Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@12:57:35 GMT

طرح هر خانه یک امدادگر در کاشان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۷۵۳۱

طرح هر خانه یک امدادگر در کاشان اجرا می‌شود

گروه استان‌ها - فرماندار کاشان از اجرای طرح هر خانه یک امدادگر در کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، علی اکبر مرتضایی بعد از ظهر امروز در دیدار با سیدمنصور میرابوطالبی رئیس جمعیت هلال احمر کاشان که در محل ساختمان فرمانداری کاشان برگزار شد، اظهار داشت: هلال احمر به عنوان یک سازمان مردم نهاد از توان بالایی برای خدمت به مردم برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امداد و نجات یک نیاز اصلی برای مردم است، ابراز داشت: در کاشان طی سال‌های گذشته حوادث طبیعی و غیرطبیعی فراوانی داشته‌ایم که همواره هلال احمر به خوبی در کنار این سوانح به کمک مردم آمده است.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به اینکه هلال احمر باید نیروهای متخصص، با انگیزه و شجاع داشته باشد، تصریح کرد: افرادی که در هلال احمر فعالیت می کنند باید از زوایای مختلف خاص و زبده باشند.

تولیت آستان قدس رضوی: اعتماد مردم سرمایه بسیار بزرگی برای هلال احمر استهلال احمر بوشهر 30میلیارد تومان بسته غذایی بین نیازمندان توزیع کردتولیت آستان قدس رضوی: اعتماد مردم سرمایه بسیار بزرگی برای هلال احمر است

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد می دهیم هلال احمر پیگیر ورود خیرین به حوزه امداد و نجات باشد، خاطرنشان کرد: کاشان از ظرفیت‌های بسیاری از خیرین برخوردار است که ورود آن‌ها در حوزه امداد و نجات می‌تواند منشا خدمات گسترده‌ای برای نجات جان انسان‌ها باشد.

مرتضایی با بیان اینکه آموزش مهمترین رکن در ارائه خدمات توسط هلال احمر است، افزود: اجرای طرح هر خانه یک امدادگر در کاشان می‌تواند نقش موثری در توسعه فرهنگ آموزش خدمات امداد و نجات برای مردم داشته باشد.

وی ضمن لزوم بهره مندی هلال احمر از دانش و تجربیات روز جهانی گفت: در بخش آموزش پیشنهاد می‌شود بودجه ای خاص در هلال احمر دیده شود و فرمانداری کاشان این آمادگی را دارد که در حوزه‌های مختلف همکاری لازم را با هلال احمر داشته باشد.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به شیوع ویروس کرونا ادامه داد: از هلال احمر و داوطلبین این سازمان می‌خواهیم در زمینه پست‌های ایست و بازرسی همکاری لازم را با دیگر دستگاه‌های مربوطه داشته باشد.

وی ضمن اشاره به همکاری بسیار خوب و مطلوب هلال احمر در طرح شهید سلیمانی برای پایش و غربالگری بیماران مشکوک کرونایی با دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: جمعیت هلال احمر از بازوهای مفید مردم در سوانح و حوادث مختلف است.

انتهای پیام/801/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار

رییس جمعیت هلال احمر دماوند از نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر» خبر داد.

به گزارش مهر، سعید طاهری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران از نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر» خبر داد و اظهار کرد: در ساعت ۵ بامداد چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گزارشی مبنی بر گرفتار شدن پنج نفر در حوالی دریاچه «هویر» به هلال احمر دماوند اعلام شد که بلافاصله نجات گران هلال احمر از نزدیک ترین پایگاه امداد و نجات در شهر کیلان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: گردشگران علی‌رغم انسداد جاده کوهستانی منتهی به دریاچه «هویر» و «تار» به علت شرایط نامساعد جوی اقدام به ورود به این محدوده کرده بودند که گرفتار شده و درخواست کمک خود را به جمعیت هلال احمر اعلام کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند گفت: پس از انجام هماهنگی و با تلاش دهیاری و شورای اسلامی و اهالی روستای «هویر» این مسیر کوهستانی برای دسترسی نجاتگران بازگشایی شد.

طاهری عنوان کرد: همزمان این گردشگران با راهنمایی عوامل جمعیت هلال احمر اقدام به پیمایش به موقعیت اعلام شده توسط هلال احمر کردند و به محل ایمن منتقل شدند.

وی در ادامه افزود: یک نفر که در این حادثه در اثر برودت هوا و شوک ناشی از حادثه دچار مصدومیت شده بود توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی منتقل شد.

طاهری در پایان گفت: از شهروندان و گردشگران درخواست می‌شود به هشدارهای هواشناسی و موانع ورود به محیط‌های تفریحی و گردشگری توجه کنند و در صورت بروز حادثه، با تلفن ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند. جو و رحمتی بودند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جسد بی‌جان ۲ کودک غرق شده در شهرستان نیمروز پیدا شد
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان