Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@09:14:39 GMT

طرز تهیه کیک زبرا

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۹۱۷۷

در مطلب زیر طرز تهیه یک نوع کیک خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم. ناطقان: کیک زبرا یکی از کیک‌های پرطرفدار خونگیه که راه راه بودنش باعث تفاوتش با بقیه کیک‌ها شده. این کیک اسفنجی به عنوان صبحانه و یا عصرانه سرو می شود اگه بخواهییم طرح کلی کیکمان تمیز دربیاید باید دقت و حوصله زیادی داشته باشیم.


ما بهتون نکات پخت این کیک متفاوت و جذاب رو آموزش میدیم پس قدم به قدم ما رو دنبال کنین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مواد لازم

۳ پیمانه آرد (سفید)
۱ پیمانه شیر
۱ پیمانه شکر
۱ پیمانه روغن (مایع)
۲ قاشق غذا خوری پودر کاکائو
۱ قاشق مربا خوری بیکینگ پودر
۱/۴ قاشق مربا خوری وانیل
۳ عدد تخم مرغ

دستور تهیه
تخم مرغ هامون رو توی ظرف مناسب می‌شکنیم و شکرمون رو بهش اضافه می‌کنیم. همین طور وانیل رو بهش اضافه می‌کنیم و خوب با همزن هم می‌زنیم تا پف کنه و یک دست بشه.
برای این که به بافت مورد نظرمون برسیم باید با استفاده از همزن برقی به مدت پنج دقیقه با دور بالا هم می‌زنیم تا کاملا پف کنه و کرم رنگ بشه.
وقتی که به بافت مورد نظرمون رسیدیم، روغن مایع رو اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا خوب روغن مایع توی ترکیب مون هم بخوره و یک دست بشه.
شیرمون رو به ترکیب اضافه می‌کنیم و خوب هم میزنیم و موادمون رو یک دست می‌کنیم.
آرد سفیدمون رو سه بار الک می‌کنیم تا خوب و یک دست بشه و گلوله‌ای داخلش باقی نمونه. دو قاشق غذا خوری از آردمون رو بر می‌داریم. بکینگ پودر رو هم به آرد سفیدمون اضافه می‌کنیم و باز هم یک بار دیگه الک می‌کنیم.
در چند مرحله آرد و بکینگ پودرمون رو به مواد کیک اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم تا کاملا موادمون یک دست بشه. وقتی که به این مرحله رسیدیم مواد کیکمون رو توی دو تا کاسه نصف می‌کنیم.
به یک کاسه آرد سفید اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم تا یک دست بشه و به کاسه دیگه پودر کاکائو اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم تا کاملا یک دست بشه.
قالبمون رو خوب چرب می‌کنیم و کاغذ روغنی تهش قرار می‌دیم.

مرحله دوم:
از مواد کیک با ملاقه کوچیک بر می‌داریم و وسط قالب می‌ریزیم و اصلا صافش نمیکنیم. یک ملاقه از مواد کیک سفید یا معمولی و یک ملاقه از مواد کیک کاکائویی روی مواد کیک سفید می‌ریزیم.
اینکار رو تا آخر ادامه‌ی دیم تا مواد کیکمون تموم بشه. وقتی که تموم شد حالا قالب رو کمی تکون می‌دیم تا حباب‌های کیک در بیاد.
فر رو از قبل روشن می‌کنیم و دما رو روی صد و هشتاد درجه سانتی گراد قرار می‌دیم و میذاریم تا بمونه و خوب گرم بشه تا کیک مون به خوبی بپزه و بتونه یک دست پخته بشه.
قالب کیک رو توی فر قرار می‌دیم و می‌ذاریم تا به مدت چهل و پنج دقیقه داخل فر باقی بمونه و خوب مغز پخت بشه.
بعد از سپری شدن مدت زمان لازم برای پخت کیک زبرامون حالا کیک رو از فر در میاریم و میذاریم تا خوب خنک بشه.
وقتی که خوب خنک شد حالا اون رو از قالب در میاریم و کاغذ روغنی تهش رو جدا می‌کنیم. کیک رو توی ظرف مناسب قرار می‌دیم و سرو می‌کنیم.
کیک راه راه خوشگلمون آمادست میتونیم با میوه‌های فصلی تزیین و نوش جان کنیم.

نکات مهم
راز خوشمزگی:
۱. اگه فر خوب گرم نشه یا سرد باشه و کیک رو توش قرار بدیم تا بپزه کیک مون یک دست نمی‌پزه. زیر و روش می‌سوزه و مغزش خام و آبکی میشه. باید فر خوب داغ بشه تا گرما تا مغز کیک نفوذ کنه و کیک بپزه. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: طرز تهیه ، کیک ، زبرا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طرز تهیه کیک زبرا هم می زنیم قرار می دیم مواد کیک یک دست رو توی کیک رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در جاسک

جواد پوردکان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک گفت:در طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان که ۲ اکیپ بازرسی و ۱ تیم نظارتی واحد سلامت محیط اجرای آن را بر عهده دارند، هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فساد و تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم شد.

وی تعداد بازرسی‌های انجام شده را ۷۹۲ مورد اعلام کرده و افزود: در این مدت هزار و ۲۱۱ سنجش مواد غذایی با پرتابل، ۵۷۹ مورد کلرسنجی آب از سیستم آبرسانی و ۱۰۷ نمونه برداری میکروبی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شد.

جواد پوردکان گفت: برای ۱۲۳ واحد صنفی متخلف اخطاریه صادر شد و ۱۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دادگاه معرفی و ۴ مرکز نیز پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • ۴۲۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در رودان صورت گرفت
  • کشف و امحای ۷ تن مواد غذایی فاسد در خراسان شمالی
  • معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در جاسک
  • ۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار
  • ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد