Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، کتائب القسام شاخه نظامی حماس رژیم صهیونیستی را با حمله راکتی سخت به پایتخت آن تهدید کرد.

به گزارش شبکه الجزیره، «ابوعبیده» سخنگوی نظامی کتائب القسام لحظاتی پیش اعلام کرد: اگر دشمن بخواهد همچنان به بمباران ساختمان‌های غیرنظامی ادامه دهد، تل‌آویو با یک حمله موشکی سخت و بیش‌تر از آنچه در عسقلان اتفاق افتاد، هدف گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع فلسطینی، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، از حمله گسترده راکتی نیروهای مقاومت فلسطین به شهرهای «اشدود» و «عسقلان» اشغالی در شمال نوار غزه خبر دادند.

بیمارستان شهر عسقلان اعلام کرده که در نتیجه حمله راکتی امروز از سمت غزه 95 صهیونیست زخمی به آنجا منتقل شده‌اند.

در همین حال رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند 80 فروند جنگنده اسرائیلی آماده حمله به غزه هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه آمار قربانیان حملات دیروز تاکنون رژیم صهیونیستی به غزه را ۲۸ شهید از جمله ۱۰ کودک و بیش از ۱۵۰ زخمی اعلام کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی جدی جامعه صهیونیستی پس از عملیات تنبیهی ایران علیه تل‌آویو

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: شامگاه ۲۵ فروردین ماه جمهوری اسلامی ایران یک حمله پهپادی علیه رژیم صهیونیستی صورت داد که در دقایق اولیه بامداد ۲۶ فروردین ماه با شلیک موج دوم پهپادی و موشکی تقویت شد.

عملیات وعده صادق ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی در حالی انجام شد که پیشتر مقامات کشورمان بر محفوظ بودن حق پاسخگویی در مقابل حمله تروریستی این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کرده بودند.

خبرگزاری مهر در همین راستا گفت‌وگویی را «معین نایم» کارشناس فلسطینی انجام داده است. مشروح این گفت و گو از نظر می گذرد:

تحلیل شما از حمله پهپادی و موشکی ایران به اسراییل چیست؟

پاسخ تهران به تجاوز اسراییل علیه کنسولگری ایران در سوریه که خاک این کشور محسوب می شود کاملا طبیعی است. اگر ایران در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی واکنشی نشان نمی داد این می توانست برای منطقه هم دردسر ساز باشد. زیرا این موضوع اسراییل را در ادامه حملات به اهداف ایران و دیگر کشورها بی پرواتر و مصمم تر می کرد. عملیات ایران معقولانه بود. پاسخ ایران با هدف اینکه دامنه جنگ گسترده نشود حساب شده بود و به اسراییل این پیام را داد که ایران در برابر حمله به حقوق، قوانین، سرزمین و حتی فرماندهانش دست بسته نمی ماند.

این حمله تا چه میزان موفقیت آمیز بود و چه هزینه هایی را بر اسراییل تحمیل کرده است؟

با توجه به اهداف ایران، عملیات وعده صادق موفقیت آمیز بوده است. زیرا اسراییل این پیام را دریافت کرد: ایران هر زمان و به هر شکلی که بخواهد می تواند حمله کند.

البته این عملیات از نظر هزینه بار جدی برای اسراییل به همراه داشته است. به گفته منابع اسراییلی، این حمله بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای اسراییل هزینه داشته است. همچنین ضربه بزرگی به اقتصاد داخلی و ثبات داخلی آن وارد کرده است. این حمله اکنون نشان داده دیگر جنگ اسراییل فقط با گروه مقاومت نیست، بلکه مستقیماً با ایران است. این نگرانی جدی در جامعه صهیونیستی ایجاد کرده است.

بعد از عملیات ایران شاهد شادی مردم فلسطین مقابل مسجدالاقصی بودیم. لطفا به طور کلی دیدگاه ملت فلسطین نسبت به این عملیات را تشریح کنید ...

مردم فلسطین از عملیات ایران بسیار خوشجال هستند. هر کشوری که در صف آنها قرار گیرد و این رژیم را مورد حمله قرار دهد رویدادی خوشایند برای آنها محسوب می شد. این بار اسراییل نه با مقاومت بلکه مستقیم با دولت رسمی یک کشور رو به رو شد. این موضوع برای فلسطینی ها بسیار مهم است. اسراییل دریافت نه تنها با فلسطینی ها بلکه با ایران نیز می تواند چالش جنگ داشته باشد. ما معتقدیم که این امر تاثیر مثبتی بر مساله فلسطین خواهد داشت.

رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی به دنبال معرفی این حمله به عنوان تجاوز هستند؛ در صورتی که براساس منشور ملل متحد و بر اساس اصل «دفاع مشروع » مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل این حمله ای موجه است. تحلیل شما چیست؟

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ و حتی از سال ۱۹۴۸ میلادی علی رغم همه کشتارها و جنگ هایی که علیه مردم فلسطین به راه انداخته است اما معتقد است که این جنابات برای حفظ امنیت خودش بوده و حتی این اقدامات را مشروع تلقی می کند. در واقع اشغالگر طبق قوانین بین‌المللی حق دفاع از خود را ندارد. به همین دلیل درست ترین اقدام همین عملیات ایران علیه اسراییل است که کاملا مبتنی بر ماده ۵۱ است. اسراییل، مانند کشورهای غربی، عادت دارد همیشه اقدامات خود را موجه ببیند و واکنش طرف مقابل خود را غیر قانونی و نا عادلانه عنوان کند.

نقش این حمله در تضعیف بازدارندگی اسراییل و در مقابل تقویت بازدارندگی ایران به چه صورت است؟

قدرت بازدارندگی اسراییل با عملیات طوفان الاقصی در سال ۲۰۲۳ به شدت متزلزل شد. در واقع همانطور که رژیم صهیونیستی پس از ۷ اکتبر نتوانست به تنهایی بدون حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی مقاومت کند در مقابل موشک های ایران نیز نتوانست مقاومت کند. این نشان داد که اسراییل به تنهایی قدرتی ندارد.

کد خبر 6078811

دیگر خبرها

  • منابع عبری شلیک موشک به عسقلان را تایید کردند
  • «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس
  • طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد | افشاگری در خصوص به هم ریختن تصورات تل آویو
  • نیویورک‌تایمز: تل‌آویو تصور نمی‌کرد پاسخ ایران به حمله به کنسولگری دمشق تا این اندازه شدید باشد
  • حمله ایران به اسرائیل بیش از یک میلیارد دلار هزینه روی دست تل آویو گذاشت
  • حمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • بمباران محل اسکان آوارگان فلسطینی در رفح و النصیرات
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حماس: تل‌آویو نمی‌تواند هیبت فرو ریخته خود را احیا کند
  • نگرانی جدی جامعه صهیونیستی پس از عملیات تنبیهی ایران علیه تل‌آویو