Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتفاق مهمی که در روز اول در وزارت کشور رخ داد حضور سه نظامی در وزارت کشور بود که با این عزم خود نشان دادند که همچون میدان رزم آماده ورود به میدان سیاست داخلی هستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ وزارت کشور با استارت ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری بر صدر اخبار تمامی رسانه‌ها درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاق مهمی که در روز اول رخ داد حضور سه نظامی در وزارت کشور بود که با این عزم خود نشان دادند که همچون میدان رزم آماده ورود به میدان سیاست داخلی هستند.

اولین نظامی که پای در عرصه انتخابات گذاشت محمدحسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم و رئیس پیشین سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح بود

وی معتقد بود که سازمان‌هایی که نظامی بودند در زمان جنگ سرد پشتیبان قدرت سیاسی هم بودند از این رو پیشرفت نظامی عامل توسعه سیاست است. با این حال به لحاظ ساختار‌ها و شکل سیاسی بر اساس قدرت و اقتدار نظامی شکل می‌گیرد.

نظامی بعدی که پای در عرصه انتخابات گذاشت سعید محمد رئیس سابق قرارگاه خاتم بود که به گفته خودش همراه با مهندس مهدی دوستی مجری پروژه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس و معاون فنی هلدینگ نفت و گاز قرارگاه خاتم الانبیاء به ستاد انتخابات آمد تا نشان دهد که در جهت آبادانی کشور برنامه مدونی دارد.

آخرین چکمه پوش عرصه نظامی حسین دهقان بود که با همان اقتدار و دیسیپلین نظامی وارد ساختمان وزارت کشور شد تا نمایان کند که در مسیر خود قاطع و جدی است. نکته جالب ماجرا آنجا بود که حسین دهقان با خانواده خود به ستاد انتخاباتی وزارت کشور آمد تا نشان دهد که خانواده برای او در اولویت است.

اما این روز فارغ از حضور نظامی‌ها در وزارت کشور، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات محمدزارع فومنی هم پای در این عرصه گذاشت و در اواخر ابتدای روز اول با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به ثبت نام کرد.

اما روز اول ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تاکنون بی‌حاشیه نبوده است و علاوه بر حضور زن موتورسوار، فردی هم با ظاهری کفن پوش، قرآن و عصا به دست برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در محل ثبت‌نام وزارت کشور حاضر شد. یک کاندیدایی با کروات به وزارت کشور آمد و معتقد بود می‌تواند در عرض ۳ دقیقه مشخص کند که انسان در ۲۰ سال آینده از بین می‌رود. همچنین جوانی با نام «حسین پاکدامن» با سن ۲۳ سال و با شعار تغییر در آموزش و پرورش با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی با انتقاد از سند تحول آموزش و پرورش گفت که این سند یک آرامان گرایی بود. جوان‌ترین داوطلب می‌گوید با ظریف عکس یادگاری گرفته است و وهاب عزیزی دبیر کل جبهه جهادگران با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد.

هرچه که هست این روز از ثبت نام انتخابات با تمام فراز و نشیب هایش به پایان رسید، اما آن چیزی که تازه شروع شده است جدالی بین شورای نگهبان و وزارت کشور در نحوه ثبت نام کاندیدای انتخابات است که باید نشست و فقط نظاره گر شد که در نتیجه چه می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری حسین دهقان سعید محمد وزارت کشور انتخابات ریاست جمهوری ستاد انتخابات وزارت کشور روز اول ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند

وزیر علوم گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم. - اخبار سیاسی -

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در خصوص جذب نخبگان خارج از کشور که از سوی پروژه کانکت معاونت علمی ریاست جمهوری برای دانشگاه‌های کشور معرفی می‌شوند، گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم.

فکر مهاجرت از دانشگاه‌ها به مدارس کشیده شده است

 

وی با تاکید بر اینکه برای جذب نخبگان پروژه کانکت با معاونت علمی ریاست جمهوری کاملا هماهنگ هستیم افزود: معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان افراد مورد تایید خود را در هیئت جذب مورد بررسی قرار داده و به ما معرفی می‌کنند.

زلفی گل با اعلام این خبر که بنیاد ملی نخبگان سال گذشته برای 200 نفر ردیف بودجه‌ای خاص از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بود، گفت: طبق آخرین آماری که دارم از این تعداد، 120 نفر در یک مرحله، موافقت سازمان برنامه و بودجه را گرفته و جذب دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

به گزارش تسنیم، "پلت‌فرم کانکت" از 5 سال قبل، زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از جذب و همکاری متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه‌های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، اساتید مدعو و معین، سخنرانی و کارگاه تخصصی، تأسیس شرکت‌های استارت‌آپ، نظام‌وظیفه تخصصی و جذب هیئت علمی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد