Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@00:17:15 GMT

کنایه ظریف به گارد ساحلی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۶۸۸۳

کنایه ظریف به گارد ساحلی آمریکا

وزیر امور خارجه در توئیتی درباره ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر نزدیک شدن شناورهای ایرانی به شناورهای این کشور در تنگه هرمز خطاب به گارد ساحلی آمریکا نوشت: دقیقا قرار است از ساحل چه کسی محافظت کنید؟ ناطقان: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (سه‌شنبه) در توئیتی با انتشار خبر شلیک ۳۰ تیر هشدار توسط ناوهای آمریکایی‌ به سمت قایق‌های تندرو ایرانی و همچنین انتشار تصاویری از مسافت ۷ هزار و ۵۹۲ مایلی آب‌های سرزمینی آمریکا با خلیج فارس خطاب به گارد ساحلی آمریکا نوشت: دقیقا قرار است از ساحل چه کسی محافظت کنید؟

 

 

گفتنی است روابط عمومی نیروی دریایی سپاه امروز (سه‌شنبه) در اطلاعیه‌ای ادعای اخیر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره نزدیکی شناورهای نیروی دریایی سپاه به شناورهای دریایی این کشور در تنگه هرمز را نادرست و فرار به جلو خواند و تاکید کرد: بهتر است آمریکایی‌ها از رفتار غیرحرفه‌ای پرهیز و با تمکین قوانین و مقررات دریانوردی امنیت خلیج فارس را به مخاطره نیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(اینجا بخوانید)

در این اطلاعیه آمده است: در روز ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شناورهای گشتی نیروی دریایی سپاه در حین اجرای ماموریت‌های جاری و متعارف روزانه خود در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با ۷ فروند شناور دریایی آمریکایی ها در تنگه هرمز که  به ارتکاب رفتارهای غیر حرفه‌ای مانند پرواز بالگرد، شلیک فلیر و تیراندازی بی هدف، بی مورد و تحریک کننده مبادرت ورزیدند، روبرو و ضمن رعایت فاصله قانونی در چارچوب دستورالعمل ها و مقررات دریانوردی  به رفتار مخاطره آمیز و غیرحرفه‌ای آنها تذکر و اخطار داده شد که آنها نیز با اصلاح رفتار ، مسیر خود را ادامه دادند.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی مدعی نزدیکی شناورهای نیروی دریایی سپاه به شناورهای دریایی ارتش آمریکا در تنگه هرمز در ۲۰ اردیبهشت ماه و شلیک اخطار به شناورهای نیروی دریایی سپاه شده بود. منبع: فارس برچسب ها: کنایه ، ظریف ، گارد ساحلی آمریکا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کنایه ظریف گارد ساحلی آمریکا نیروی دریایی سپاه گارد ساحلی آمریکا تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ

به گزارش همشهری آنلاین سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، ۶ عملیات توسط پهپاد و موشک طی سه روز گذشته انجام دادیم.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

علی‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

کد خبر 840862 منبع: ایسنا برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • (ویدیو) توقف کامل تجارت دریایی آمریکا با انسداد کامل تنگه باب المندب توسط یمن!
  • شهادت نیروی سپاه در دیرالزور / پنتاگون: به سوریه حمله نکردیم
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • (ویدئو) صحنه عجیب فروریختن یک پل در ایالت بالتیمور آمریکا
  • پل فرانسیس اسکات در آمریکا فروریخت+ فیلم
  • سردار تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است
  • تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است