Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  یک مقام وزارت خارجه فرانسه در کنفرانس خبری امروز (سه‌شنبه) اظهاراتی درباره توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات کمیسیون برجام در وین مطرح کرد.

در این کنفرانس خبری یکی از خبرنگاران از این مقام فرانسوی پرسید: «آیا به نظر شما پیشرفت لازم در مذاکرات وین انجام شده و رایزنی‌ها میان ایران و آژانس بین‌المللی برای شفاف‌سازی کافی بوده تا مسائل حل شود و توافق‌نامه‌ای که در تاریخ ۲۱ ماه منقضی می‌شود دوباره تمدید شود؟»

این مقام فرانسوی در پاسخ گفت: «مذاکراتی که در ۷ ماه مه از سرگرفته شد پیشرفت‌های اولیه در زمینه هسته‌ای را به دنبال داشت، اما همچنان اختلافات مشهودی برای بازگشت آمریکا و ایران به توافق برجام باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او در ادامه با بیان آنکه کار‌های بسیاری در مدت زمانی کوتاه باید انجام شود، بدون اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و بدعهدی‌های این کشور، مدعی شد «ایران در تاریخ ۲۳ فوریه توافق برجام را نقض کرده است و همگی اتفاق نظر داریم که باید هرچه سریعتر به احیای کامل برجام بازگردیم و اقدامات توافق برجام را زیر نظر داشته باشیم؛ زیرا در غیر این صورت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قادر به انجام کامل وظیفه خود نخواهد بود.»

جمعه هفته گذشته چهارمین نشست کمیسیون برجام در وین انجام شد و منابع خبری از آغاز رایزنی‌های فنی برای نگارش پیش‌نویس توافق خبر دادند. این نشست در گراند هتل وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امورخارجه ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد.

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، نیز خواستار تسریع روند مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران شد و گفت: «ما ۴ دور از گفتگو‌های وین را آغاز کرده‌ایم تا برجام را به احیا کنیم. هیچ ضرب الاجلی وجود ندارد، اما به‌ عنوان هماهنگ‌کننده، احساس فوریت خاصی می‌کنم.»

به تازگی «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعمال تحریم‌های جدید واشنگتن علیه تهران را مغایر با توافق برجام ندانست و گفت: «توافق برجام دست آمریکا را برای اعمال تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران نبسته است. ما برنامه‌ای برای رفع تحریم‌های غیرهسته‌ای مانند تحریم‌های وضع شده علیه تهران به دلیل تروریسم را نداریم.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق هسته ای توافق برجام مذاکرات هسته ای توافق برجام هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست تازه وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه

«یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اقدامات متجاوزانه این رژیم طی عملیات «وعده صادق» از انگلیس و فرانسه خواست تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که کاتس پس از گفت‌وگویی تلفنی با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود در اظهاراتی ضدایرانی گفت: من به آن‌ها گفتم که زمان آن رسیده است رژیم ایران را تضعیف، سپاه پاسداران را سازمانی تروریستی اعلام کنید و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنید. ایران باید تاوان بدهد.

به نقل از ایسنا انگلیس و فرانسه در رهگیری موشک‌ها و پهپهادهای ایرانی به این رژیم کمک کردند.

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره لاپید برای سرنگونی نتانیاهو
  • لفاظی‌های جدید ماکرون علیه ایران
  • درخواست تازه وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • فرمول استقلال برای کاهش خسارت تعیین شده توسط فیفا
  • تراکتور و سپاهان قهرمان نمی شوند/ نکونام نباید دنبال حاشیه باشد
  • تراکتور و سپهان قهرمان نمی شوند/ نکونام نباید دنبال حاشیه باشد
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • ◄ ۵ ایستگاه باقی مانده در خطوط ۶ و ۷ تکمیل می شود