Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@12:53:50 GMT

موضع عجیب ترامپ درباره جنگ در مناطق اشغالی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۹۴۸۵

موضع عجیب ترامپ درباره جنگ در مناطق اشغالی

به گزارش همشهری آنلاین، با شدت یافتن حملات در اراضی اشغالی فلسطین، حمله اسرائیل به غزه با پاسخی کوبنده از طرف شاخه نظامی حماس روبرو شد و موشک‌های مقاومت، گنبد آهنین رژیم اشغالگر را شکست و علاوه بر خسارات جانی و مالی در تل آویو، شهر لد را به هم ریخته و ساکنانش را آواره کرد.

به گزارش المیادین، این اتفاق که شوکت نتانیاهو  و دولت اشغالگرش را بیش از پیش درهم شکست، با واکنش ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در بیانیه‌ای بایدن را مقصر دانست و نوشت:

«تحت قدرت بایدن، جهان خشن‌تر و ناپایدارتر می‌شود زیرا ضعف و عدم حمایت بایدن از اسرائیل منجر به حملات جدیدی به متحدان ما خواهد شد.»

او نوشت: زمانی که من رئیس جمهور بودم دشمنان اسرائیل می دانستند آمریکا قویا پشت اسرائیل است.

پیش از این، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید گفت: «ما همچنان خواهان راه حل دو کشور برای پایان درگیری اسرائیل و فلسطین هستیم.» و حملات موشکی مداوم حماس به قدس را محکوم کرد.

این حملات تنها در عرض چند ساعت و با هدف‌گیری مناطقی از جمله عسقلان، اسدود، تل آویو صورت گرفت و در ادامه کنترل شهر لد از دست صهیونیست‌ها خارج شد.

کد خبر 600509 برچسب‌ها اسرائیل آمریکا و اسرائیل دونالد ترامپ فلسطین - حماس جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نتانیاهو اسرائیل آمریکا و اسرائیل دونالد ترامپ فلسطین حماس جوزف بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است

روزنامه حریت اعلام کرده که اسرائیل در تلاش است تا مانع دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او شود.

سفر رئیس جمهور ترکیه به آمریکا قرار است نهم ماه مه برگزار شود، رسانه‌های مخالف ترکیه نوشتند که این سفر در آستانه لغو است.

اردوغان بار‌ها به شدت از اسرائیل به خاطر عملیات در غزه انتقاد کرده است. برا‌ی مثال روز سه شنبه نتانیاهو را "هیتلر زمان حال" نامید.

روزنامه حریت به نقل از یک منبع در دولت ترکیه گزارش داد آنکارا هیچ اطلاعاتی در مورد لغو سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا برای گفتگو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دریافت نکرده است. 

این نشریه می‌گوید: "هیچ اطلاعاتی از ایالات متحده مبنی بر لغو سفر اردوغان رئیس جمهور به ایالات متحده وجود ندارد. آمریکایی‌ها از قبل خواهان انجام این سفر هستند. "

خاطرنشان می‌شود که مذاکرات اردوغان و بایدن قرار است نهم ماه مه برگزار شود. در حال حاضر وزارت خارجه ترکیه و وزارت روابط خارجی زیر نظر رئیس جمهور هیچ دستورالعملی برای لغو این سفر دریافت نکرده اند.

اردوغان در سفر ماه مه به ایالات متحده، قصد دارد با بایدن در مورد خطرات ناشی از وضعیت فعلی اوکراین گفتگو کند. روسای جمهور همچنین درباره وضعیت غزه و به طور کلی خاورمیانه گفتگو خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود