Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، بهرام قاسمی در حساب کاربری سفارت ایران در فرانسه نوشت: از بامداد امروز سفارت افغانستان به یادبود کشته شدگان فاجعه اخیر تروریستی کابل که در مقابل یک دبیرستان دخترانه صورت پذیرفت، دفتر یادبودی گشود.

قاسمی اظهار داشت: در نخستین لحظات در محل سفارت کشور دوست و همسایه برای ادای احترام و همدردی با سفیر و مردم افغانستان حاضر شدم و با نگاشتن سطوری در محکومیت و مذمت این اقدام سبعانه، با تمامی بازماندگان این دخترکان نوجوان افغانستانی اظهار همدردی کرده و به آنان تسلیت گفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: بی شک اینچنین فاجعه ای غیرقابل تصور و باور که نونهالان یک دبیرستان دخترانه را هدف قرار می دهد- دخترانی که بدور از هر گونه سیاست ورزی و به نوباوگی به تحصیل دانش و به امید فردای بهتر برای خود و مردم بزرگ افغانستان به آموختن و آمیختن به درس و مشق پرداخته اند و بدرستی آنرا تنها راه رهایی خود و همگان از چنگال شوم جنگ و خون ریزی و قتل عام و مقاومت در برابر بدخواهان کینه توز دانسته اند-  نشان از عمق ددمنشی آنانی دارد که دانش و آگاهی و خودآگاهی این مردمان و این دخترکان را  بزرگترین معضل و مشکل زیاده خواهی خود می پندارند.

سفیر ایران در پاریس تاکید کرد: همه این فجایع نشانگر کینه عمیق نا اهلان است که دانشجو و دانش آموز و یابندگان اگاهی را هدف قرار می دهند. در این حادثه تروریستی تاکنون بیش از هشتاد دخترک معصوم و بی گناه فرشته خو، جان شریف خود را بار دیگر بپای درخت آزادی و تطور فرهنگ و تکوین جامعه نوین افغانستان نثار نموده اند.

قاسمی تصریح کرد: دیروز روزی دانشجویان و امروز دخترکان دبیرستانی هدف ترور و مرگ سوداگران قدرت و جهالت قرار گرفته اند. شوربختانه آن که هنوز و هنوز در پی آن همه غوغای کاسبکاران حقوق بشر، جهان از کنار این همه جنایت براحتی بی لحظه ای درنگ و تامل و درد و داغ عبور می کند و اینچنین بر جگر سوختگان، داغ بر داغ می افزاید. یاد و خاطره این دخترکان معصوم گرامی باد.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران فرانسه افغانستان کابل بهرام قاسمی پاریس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران فرانسه افغانستان جمهوری اسلامی ایران فرانسه افغانستان کابل بهرام قاسمی پاریس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات فوتسال جام رمضان به ایستگاه آخر رسید

مسابقات فوتسال جام رمضان ، یادواره ۱۵ شهید افغانستانی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان با قهرمانی کابل بانک2 به پایان رسید.

در فینال این مسابقات تیم کابل بانک موفق شد با نتیجه دو بر صفر تیم ستارگان را شکست داده و قهرمان این دوره از مسابقات شود.

همچنین در دیدار رده‌بندی تیم کلوپ احمدی با برتری مقابل تیم شهدای بلندی ، مقام سوم را کسب کرد.

اختتامیه این مسابقات با حضور خضری پور مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، انجم شعاع دبیر هیئت فوتبال شهرستان ، مربیان و سرپرستان تیم‌ها برگزار گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • به دنبال افزایش تعامل با کابل هستیم
  • حمایت چهره های سیاسی و مردمی افغانستان از اقدام تنبیهی ایران
  • افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات
  • شاهراه هرات کابل مسدود شد
  • شادی مردم افغانستان از حملات ایران به رژیم صهیونیستی
  • مسابقات فوتسال جام رمضان به ایستگاه آخر رسید
  • دفتر اطلاع‌رسانی غزه : شمال نوار غزه با «فاجعه انسانی واقعی» مواجه است
  • دفتر اطلاع‌رسانی غزه: با فاجعه انسانی واقعی در شمال غزه مواجه هستیم
  • فاجعه حمله تروریستی در زابل تصویری واضح از خواری دشمنان ایران اسلامی است