Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@08:45:41 GMT

نتایج یک نظرسنجی: 20 درصد آمریکایی‌ها واکسن نمی‌زنند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۹۵۹۶

نتایج یک نظرسنجی: 20 درصد آمریکایی‌ها واکسن نمی‌زنند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت به دیلی‌میل، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی «Economist/YouGov»، تقریباً ۲۰ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند واکسن کووید ۱۹ نخواهند زد و اکثریت قریب به اتفاق می‌گویند هیچ چیزی نیست که ذهنیت آنها را تغییر دهد. 

این نظرسنجی نشان داد، ۶۹ درصد از بزرگسالان ایالات متحده  علیه کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند یا قصد واکسیناسیون دارند، اما بی از ۱۸ درصد از مردم این کشور تمایلی به دریافت واکسن ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که از آنها سوال شد آیا چیزی وجود دارد که بتواند نظر آنها را تغییر دهد و آنها را متقاعد به ایمن سازی کند، ۷۹ درصد از کسانی که علاقه‌ای به واکسیناسیون ندارند، پاسخ منفی دادند.

براساس داده‌های موجود، افراد ۴۵ تا ۶۴ ساله که درآمدشان زیر ۵۰ هزار دلار در سال است و هواداران حزب جمهوریخواه هستند، بیش از سایر افراد تمایلی به واکسینه شدند ندارند.

فاوچی٬ مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و یکی از مقامات ارشد ستاد مبارزه با کرونای کاخ سفید می‌گوید: در حال حاضر موضوع بر سر آزادی‌های مدنی نیست، بلکه بر سر مهار همه‌گیری ویروس کرونا است.

داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های نشان می‌دهد، ۵۸ درصد از بزرگسالان آمریکایی یک دز از واکسن را دریافت کرده‌اند؛ کارشناسان می‌ترسند ایالات متحده به مصونیت گله‌ای نرسد و کووید ۱۹ به بیماری بومی تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایالات متحده واکسیناسیون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • سندروم پس از کرونا چیست؟