Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:03:43 GMT

مقام سازمان ملل متحد خواستار توقف تنش در فلسطین اشغالی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۹۰۹۷

مقام سازمان ملل متحد خواستار توقف تنش در فلسطین اشغالی شد

به گزارش ایرنا، تور وسلند روز سه‌شنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: شلیک را بلافاصله متوقف کنید. ما در حال تشنج  به سمت یک جنگ تمام عیار هستیم.

وی افزود: رهبران از هر طرف باید مسئولیت کاهش تنش را به عهده بگیرند. هزینه جنگ در غزه ویرانگر است و توسط مردم عادی پرداخت می‌شود.

هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در فرایند صلح خاورمیانه ادامه داد: سازمان ملل با همه طرف‌ها کار می‌کند تا آرامش را برقرار سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون خشونت را متوقف کنید.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته نشست فوق‌العاده غیرعلنی درباره وضعیت فلسطین و سرزمین‌های اشغالی برگزار کرد که مخالفت آمریکا مانع از تصویب حتی بیانیه این شورا شد.

با این حال، تونس، نروژ و چین بار دیگر خواستار نشست غیرعلنی شورای امنیت در روز چهارشنبه شدند تا درباره وضعیت این منطقه تبادل نظر کنند تا شاید بتوانند حداقل یک بیانیه صادر کنند.

شورای امنیت مسئولیت حفظ صلح و امنیت بین‌الملل را بر اساس منشور ملل متحد برعهده دارد اما تاکنون به دلیل حمایت بی چون و چرای آمریکا از تجاوزگری و جنایات صهیونیست‌ها، با وجود داشتن نشست ماهانه درباره مساله فلسطین، ره به جایی نبرده‌اند و به نظر نمی‌رسد هم انسداد ایجاد شده توسط آمریکا در این شورا برطرف شود.

برچسب‌ها تونس سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل نروژ چین ایالات متحده آمریکا خاورمیانه فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تونس سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل تونس سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل نروژ چین ایالات متحده آمریکا خاورمیانه فلسطین اخبار کنکور سازمان ملل متحد شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه

به گزارش خبرآنلاین، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای در این ارتباط تصریح کرد: گام مهم‌تر از تصویب این قطعنامه، اقدام مؤثر برای اجرای آن و توقف کامل و پایدار حملات رژیم متجاوز صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری، رفع کامل محاصره ظالمانه غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها به منظور ارسال گسترده و بدون تبعیض کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی و تامین کمک‌ها و منابع مالی بین‌المللی برای آغاز فوری بازسازی ویرانی‌های باریکه غزه اعم از منازل، زیرساخت‌های حیاتی بویژه مراکز بیمارستانی و خدماتی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، واکنش رژیم کودک‌کُش صهیونیستی نسبت به این قطعنامه را گویای عصبانیت آشکار این رژیم از شکست غیرقابل ترمیم در عرصه میدانی و سیاسی و بین‌المللی دانست و افزود: انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل متحد این رژیم را نسبت به جنایات شش ماهه گذشته علیه مردم بی‌پناه فلسطین و احتمال تداوم آن برخلاف قطعنامه مصوب شورای امنیت پاسخگو کند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888206

دیگر خبرها

  • مصر خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی انگلیس شد
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • تحلیل جالب یک حقوقدان از موضع آمریکا در قبال غزه: دلیل این تناقض چیست؟
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد
  • استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در غزه
  • شما چه فکر می‌کنید آقای میلر؟
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه
  • استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه
  • روانشناسان از سراسر دنیا خواستار اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن شدند