Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@23:42:39 GMT

رایزنی روسیه و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برجام

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۸۱۲۶

رایزنی روسیه و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برجام

معاون وزیر خارجه روسیه مذاکراتی با آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره توافق هسته‌ای ایران داشته است.

به گزارش ایمنا، نمایندگی دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، مذاکراتی با آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره توافق هسته‌ای ایران داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر پیامی که در حساب کاربری نمایندگی دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین آمده است: «امروز ریابکوف با "ماسیمو آپارو" معاون مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس بخش بازرسی و نظارت این آژانس، به رایزنی پرداخته است.»

روز گذشته «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، تأکید کرد که آژانس مذاکرات فنی را به موازات مذاکرات سیاسی در وین با هیئت ایرانی انجام می‌دهد.

توافق سه ماهه ایران و آژانس بین المللی که به آژانس اجازه نظارت بر فعالیت‌های ایران را می‌داد در تاریخ ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) به پایان می‌رسد.

گروسی پیش از این آمادگی خود را برای سفر به تهران و انجام مذاکره درباره هر توافق جدیدی که به آژانس اجازه دهد عملیات نظارت و بازرسی تأسیسات ایران را ادامه دهد، ابراز داشته بود.

جمعه هفته گذشته چهارمین نشست کمیسیون برجام در وین انجام شد و منابع خبری از آغاز رایزنی‌های فنی برای نگارش پیش‌نویس توافق خبر دادند. این نشست در گراند هتل وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امورخارجه ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 492843

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سرگئی ریابکوف آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام خروج آمریکا از برجام روسیه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل آژانس بین‌المللی هسته‌ای که به نیویورک سفر کرده است به پرسش خبرنگاران درباره آخرین وضعیت برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران پاسخ داد.

رافائل گروسی با اذعان به اینکه تنش‌های نظامی اخیر در منطقه بر نظارت آژانس بر نیروگاه‌های هسته‌ای ایران خللی ایجاد نکرده، افزود: مدرکی درباره قصد ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای، وجود ندارد.

گروسی توضیح داد که بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند که تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد که این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند.

گروسی همچنین افزود بازرسان ما در ایران هستند و به کارشان ادامه خواهند داد.

مدیرکل آژانس در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تحولات جدید در برنامه هسته‌ای ایران برخی ادعاهای سیاسی را تکرار کرد توضیح داد که ایران از ذخایر اورانیوم غنی‌شده در سطح بسیار بالایی برخوردار است.

وی ابراز امیدواری کرد که ظرف چند هفته آینده راهی تهران شود.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: علیرغم برخی ادعاهای سیاسی درباره ایران مبنی بر داشتن ذخایر بالای اورانیوم غنی‌شده، این به معنای داشتن سلاح هسته‌ای برای ایران نیست.

گروسی بار دیگر تاکید کرد: هیچ مدرک یا اطلاعاتی که نشان دهد ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای دارد، نداریم.

وی ادامه داد: تا آنجا که به آژانس مربوط می‌شود - البته ما باید در اظهار نظرهای عمومی خود محتاط باشیم - هیچ اطلاعات یا شواهدی مبنی بر اینکه ایران برنامه تسلیحات هسته‌ای دارد، نداریم.

گروسی همچنین از همکاری ایران با ناظران هسته‌ای ابراز خرسندی کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها تاکید کرده است که همکاری بین ایران و آژانس «پایدار» است و بر اساس اصول معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) و توافق‌های پادمان است.

گفتنی است که ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت تا توازن در اجرای این توافق را برقرار کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که تدابیر صورت گرفته برگشت پذیر بوده و هرزمان که سایر طرف‌ها به طور کامل به تعهدات‌خود عمل کنند، ایران نیز متقابلاً رفتار خواهد کرد.

کد خبر 6079375

دیگر خبرها

  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران |
  • مدیرکل آژانس اتمی راهی تهران می‌شود
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • گروسی به ایران، روسیه و اوکراین سفر می‌کند
  • به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستم
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته