Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:41:35 GMT

۳۷۷ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های یزد بستری هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۹۵۸۸

۳۷۷ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های یزد بستری هستند

به گزارش روزچهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، ابراهیم سلمانی افزود: از ۵۸۰ نمونه تهیه شده از مراجعان در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۱۳۱ نفر هم در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد در شبانه روز گذشته پنج بیمار به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان یزد جان خود را از دست دادند.

سلمانی تصریح کرد: برای پیشگیری از کرونا مردم باید نکات بهداشتی را در کنار پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی رعایت کنند و از هرگونه دید و بازدید از اقوام و دوستان و نزدیکان و خصوصا سفر در تعطیلات عید فطر به خارج استان و حتی داخل استان یزد به دلیل ممنوعیت ترددها جدا پرهیز کنند.

استان یزد  با ۱۰ شهرستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت  دارد که هم اکنون شرایط در ۹ شهرستان نارنجی و شهرستان بافق در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است  و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان  و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 یزد بیماری مرگ و میر بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 یزد ویروس کرونا کووید 19 یزد بیماری مرگ و میر بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا اخبار کنکور ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره‌ای به مدت چند ساعت بوده است.

به گزارش «عربی ۲۱»، ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • دلیل اصلی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان