Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@01:27:39 GMT

آغاز ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۷۹۶۱

آغاز ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد۱۴۰۰

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ، اظهار کرد: امکان ثبت‌نام مجدد و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از هم‌اکنون (سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه) آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: این فرصت ثبت‌نام مجدد با توجه به مصوبه جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای تعویق زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ تعیین شده است و داوطلبان تا ۲۵ اردیبهشت ماه برای ثبت‌نام یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود فرصت دارند.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش، داوطلبان جامانده از مراحل قبلی در این مرحله از ثبت‌نام مشمول پرداخت جریمه ۱۲۰ هزار تومانی نمی‌شوند. متقاضیان با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۹۰ هزار تومان به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون یک کد رشته امتحانی، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

او درباره زمان برگزاری المپیاد علمی- دانشجویی کشور گفت: متقاضیان می‌توانستند همزمان با ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در اولین مرحله دوره بیست و ششمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما ثبت نام کنند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش توضیح داد: متقاضیان شرکت در آزمون ارشد ۱۴۰۰ که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری تخصصی می‌توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

زرین آمیزی درباره سایر شرایط ثبت نام گفت: دانشجویان سال آخر کارشناسی باید حداکثر تا شهریور ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شوند، دانشجویان درحال تحصیل ارشد یا دکتری باید حداکثر تا پایان مهلت ثبت نام آزمون ارشد انصراف قطعی از تحصیل بدهند، دانشجویان یا فارغ التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی برای ادامه تحصیل نباید منعی از سوی وزارت بهداشت داشته باشند و دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های دبیری لازم است از وزارت آموزش و پرورش موافقت نامه کتبی داشته باشند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش توضیح داد: داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ در دوره‌های روزانه قبول شده باشند، حتی درصورت انصراف یا عدم ثبت نام حق شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۰ را ندارند.

زرین آمیزی بیان کرد: متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران در صورتی که دارای شرایط باشند، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی متقاضی ثبت نام در این آزمون شوند.

زرین آمیزی درباره ثبت نام در دو کد رشته توضیح داد:  متقاضیانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول) علاقه مند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، باید کد رشته امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه قید کنند. این دسته از متقاضیان باید برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دیگر، به مبلغ ۹۰ هزار تومان علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

پربیننده ترین آغاز سونامی کمبود معلم در آموزش و پرورش ؟ دفتر رهبر انقلاب مبلغ فطریه سال۱۴۰۰ را اعلام کرد علت طلاق بیل گیتس و همسرش فاش شد واکسن تولید مشترک ایران و کوبا با ایمنی بالا به بازار می آید زمین ۲۰۰ متری جایزه فرزندآوری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کنکور ارشد کارشناسی ارشد رشته امتحانی سازمان سنجش زرین آمیزی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل مشاهده است.
افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب (رشته) از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از روز شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ تا روز چهارشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته‌محل در صورت وجود) با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کنند.
به متقاضیان توصیه می‌شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.
اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.
داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.
داوطلبانی که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیر روزانه شده‌اند و علاقه‌مند به انتخاب هر یک از کدرشته‌محل‌های مربوط به دانشگاه‌های: امام صادق (ع)، جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین هستند، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، می‌توانند کدرشته‌محل‌های مربوط به دوره‌های روزانۀ فقط دانشگاه‌های مذکور را با توجه به مجموعه امتحانی خود نیز انتخاب کنند.

دیگر خبرها

  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • فرصت دوباره برای جاماندگان از ثبت‌نام کنکور
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از ۲۹ فروردین
  • آغاز آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از ۲۹ فروردین
  • نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور دکتری منتشر شد
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • هشدار سازمان سنجش درباره استفاده از ابزارهای تقلب در کنکور
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی