Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@23:55:36 GMT

روند بازسازی‌ شهر زلزله زده دنا مطلوب است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۷۰۳۱

روند بازسازی‌ شهر زلزله زده دنا مطلوب است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن کشور در بازدید از شهر زلزله زده سی‌سخت گفت: با وجود مشکلات بیماری کرونا خوشبختانه کار بازسازی همه واحد‌های آسیب دیده از زلزله در شهر سی سخت طبق برنامه در حال پیشرفت است و روند بازسازی پیشرفت ۲۵درصدی دارد.

تابش با بیان اینکه همه واحد‌های آسیب دیده آوار برداری و پی کنی شده است افزود: ۷۰ درصد پروانه‌ های ساخت واحد‌ها  صادر شده و تسهیلات هم در حال پرداخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در زلزله ۲۹ بهمن سال گذشته چهار هزار و ۶۰۰ واحدمسکونی دچار آسیب شدن که بازسازی و تعمیرات این واحد‌ها هم در شهر سی سخت و هم در روستا‌های شهرستان دنا با روند مطلوبی در حال اجرا است.

جنتی افزود: از هزار و ۷۰۰ واحدی که تخریب بیش از هزار و ۲۶۰ واحد، پی‌کنی شده و ۵۰۰ واحد هم اجرای فوندانسیون و دیوارچینی انجام شده است.

او همکاری مردم برای تسریع در روند بازسازی‌ ها را مهم دانست و اضافه کرد: بر اساس برنامه زمانبندی شده تا پایان تیر ماه کار بازسازی واحد‌های آسیب دیده در سی سخت به پایان می‌رسد.

جنتی ادامه داد: تا کنون مالکان چهار هزار واحد آسیب دیده از زلزله برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد با ۲ هزار نفر برای پرداخت تسهیلات قرار داد منعقد شده است.

او از پرداخت حدود ۷۰ میلیاردتومان تسهیلات بلاعوض به زلزله‌ زدگان درکهگیلویه‌ و‌ بویراحمد هم خبر داد و گفت: در صورتیکه مردم شهر سی سخت تا مرداد ماه پبشرفت کاری ساخت واحد‌های خود را به ۸۰ درصد برسانند مشمول طرح معاون رئیس جمهور قرار گرفته و تسهیلات جدیدی برای تکمیل منازل به آنان پرداخت می‌شود.

انتهای پيام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد بنیاد مسکن زلزله زدگان آسیب دیده سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد

 احمد بنافی در جلسه شورای بانک‌های استان اظهار داشت: نوسازی و مقاوم سازی منازل روستایی بسیار مهم است و دولت سیزدهم نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته است.

وی افزود: در ابتدای این دولت، میزان مقاوم سازی واحد‌های روستایی دشتستان حدود ۵۳ درصد بوده و با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض به متقاضیان اکنون به ۵۹ درصد مقاوم سازی رسیده‌ایم.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: ان‌شاالله با برنامه ریزی و سهمیه خوبی که در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن روستایی گرفته‌ایم تا پایان این دولت ۶۷ درصد واحد‌های مسکونی روستایی شهرستان مقاوم سازی می‌شود.

بنافی ابراز داشت: این در حالی است که متوسط مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی در کشور ۵۴ درصد است.

وی اضافه کرد: آماده‌ایم به متقاضیان ساخت مسکن در روستا‌ها تسهیلات ارزان قیمت با باز پرداخت بلند مدت بپردازیم و در این خصوص پیگیری می‌کنیم که این سهمیه در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان