Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@23:46:57 GMT

عکس/جهنم در سرزمین های اشغالی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۶۸۷۸

ساکنین سرزمین های اشغالی در دور جدید حملات راکتی مقاومت فلسطین در بهت و وحشت فرو رفته اند؛ زیرا قدرت انفجار موشک‌ها ارتقا یافته و خبری از گنبدآهنین نیست.


 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین حملات راکتی مقاومت فلسطین سرزمین های اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تاثیر عملیات موشکی ایران بر نقشه ترانزیتی سرزمین های اشغالی

تین نیوز

عملیات موسوم به «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اگرچه در ظاهر، عملیاتی نظامی قلمداد شده، اما با گذشت چندین ساعت از انجام آن، می بایست آثار تجاری آن بر اقتصاد رژیم صهیونیستی و نقشه ترانزیت سرزمین های اشغالی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، حقیقت امر این است که پاسخ نظامی ایران به هدف قرار دادن ساختمان متعلق به کنسولگری ایران در دمشق، تا حد زیادی نقشه ژئوپولیتیک و ژئوایکونامیک منطقه را دگرگون ساخته است. فارغ از ابعاد مهم سیاسی این عملیات نظامی، در نوشتار حاضر به دنبال پاسخ به این سوال هستیم که تاثیر عملیات نظامی سپاه پاسداران بر اقتصاد حمل و نقل تل آویو تا چه میزان بوده است؟

 اکنون، با گذشت چند روز از انجام حملات موشکی سپاه به سمت سرزمین های اشغالی، به نظر می رسد نظریه کریدور جدید مد نظر اسرائیل (IMEC) که به تشویق واشنگتن طراحی شده بود، تقریبا بی معنا شده و بعید به نظر می رسد از امنیت مد نظر آنها برخودار باشد. نکته مهمی که در عملیات نظامی سپاه به چشم می خورد، توان موشک های بالستیک و پهپادهای ایرانی بود که بنا بر اسناد ارائه شده از سوی آمریکا، دستکم پنج فروند از آنها با عبور از سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین، در دو پایگاه نظامی متعلق به رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فرود آمده اند.

پس با این حساب، برد موشکی مورد ادعای سپاه طی سال های اخیر در عملیات اخیر اثبات شده و تمامی مسیر مد نظر تل آویو برای ترانزیت کالاهای خود تحت پوشش سپر موشکی ایران قرار خواهد داشت. نکته مهم دیگر اینکه منابع نظامی اسرائیلی و آمریکایی هر دو تایید کرده اند که موشک ها و پهپادهای انتحاری ایران، درست در پایگاه نظامی نِواتیم در سرزمین های اشغالی فرود آمده که نشان دهنده نقطه زنی دقیق این موشک هاست.

پس نمی توان برای عبور امن قطارها و کانیون های ترانزیتی راهی سرزمین های اشغالی، روی سامانه های موشکی مانند گنبد آهنین و یا پدافندهای موشکی آمریکایی مستقر در منطقه حساب باز کرد. لذا، به طور قطع، مسیر مد نظر رژیم صهیونیستی و آمریکا برای ترانزیت بار هند را اکنون باید رویایی دانست که نقش برآب شده است.

قطع ارتباط تقریبی جریان بار آسیا با سرزمین های اشغالی

موضوع دیگری که در اینجا باید مورد اشاره قرار گیرد اینکه اکنون، تمامی مسیرهای متصل کننده بار شرق و جنوب آسیا به سمت سرزمین های اشغالی تقریبا مسدود شده اند. ابراز نگرانی شدید دولت های عربی حاشیه خلیج فارس نسبت به افزایش دامنه تنش در منطقه طی ساعات اولیه پس از حمله موشکی سپاه و تماس مستمر آنها با طرف های غربی، به خوبی نشان می دهد که به طور حتم، مواردی هچون پیمان ابراهیم و یا استفاده رژیم صهیونیستی از خاک ایران کشورها برای دستیابی به مقاصد تجاری – سیاسی خود، تا حد زیادی زیر سوال رفته است.

با این حساب، تقریبا جریان بار شرق و جنوب آسیا به سمت سرزمین های اشغالی تقریبا متوقف شده و بعید به نظر می رسد کشورهای مباداء بار همچون هند و چین و یا کشورهای مسیر در منطقه خلیج فارس و دریای سرخ، حاضر به قبول ریسک ترانزیت کالاهای وابسته به رژیم صهیونیستی از خاک خود باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ذوالنور: موشک‌ها‌‌ی ایران ‌در ۱۲ دقیقه به اسرائیل ‌رسیدند‌
  • آلمان: ما خواستار حفظ آرامش پس از حمله ایران هستیم
  • رژیم صهیونیستی با کمبود نیروی کار مواجه شد
  • ۵ نکته از صحت روایت ایرانی‌ها درباره عملیات «وعد الصادق»
  • بررسی تاثیر عملیات موشکی ایران بر نقشه ترانزیتی سرزمین های اشغالی
  • چرا ایران در حمله به سرزمین‌های اشغالی «نقب» را هدف قرار دارد؟ +عکس
  • سفر کامرون به سرزمین‌های اشغالی با محوریت جنگ غزه و کاهش تنش‌ها
  • سفر وزرای خارجه انگلیس و آلمان به سرزمین اشغالی
  • تصاویر جدیدی از برخورد موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی
  • شب پرستاره قدس و جیغ نتانیاهو