های بانکی به صورت فیزیکی آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

NFC چیست؟

قابلیت (Near Field Communication) NFC یا «ارتباط حوزه نزدیک» یک ارتباط کوتاه برد است که به گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و ... اجازه می‌دهد به‌راحتی داده‌ها را با سایر دستگاه‌های مجهز به NFC به اشتراک بگذارند.

در این حالت بین کارت یا دستگاه مجهز به NFC (برای مثال موبایل) با دستگاه NFC خوان ارتباط برقرار می‌شود. دستگاه‌های NFC خوان معمولا برای تبادل اطلاعات رادیویی به کار گرفته شده در ارتباط میدان نزدیک با کارت یا گوشی طراحی شده‌اند.

هدف و مزیت طرح کهربا

هدف گذاری اصلی پروژه کهربا، ارتقا استاندارد‌های امنیتی شبکه بانکی کشور و کارت‌های بانکی در اختیار مردم است که با توجه به عدم نیاز حضور فیزیکی کارت در زمان انجام تراکنش‌های حضوری، خطراتی مثل کپی و اسکن شدن کارت بانکی از بین می‌رود و با چندین مرحل اخذ اثر انگشت متشری بر روی برنامه هوشمند، امنیت تراکنش به میزان بالایی ارتقا پیدا می‌کند.

همچنین، از آنجایی که برنامک هوشمند از آخرین استاندارد‌های امنیتی روز برخوردار است، امکان استفاده و ثبت چندین کارت به صورت الکترونیکی فراهم است و در عین حال با توجه به افزایش امنیت تراکنش این امکان برای مشتریان فراهم است که انتخاب کنند تراکنش‌هایی از یک میزان مبلغ کمتر بدون انجام عملیات کارتی و صرفا از طریق اثر انگشت با استقاده از برنامک هوشمند، انجام شود.

عملیاتی شدن ۶ بانک در پروژه کهربا

با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده و مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر است. در حال حاضر شش بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

بی شک با عملیاتی شدن این پروژه و حذف کارت‌های بانکی به صورت فیزیکی آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

نحوه انجام تراکنش بانکی از طریق تلفن همراه هوشمند

مشتریان بانک‌ها و دارندگان کارت‌های بانکی، برنامه هوشمندی که از سوی بانک مربوطه اعلام می‌شود را روی تلفن همراه هوشمند خود نصب و راه اندازی و سپس کارت بانکی خود را روی آن برنامه ثبت می‌کنند.

ثبت کارت، تنها در مرحله اول انجام می‌شود و نیازی نیست که برای هر عملیات و تراکنش بانکی مجددا کارت بانکی، ثبت شود.

در مرحله تراکنش خرید، همانند تراکنش خرید در کارت‌های بانکی، مبلغ مربوطه روی دستگاه تراکنش پایانه فروشگاهی درج می‌شود و بعد از تایید مبلغ توسط خریدار یا پذیرنده، تلفن همراه هوشمند که برنامه و کارت روی آن ثبت شده است به صورت غیر تماسی در کنار دستگاه پایانه فروش قرار می‌گیرد و بلافاصله عملیات تراکنش و تایید آن آغاز می‌شود.

سپس رسید الکترونیک خرید فروشگاهی هم روی دستگاه پایانه فروش و هم روی تلفن همراه هوشمند در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • مشتریان منحصر بفرد سینما تیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید
  • مشتریان منحصر بفرد سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید
  • بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • مشتریان سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید
  • موتورلا اج ۵۰ پرو وارد بازار اروپا شد
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • با قطع سامانه بیمه سلامت خدمت به بیمه‌شدگان خللی ایجاد نکرده است
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی به دلیل ارتقاء سامانه