Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا – روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

 

«اعتماد» دیدار تصویری مقام معظم رهبری با تشکل‌های دانشجویی را با این تیتر پوشش داده که «دولتی تشکیل شود که انقلابی، عدالتخواه ضدفساد و معتقد به تحول و جوانان باشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین با تیتر «ظریف بعدازحسن خمینی» به این اشاره کرده که «اصلاح‌طلبان یک کاندیدای شاخص دیگر را در نخستین روز نام‌نویسی از دست دادند». این روزنامه از حال و هوای اولین روز ثبت نام گزارش داده و نوشته است: «در ستاد انتخابات شنیده می‌شد که آخرین کاربر- کاربر۲۲- که به عنوان نماینده شورای نگهبان حضور دارد مدارک نام‌نویسی وهاب عزیزی را تحویل نگرفته اما مدارک نامی را دریافت کرده است. شنیده می‌شد که نماینده شورای نگهبان ابلاغیه این نهاد را اجرا می‌کند و وزارت کشور هم فرمان رییس‌جمهوری. خبرنگاران مستقر در ستاد موضوع را با عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در میان گذاشتند و او پاسخ داد که نماینده شورای نگهبان مدارک افراد را بر اساس ابلاغیه اخیر دریافت می‌کند. با این حال نماینده شورای نگهبان مستقر در ستاد از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که مشغول انجام مسوولیت نظارتی است. به هر روی در روز اول نام‌نویسی فرآیند نام‌نویسی بر اساس قانون و آن طور که رییس‌جمهوری دستور داد، انجام شد اما تا آخرین لحظه مشخص نشد که نماینده شورا ثبت‌نام‌ها به رسمیت شناخته و مدارک را تحویل گرفته یا نه. برخلاف معمول هیچ مقامی از وزارت کشور در پایان روز نشست خبری برگزار نکرد و خبری ازآمار پایان هر روز درجمع خبرنگاران نبود و به توضیحاتی برای صداوسیما اکتفا شد.»

عباس عبدی نیز در یادداشتی که برای اعتماد نوشته، رویکرد شورای نگهبان را «اشتباه پشت اشتباه» خوانده و نوشته است: «شورای نگهبان باید خودش مسوولیت رد صلاحیت کسانی را بپذیرد که شرایط مورد نظرش را ندارند و انجام این وظایف برعهده وزارت کشور یا هر جای دیگری نیست. این مصوبه قانون نیست چون مرجع قانونگذار آن را تصویب نکرده و مراحل اجرایی شدن قانون و درج در روزنامه رسمی را نیز نگذرانده است. وقتی قانون نیست الزام با انجام آن عملی غیرقانونی و مجرمانه است. هیچ یک از شرایط از مجموع شرایط «قانون» را ندارد. آیا این شورا می‌خواهد حافظ قانون اساسی باشد؟»

«شرق» به بازنشر و پوشش سخنان رهبری در نشست تشکل‌های دانشجویی نرسیده است اما برای اینکه از خبر جانمانده باشد، در گوشه‌ای از صفحه یک به انجام این دیدار اشاره می‌کند.

این روزنامه اصلاح‌طلب عکس یک خود را به انتخابات اختصاص داده است. از یک سو سعید محمد و حسین دهقان را با تیتر «سرداران آمدند» مورد توجه قرار داده و از سوی دیگر محمود صادقی را که از ضرورت تشکیل دولت پاسخگو می‌گوید. همچنان عباس آخوندی را که تاکید می‌کند به گفتمان رای دهید نه به اشخاص، در کنار آنان قرار داده است.

شرق همچنین در گزارشی با عنوان «بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی» می‌نویسد: «با انتشار اخباری از سوی رسانه‌های اصولگرا که حضور ابراهیم رئیسی را در انتخابات قطعی می‌دانند، به نظر می‌رسد که زمین بازی انتخابات به مدل دهه 60 و 70 تا پیش از دوم خرداد بازخواهد گشت؛ مدلی که اگرچه بیش از یک بازیگر انتخاباتی داشت اما فاصله وزنی نامزد اصلی با دیگر نامزدها آن‌قدر بود که از پیش مشخص بود چه کسی از صندوق بیرون خواهد آمد. همه نامزدهای انتخاباتی آن سال‌ها متعلق یا نزدیک به جناح راست بودند.»

«سازندگی» نیز امروز کاریکاتوری از سعید محمد را برای جلد خود انتخاب کرده است. با اشاره و کنایه به اظهارات دیروز او از تیتر «متخصص دور زدن تحریم‌ها» استفاده کرده و در گزارش خود به ثبت نام سعید محمد و سردار دهقان در اولین روز ثبت‌نام‌ از داوطلبان ریاست جمهوری اشاره دارد.

«ایران» برای عکس یک خود تصویری تمام قد از رهبر برگزیده و تاکید ایشان بر اینکه «حضور پر شور مردم در انتخابات موجب امنیت و آبروی کشور است» را پررنگ‌تر از سایر بخش‌های سخنانشان کرده است. این روزنامه دولتی همچنین در تیتر یک خود به نقل از حسن روحانی در دیدار با اصحاب رسانه، آورده است: «سیاه نمایی‌ها مانع آگاهی مردم از موفقیت‌های دولت شد».

ایران همچنین در گزارش انتخاباتی با تیتر «کاندیداهای روز اول» به ورود سعید محمد، حسین دهقان و محمد حسن نامی اشاره کرده و نوشته است: «در حالی که بر‌اساس پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده کاندیداها می‌توانستند تنها با یک همراه برای ثبت‌نام مراجعه کنند، حسین دهقان اولین کاندیدای این دوره انتخابات بود که با همسرش به وزارت کشور آمد. وهاب عزیزی دبیرکل جهادگران ایران اسلامی، محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات، محمود زمانی قمی استاندار پیشین ایلام و چهارمحال و بختیاری و رئیس پیشین بنیاد باران، سید وحید کریمی سفیر پیشین ایران در نامیبیا و و دیپلمات پیشین در لندن و نیویورک هم از جمله نامزدهایی بودند که دیروز ثبت‌نام کردند. خانم شعله حاج میرفتاح تبریزی ملقب به مهربانو که خود را دارای دکترای علوم سیاسی و حقوقدان و اقتصاددان معرفی کرد هم نامزد انتخابات شد.»

در ادامه این گزارش آمده است: «با وجود آغاز ثبت‌نام‌ها حضور نامزدهای احتمالی همچون ابراهیم رئیسی، علی لاریجانی و نیز گزینه‌های مورد حمایت جبهه اصلاحات ایران همچنان در تعلیق قرار دارد. دیروز البته دو خبرگزاری اصولگرای تسنیم و فارس مدعی شدند که کاندیداتوری رئیسی در انتخابات 1400 قطعی شده است. پیش‌تر هم گفته شده بود که او در روز عید فطر اعلام کاندیداتوری می‌کند، با وجود این غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه از او برای نامزدی در انتخابات 1400 دعوت کرد. خبرگزاری مهر هم به نقل از یکی از نمایندگان ادوار مجلس نوشت که ورود لاریجانی به عرصه انتخابات حتمی است و احتمالاً در روز پنجشنبه برای ثبت‌نام در انتخابات به وزارت کشور خواهد رفت. اعتماد آنلاین دیروز به نقل از یک منبع آگاه از جلسه سید محمد خاتمی و سید حسن خمینی با محمدجواد ظریف درباره حضور در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. بر اساس این خبر ظریف همچنان در مقابل این خواست گفته که در انتخابات شرکت نمی‌کند. مصطفی تاجزاده، فعال اصلاح‌طلب اما در توئیتی اعلام کرد که صبح روز جمعه برای ثبت‌نام در وزارت کشور حاضر خواهد شد. شنیده های خبرنگار «ایران» هم حکایت از آن دارد که اسحاق جهانگیری هم ثبت نام خواهد کرد.»

«آرمان ملی» این جمله رهبری که «مشارکت بالا در انتخابات در درجه اول اهمیت است» را تیتر و سخنان ایشان را پوشش داده است. این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین «کشاکش حقوقی ثبت نام در انتخابات» را تیتر یک کرده و نوشته است: «ثبت‌نام کاندیداهای سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری زیر سایه یک مناقشه حقوقی مهم آغاز شده است. رئیس‌جمهورمصوبه ابلاغی شورای نگهبان درباره شرایط کاندیداهای ریاست‌جمهوری را غیرقانونی دانسته و حدود 12 ساعت مانده به آغاز ثبت کاندیداها به وزارت کشور دستور داد وظایف اجرائی خود درباره انتخابات ریاست‌جمهوری را براساس قوانین موجود و آئین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به آنان انجام دهد. استدلال رئیس‌جمهور این است که تغییر رژیم حقوقی قابل اعمال در انتخابات بدون تغییر قوانین قابل اعمال متصور نیست. لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور هم این اقدام شورای نگهبان را خلاف قانون اساسی می‌داند. »

آرمان ملی عکس یک امروز خود را نیز به گفت‌وگویی با محمود زمانی‌قمی استاندار یزد و مرکزی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و نایب‌رئیس هیات مدیره بنیاد باران اختصاص داده است. اهم اظهارات وی در این گفت‌وگو به شرح زیر است:

*هنگامی که پیشران‌های جامعه افول می‌کنند شگفتی‌آفرینی‌ها در عرصه انتخابات تقویت می‌شوند.

*واقعیت این است که مردم در حوزه معیشت و زندگی روزمره با چالش‌های جدی مواجه هستند. مصائب و مشکلات مردم بسیار فراتر از آن چیزی است که توسط احزاب و تشکل‌های سیاسی و حتی از کانال‌های رسمی کشور ارائه می‌شود.

*ریزش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان یک واقعیت غیر‌قابل‌انکار است که اصلاح‌طلبان به خوبی به آن واقف هستند. اصلاح‌طلبان با مسیر گذشته خود نه می‌توانند آرای مردم را جمع کنند و نه  می‌توانند کشور را اداره کنند. به همین دلیل نیز جریان اصلاحات نیز نیاز به اصلاح دارد.

*ما حوزه قدرت را تجربه کرده‌ایم و از سال76 تاکنون همواره نگاه جریان اصلاحات معطوف به قدرت بوده است. کارنامه امروز ما نشان می‌دهد ما باید در گذشته تصمیمات دقیق‌تری می‌گرفتیم. گفتمان اصلاحات هم باید در حوزه اجتماعی فعال باشد و هم در حوزه سیاسی. هیچ‌کدام از این دو را نباید فراموش کرد. در هر کجا که دچار اشتباه شده‌ایم باید به مردم صادقانه بگوییم ما خطاکاریم و اشتباه کرده‌ایم.

«آفتاب یزد» این جمله رهبری که «دولتی تشکیل شود که انقلابی، عدالتخواه، ضدفساد و معتقد به تحول و جوانان باشد» را مهم تر از سایر بخش‌های سخنان ایشان دیده و تیتر کرده است. این روزنامه اصلاح‌طلب برای عکس یک خود که مبتنی بر گزارشی انتخاباتی از روز اول ثبت‌نام نامزدها است، تصویری را درست کرده هم که سعید محمد و سردار دهقان در آن است و هم دو تا از نامزدهای حاشیه‌ساز دیروز. 

خبر انتخاباتی و اختصاصی این روزنامه اما این است که «عارف قطعا نمی‌آید». این روزنامه اصلاح‌طلب و نزدیک به عارف در شماره امروز خود نوشته است: «یک منبع نزدیک به محمد رضا عارف به آفتاب یزد خبر داد معاون اول دولت اصلاحات قطعا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نمی‌شود. او ادامه داد: عارف نسبت به عملکرد و رفتار بزرگان اصلاحات از جمله آقای خاتمی گلایه‌های فراوانی دارد و تا این لحظه به صورت قطعی اعلام کرده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نخواهد کرد. این منبع نزدیک به رئیس فراکسیون امید در مجلس قبل اضافه کرد با توجه به رویکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو پیش‌بینی می‌شود این جریان شکست سنگینی متحمل شود.»

«کیهان» تیتر یک امروز خود را به سخنان رهبری مو اشاره ایشان به ویژگی‌های دولت مطلوب اختصاص داده است. این روزنامه اصولگرا با انتخاب این جمله رهبری که «فردی که معتقد است نمی‌توان در داخل کاری کرد لایق حکمرانی بر مردم نیست» نوشته است: «رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با اشاره به راهبرد اساسی تحول‌خواهی و تحول‌گرایی، ایجاد حرکت جهشی و جهادی همراه با نوآوری در روش‌ها و کارکردها در همه عرصه‌های حکمرانی و بخش‌هایی از سبک زندگی عمومی را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت درجه اول مشارکت بالا در انتخابات ۲۸ خرداد و تبیین آثار مهم این مشارکت افزودند: در درجه دوم باید با انتخابی خوب و مطلوب کسی را روی کار آورد که مؤمن، انقلابی، با کفایت، مردمی، سرشار از امید، معتقد به جوانان و توانمندی‌های داخلی، و حقیقتاً عدالت‌خواه و ضدفساد باشد.»

کیهان در گزارش دیگری به انتخابات و آغاز ثبت‌نام‌ها پرداخته است. در این گزارش با تیتر «اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری با دو قانون!» آمده است: «روز گذشته روند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی آغاز شد که با سرپیچی دولت از تدبیر و مصوبه قانونی و لازم‌الاجرای شورای نگهبان برای ساماندهی وضعیت ثبت‌نام‌ها که نقشی تعیین‌کننده و حائز اهمیت داشت، روند ثبت‌نام‌های فله‌ای و زائد تکرار شد.»

«جوان» در تیتر یک امروز خود برای پوشش سخنان دیشب رهبری تاکید ایشان بر «مشارکت بالا و انتخاب مطلوب» را انتخاب کرده است. این روزنامه اصولگرا که در صفحه یک امروز خود اشاره‌ای به انتخابات و اولین روز ثبت‌نام‌ها ندارد، عکس یک خود را نیز به گزارشی با عنوان «سپر موشکی غزه بر سر قدس شریف» داده و نوشته است: «گروه‌های مقاومت غزه با بیان اینکه دوران یکه‌تازی تل‌آویو به سرآمده است، هشدار دادند که اگر صهیونیست‌ها حملات‌شان در قدس را متوقف نکنند، حملات موشکی به اسرائیل را ادامه خواهند داد. موازنه وحشت گروه‌های مقاومت در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها در قدس، نشان داد که هر جنایت صهیونیستی در قدس، با چتر حمایتی غزه مواجه خواهد شد، موازنه‌ای که مقامات تل‌آویو را از تصمیم‌گیری سنجیده برای ادامه جنگ و پایان دادن آن سردرگم کرده است. پس از پایان ضرب‌الاجل گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی برای ترک مسجدالاقصی، جنبش حماس و دیگر گروه‌های غزه بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغالی را موشک‌باران کردند. منابع فلسطینی سحرگاه سه شنبه گزارش دادند که آژیر‌های خطر بار دیگر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه و در عسقلان اشغالی به صدا درآمده‌اند. شبکه «الجزیره» گزارش داد که گروه‌های مقاومت صد‌ها موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کرده‌اند. وبگاه صهیونیستی «والا» در عین حال گزارش داد که ده‌ها شهرک‌نشین به علت حملات موشکی شدید گروه‌های مقاومت خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.»

 

منبع: فردا

کلیدواژه: روزنامه ها انتخابات ۱۴۰۰ خبر به روایت فردا انتخابات ریاست جمهوری روزنامه اصلاح طلب نماینده شورای نگهبان اولین روز ثبت نام گروه های مقاومت یک امروز خود اصلاح طلبان وزارت کشور ثبت نام ها عکس یک خود نام نویسی سعید محمد تیتر یک بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری

یک رسانه عبری زبان دلیل اصلی گفتگوی منابع مسئول اسرائیلی با رسانه‌های آمریکایی را افشاء و به جزئیاتی در مورد نحوه و دلایل بکارگیری این رسانه ها در راستای اهداف تل آویو پرداخت.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری زبان گلوبس ساعاتی بعد از انتشار اخباری در رسانه‌های آمریکایی در مورد حادثه مشاهده چند شیئ پرنده در آسمان اصفهان، پرسید، چرا مسئولین اسرائیلی برای اطلاع رسانی خود از رسانه‌های ایالات متحده استفاده می‌کنند.

نیپو تریپلسی در مقاله‌ای که صبح امروز جمعه در سایت این روزنامه منتشر شد، نوشت: منابع اسرائیلی به روزنامه نیویورک تایمز خبر دادند که اسرائیل به ایران حمله کرد، منابع اسرائیلی به واشنگتن پست خبردادند که این تهاجم نشانگر آن است که ما قادر به انجام فعالیت در داخل ایران هستیم، یک منبع اطلاعاتی به سی ان ان گفت: ارزیابی ما آن است که ایران به این تهاجم اسرائیلی پاسخ نخواهد داد.

از صبح امروز مسئولین اسرائیلی رسانه‌های مختلف آمریکایی را در جریان تهاجم صورت گرفته در ایران قرار می‌دهند، چرا اسرائیل این کار را بسیار اهمیت می‌داند و آیا این رسانه‌ها ارجحیتی بر دیگر رسانه‌ها دارند؟

یاکی دایان کنسول سابق اسرائیل در لس آنجلس و رئیس دفتر سابق دو وزیر خارجه به این رسانه عبری زبان گفت: رسانه‌های آمریکایی بازیگران بسیار مهمی در خاورمیانه محسوب می‌شوند چه در زمینه اطلاعات و چه در زمینه جنگ روانی و گمراه سازی، پرسش آن است که این اقدام در چه سمت وسویی انجام گرفت؟ آیا این مسئولین به دنبال ایجاد فشار بودند؟

وقتی آمریکایی‌ها می‌خواهند پیامی برای ما ارسال کنند یا زمانی که ما می‌خواهیم پیامی به آنها برسانیم، آنها این کار را از طریق رسانه‌های آمریکایی انجام می‌دهند، علاوه بر انتقال حجم عظیمی از اطلاعات، بازی گمراه سازی و فریب هم انجام می‌شود، به طور مثال اینکه آیا آنها تهاجم را قبل از عید کیپور انجام خواهند داد یا بعد از آن، رسانه‌های آمریکایی ابزار بسیار مهمی در خاورمیانه محسوب می‌شوند.

وقتی مسئله به ارتباطات مربوط می‌شود، تفاوت بین ارتباط فعال یا مثبت و ارتباط منفی دیده می‌شود، به طور معمول منابعی وجود دارند که روزنامه نگار خود اقدام به تماس با آنها گرفته و هر روزنامه نگاری خود مشخص می‌کند که به چه منابعی اعتماد کند و چه منبعی آگاهی و اطلاعات کمتری داشته و...، در مقابل ارتباط معکوس و منفی هم وجود دارد که طرف‌ها یا بازیگران از روزنامه نگار و سکوی اطلاع رسانه‌ای‌اش برای انتقال برخی از داده‌ها و اطلاعات استفاده می‌کنند، این امر زمانی اتفاق می‌افتد که روابطی بین روزنامه نگاران وجود دارد و آنها به دنبال استفاده از جایگاه وی بر می‌آیند.

به گفته دایان، به رسانه‌های آمریکایی به عنوان منابع به شدت موثق نگریسته می‌شود، حدود سه روزنامه اصلی وجود دارند که اسرائیل با آنها همکاری می‌کند، واشنگتن پست، وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز، در رابطه با تلویزیون‌ها هم سی ان ان، فاکس نیوز و گاها ای بی سی و ان بی سی این رسانه می باشند.

این کارشناس می‌افزاید: وقتی شما می‌خواهید گاها پیامی برای راستگرایان آمریکا بفرستید، این کار را در روزنامه وال استریت ژورنال انجام نمی‌دهید، زیرا این رسانه اصولا راستگراترین روزنامه است، به جای آن شما متعمدانه به یک رسانه چپ آمریکایی می‌روید تا طرف پشت پرده ارسال ارسال این پیام مستقیما مشخص نشود.

به اعتقاد دایان، پرسش صرفا موثق‌ترین نیست بلکه بیشترین همسوی هم مد نظر می‌باشد، به طور مثال روزنامه وال استریت ژورنال بیشترین همسویی را با اسرائیل داشته و از روزنامه نیویورک تایمز هم جلوتر است، از اینرو در برخی از موارد خاص بهتر است از آن استفاده شود.

در برخی از موارد هم شما نیازمند آن هستید که برخی از بالن‌های آزمایش را ارسال کنید تا ببینید چه واکنشی ایجاد می‌کنند، به طور مثال یک مسئول اسرائیلی اعلام می‌کند که اگر تحریم‌های گسترده‌ای علیه ایران اعمال شود، حمله گستردهای علیه این کشور صورت نخواهد گرفت، اینجاست که آمریکایی‌ها برای بررسی این مسئله وارد عمل می‌شوند.

از دیدگاه دایان، شما باید با تمامی رسانه‌ها تعامل داشته باشید، در برخی از اوقات این به آن معنی نیست که رسانه‌ای برای شما ارجحیت داشته باشد، آنچه که مهم است آن است که شما می‌خواهید که به عامل مهمی برای انتقال پیام تبدیل شود.

مثال زنده برای این مدعی مقایسه شمار مصاحبه‌هایی است که نخست وزیر نتانیاهو با رسانه‌های آمریکایی انجام داده با شمار آنها با رسانه‌های اسرائیلی است، زیرا او در گفتگوهایش با رسانه‌های آمریکایی احساس راحتی بیشتری می‌کند و احتمال مطرح شدن پرسش‌هایی در رابطه با شرایط داخلی اسرائیلی و درخواست جزئیاتی در مورد آن هم کمتر می‌شود.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!
  • محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید
  • جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری
  • اولین جام ۱۲۰ سال بعد از تاسیس به سبک مارادونای فقید؛ چگونه لورکوزن با کنارزدن بایرن مونیخ فاتح بوندس لیگا شد؟
  • خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد
  • جنگ غزه، رسانه‌ها و روایت‌ها
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • روایت رسانه‌های اسرائیلی از پنهان‌کاری ارتش صهیونیستی درباره موفقیت‌های عملیات «وعده صادق»
  • بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)