Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@00:50:39 GMT

تبیین مباحث مربوط به فطریه از تریبون فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۶۹۱۲

تبیین مباحث مربوط به فطریه از تریبون فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا عصر امروز در جلسه شورای زکات این شهرستان در محل دفتر امام‌جمعه اظهار کرد: روحانیون و هیأت امنای مساجد شهری و روستایی نسبت به تبیین مباحث مربوط به فطریه از تریبون فضای مجازی پیام‌رسان‌های داخلی اقدام کنند.

رئیس شورای زکات شهرستان آستارا اولویت دریافت زکات را با کمیته امداد و بهزیستی دانست و گفت: مقدار زکات فطریه از قوت گندم ۲۰ هزار تومان، برنج خارجی ۷۵ هزار تومان و برنج ایرانی ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است که پس از جمع‌آوری و بازشماری به حساب زکات شهرستان واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه امسال با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا نماز عید فطر در فضای باز برگزار می‌‌شود، افزود: چهار مکان در امام‌زادگان، شهرک عباس‌آباد و شهرهای آستارا و لوندویل برای اقامه نماز عید فطر پیش‌بینی شده است که نماز عید فطر آستارا در خیابان امام مقابل مسجد آبروان اقامه می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای زکات این شهرستان در محل دفتر امام‌جمعه با بیان اینکه مجوزهای لازم جهت تشکیل ستاد زکات دریافت شده است، اظهار کرد: جانمایی صندوق‌های اخذ فطریه انجام شده و از فعالیت افراد غیرمجاز جلوگیری می‌شود.  

به‌گفته بهرام تسلی‌نیا سال گذشته یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطریه جمع‌آوری شد که برای امسال مبلغی به میزان یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است که به صورت حضوری و غیرحضوری توسط مساجد، کمیته امداد و مراکز نیکوکاری جمع‌آوری می‌شود.

عباس صابر فرماندار شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای زکات این شهرستان در محل دفتر امام‌جمعه جمع‌آوری زکات را با مجوز و حکم دبیرخانه شورای زکات شهرستان دانست و اظهار کرد: سپاه، بسیج و نیروی انتظامی وظیفه حفاظت و امنیت از صندوق‌های اخذ زکات را عهده دار هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی امام جمعه کمیته امداد امام خمینی شورای زکات امام جمعه جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد

جام جم آنلاین - خوزستان، جمال شیبه بیان کرد: پایگاه‌های کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطریه امسال در مساجد، مصلی‌ها و مراکز نیکوکاری مستقر بودند.

وی گفت: زکات فطریه جمع‌آوری شده به حساب نیازمندان واقعی واریز می‌شود و فطریه در همان محلی که جمع‌آوری شده اهدا خواهد شد.

شیبه ادامه داد: زکات فطریه جمع آوری شده صرف پرداخت هزینه‌های درمان ، سبد معیشتی ، جهیزیه ، مسکن و کمک هزینه تحصیلی می‌شود.

کمیته امداد به عنوان دبیرخانه جمع‌آوری زکات فطریه وظیفه ثبت مبالغ پرداخت شده را دارد.

دیگر خبرها

  • نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده
  • جمع آوری ۴۴ میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • حمله موشکی سپاه به اسرائیل/ وضعیت سلامتی رهبر انقلاب چگونه است؟ / چرا کاظم صدیقی هنوز امام جمعه تهران است؟ / علت مرگ پرستو بخشی/ احتمال حمله اسرائیل به ایران