Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالار قاسمی روز سه شنبه در دیدار با نمایندگان دانش آموزان، مدیران، معلمان و اولیای دانش آموز معترض به امتحانات حضوری اظهارداشت: حفظ سلامت دانش آموزان، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از مسائل محوری آزمون حضوری دانش آموزان است که برای آن برنامه ریزی لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه اولیا و دانش آموزان را درک می کنیم ، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و تاثیرگذاربودن پایه نهم و دوازدهم در سرنوشت،هدایت تحصیلی، کنکور و شغل دانش آموزان درآینده می بایست توجه بیشتری کنیم تا سنجش واقعی از دانش آموزان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی بیان داشت: برای حضور دانش آموزان در آزمون حضوری نیاز به همراهی واعتماد والدین و دانش آموزان داریم تا امتحانات با ضریب بالای ایمنی و سلامت برگزارشود.

وی با بیان اینکه برگزاری امتحانات حضوری تصمیم آموزش و پرورش نیست، اضافه کرد: این تصمیم را اعضای ستاد کرونا کشورگرفته است زیرا آموزش و پرورش از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون چندین آزمون ازجمله کنکور والمپیادهای علمی را برگزارکرده که گزارش کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا نشان از رعایت پروتکل های بهداشت در راستای حفظ سلامت دانش آموزان داشته است.

قاسمی یادآورشد: کدملی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال مدارس البرز دراختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرارگرفته است تا دانش آموزانی که کرونا مثبت شده اند، مشخص شوند و برای آنان درحوزه های امتحانی پایه دوازدهم و مدارس اتاق جداگانه برای دادن امتحان پیش بینی می شوند.

وی تصریح کرد: شناسایی دانش آموزان بیماران زمینه ای نیز در دستور کارقرار گرفته است تا با کمک والدین از این دانش آموزان در مدارس نیز مراقبت شود و درکلاس جداگانه در امتحانات شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز به برگزاری آزمون های حضوری در سه شیفت پرداخت و افزود: دانش آموزان پایه نهم در مدارس خودشان امتحان می دهند که تعداد دانش آموزان هر مدرسه بین ۴۰ تا ۶۰ نفر است و این جمعیت در بین همه کلاس های درس مدارس توزیع می شوند.

وی عنوان کرد: ۳۰ درصد مطالب درسی کتاب ها نیز برای آزمون که شامل یک سوم محتوای کتاب می شود، حذف شده است و سوالات آزمون حضوری نیز برحسب آموزش مجازی طرح می شود.

قاسمی با اشاره به اینکه والدین و دانش آموزان نگران آزمون حضوری نباشند،گفت: آماده کردن فضای بهداشتی طبق پروتکل های بهداشتی وظیفه ماست اما رعایت اصول بهداشتی و پیشگیرانه برای مبارزه با ویروس کرونا از سوی دانش آموزان درمدت زمانی که آزمون های پایه نهم و دوازدهم برگزار می شود، از اهمیت خاصی برخورداراست.

وی افزود: دربرنامه داریم که با وزارت آموزش و پرورش هم مکاتبه کنیم تا امتحانات داخلی دانش آموزان پایه دوازدهم که هرکدام سه درس در هررشته تحصیلی می شود نیز به صورت مجازی برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه حوزه های امتحانی پایه دوازدهم دراین استان به ۲ برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در شرایط عادی برای امتحانات پایه دوازدهم در استان ۹۰ حوزه امتحانی پیش بینی می شد که در وضعیت کنونی بیش از ۱۸۰ حوزه، محل برگزاری امتحانات پایه دوازدهم درالبرزاست.

وی گفت: دانش‌آموزان با فاصله دو متر از هم در فضایی مناسب و با تهویه کافی، در محل امتحان حاضر می شوند.

وی بیان داشت: ۳۵ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز البرز در امتحانات پایه دوازدهم  و۳۳ هزار و ۶۰۸ دانش آموز نیز در امتحانات پایه نهم سال تحصیلی جاری به صورت حضوری شرکت می کنند.

قاسمی تاکید کرد: تمهیدات لازم از نظر رعایت پروتکل های برای حضور دانش آموزان درحوزه های امتحانات نهایی دراین استان پیش بینی شده است و جای نگرانی نیست.

دراین نشست معترضان به امتحانات حضوری به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا آزمون البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا آزمون مدارس ویروس کرونا آزمون البرز اخبار کنکور دانش آموزان امتحانات پایه دانش آموزان آموزش و پرورش پایه دوازدهم آزمون حضوری پایه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش خوزستان با بیان اینکه ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند گفت: امتحانات نهایی در ۱۰۰۰ حوزه و ۴۰ منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی گفت: امتحانات نهایی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است و در آینده و سوابق تحصیلی دانش آموزان نقش ایفا می کند.

وی با بیان اینکه 140 هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می کنند، افزود: امتحانات نهایی در 1000حوزه و  40 منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود.

حبیبی با اشاره به اینکه فضای مناسبی در بخش های مختلف حوزه‌های امتحان نهایی فراهم شده است، گفت: برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان امتحانات شبهه نهایی در روزهای گذشته برگزار شد تا مقدمه ای برای شروع امتحانات نهایی باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سوالات امتحان نهایی سوالاتی مفهومی هستند و معیار اصلی امتحانات کتاب درسی خواهد بود، عنوان کرد:  نتایج امتحانات شبه نهایی را رصد و این نتایج را به دانش آموزان اعلام خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: جامعه مدیون معلم است و بدون شک، معلم جایگاهی مقدس است و در همین راستا برنامه های هفته معلم امسال به صورت ویژه و متفاوت خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه جشنی متفاوت از هر سال با کمک استانداری و دستگاه اجرایی در مرکز استان برگزار خواهد شد، افزود: بنا داریم این جشن بزرگ را روز 18 اردیبهشت در یک مرکز شهر اهواز ویژه فرهنگیان برگزار کنیم و یک شب متفاوت و به یادماندنی را برای همکاران و خانواده های آنها رقم بزنیم. 

وی با عنوان اینکه معلمان برگزیده و نمونه استان در 12 اردیبهشت به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام خواهند شد، افزود:  دیدار با علما و نماینده محترم رهبر انقلاب در خوزستان از دیگر برنامه های هفته معلم است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس سراسر استان گفت: 14 معلم نمونه خوزستانی نیز در مراسمی استانی تقدیر خواهند شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه 103 هزار نو آموز در پایه اول ثبت‌نام خواهند کرد، افزود: 59 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در حال انجام فرآیند سنجش سلامت هستند.

وی با عنوان اینکه سنجش سلامت در 13 زمینه غربالگری انجام می گیرد افزود: شرط ورود به پایه اول و ثبت نام کتب درسی سنجش سلامت دانش آموزان است که باید هرچه سریعتر انجام شود. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی