Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:37:01 GMT

راه‌اندازی مرکزی نوین در راستای مقابله با موادمخدر

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۹۷۷۲

راه‌اندازی مرکزی نوین در راستای مقابله با موادمخدر

حسین جوان اسکویی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: با خصوصی سازی این مراکز و یاری گرفتن از مردم در امر مبارزه با مواد مخدر، سه امر مقابله، پیشگیری و درمان که از اصول و اهداف اصلی ستاد است سریع تر به نتیجه می‌رسد.

وی  با تاکید بر اینکه مرکز نوآوری یاریگران زندگی، مرکزی است که با هدف استخراج ایده ها و خلاقیت ها از بطن جامعه و اکوسیستم کارآفرینی کشور راه اندازی شده است، گفت: سوداگران مرگ همواره تلاش کرده اند با روش های نوین، بازار مواد مخدر را حفظ کنند بر همین اساس مقابله و مبارزه با مواد مخدر هم نیازمند به روزرسانی و ایجاد خلاقیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکویی ادامه داد: در جهت مبارزه با اعتیاد و مسایل پیرامون آن از قبیل مقابله، پیشگیری یا درمان نیاز به یکسری برنامه ها داریم که مرکز نوآوری یاریگران زندگی به همین منظور طراحی شده که ایده ها و خلاقیت ها را از بطن جامعه و جوانان یا سازمان های مردم نهاد فعال در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر جمع آوری و با تبدیل کردن به محصول آنها ارایه دهد.

جوان اسکویی با بیان اینکه این مرکز با همت ستاد مبارزه با مواد مخدر و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بزودی افتتاح می‌شود تا فضائی مناسب و امن را برای بروز خلاقیت‌های جوانان این مرز و بوم فراهم سازد، یادآور شد: مرکز نوآوری یاریگران زندگی در حال حاضر در تهران فعالیت خواهد کرد اما ستاد مبارزه با مواد مخدر در همه استان ها، مراکزی به نام شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دارد که این مراکز متشکل از سازمان های مردم نهاد و شوراها هستند که ایده ها در آنجا پرورانده و به تهران معرفی می شوند.

کارشناس کارآفرینی و اشتغال ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: در واقع این مراکز، مراکز شتابدهی هستند که به مسایل حقوقی، قانونی و حمایتی یک استارتاپ و فرد خلاق و ایده پرداز کمک می کنند تا این ایده به محصول تبدیل شود،  ضمن اینکه کارشناسان خبره و متخصصان امر در محیطی آرام و به همراه همه امکانات به کمک دانشگاهیان، نخبگان و ایده پردازان شتافته تا فضائی مناسب و امن را برای بروز خلاقیت های جوانان این مرز و بوم فراهم کنند.

جوان اسکویی در مورد محصول های تولیده شده در این مراکز توضیح داد: محصولات ممکن است بسته های فرهنگی پیشگیرانه، سخت افزاری یا هر وسیله ای که مقابله با مواد مخدر را تسهیل و یاری برساند، باشد. در این حوزه، اشخاص طرح ها و ایده های خود را مطرح می کنند و در روند اجرایی کار به آنها کمک می شود تا محصول به خروجی برسد.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت های شتابدهنده تحت پوشش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کنند، تصریح کرد: ضمن اینکه ایده ها و خلاقیت های برجسته جشنواره یاریگران زندگی در این مراکز پرورانده می شوند از افراد بازپروری شده دارای خلاقیت هم استقبال می شود.

به گفته کارشناس کارآفرینی و اشتغال ستاد مبارزه با مواد مخدر، جوانان خلاق، کارآفرینان، کارفرمایان، سازمان‌های مردم‌نهاد، مراکز دانش بنیان، مراکز علمی و پژوهشی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های نوپا از سراسر کشور می‌توانند از طریق ارتباط با این مرکز و طرح ایده‌های نو اطمینان داشته باشند که مرکز نوآوری یاریگران زندگی چتری امن برای حفاظت از ایده‌ها و مکانی مناسب برای پرورش خلاقیت‌ها خواهد بود.

وی تاکید کرد: این نوع مراکز طرح های نو و پیشرویی هستند که در کشورهای زیادی در حال پیاده شدن است؛ کاری مترقی است چرا که در بافت اداری و نظام بروکراتیک اداری و با وجود مقررات دست و پا گیر، نمی توان این کارها را به سرانجام رساند.

جوان اسکویی یادآور شد: با خصوصی سازی این شتاب دهنده ها و بیشتر یاری گرفتن از مردم در امر مبارزه با مواد مخدر، سه امر مقابله، پیشگیری و درمان که از اصول و اهداف اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر است سریعتر به نتیجه می رسد.
 

در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ستاد مبارزه با مواد مخدر در نظر دارد تا در جهت تحقق اهداف و رسالات نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق جلب و جذب ایده‌های خلاقانه و استخراج آنها از بطن جامعه در راستای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و ریشه کنی این بلیه اجتماعی، حرکتی نوین و پیشرو را آغاز کند به همین منظور این ستاد با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری به تاسیس مرکزی با عنوان «مرکز نوآوری یاریگران زندگی»  اقدام کرده و در این مرکز، کارشناسان خبره و متخصصین امر در محیطی آرام و به همراه همه امکانات به کمک دانشگاهیان، نخبگان و ایده پردازان شتافته تا فضائی مناسب و امن را برای بروز خلاقیت های جوانان این مرز و بوم فراهم سازند.

«مرکز نوآوری یاریگران زندگی»  با پوشش مسیری از طرح ایده و پرورش آن و عبور از مراحل گوناگون تا رسیدن به محصول و سرمایه گذاری بر روی آن حامی و پشتیبان جوانان، مخترعان، کارآفرینان و سازمان‌های مردم نهاد خواهد بود.

برچسب‌ها یاریگران زندگی ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد پروندهٔ خبری معضل اعتیاد و ضرورت به روزرسانی قوانین سلبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یاریگران زندگی ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد یاریگران زندگی ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد اخبار کنکور ستاد مبارزه با مواد مخدر سازمان های مردم نهاد خلاقیت ها ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه «ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نیازهای فناورانه ستاد مبارزه با مواد مخدر» با حضور علیرضا کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر مسؤولان و نیز شماری از شرکت‌های دانش بنیان امروز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد.

کاظمی در این برنامه بیان داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد مردمی سازی را در پیش دارد که این رویکرد در کانون توجه برنامه‌های ستاد است.

وی افزود: حوزه فرهنگی و پیشگیری، درمان و مبارزه را با رویکرد مردمی سازی پیش می‌بریم و این مهم‌ترین رویکرد ما است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بحث توسعه مشارکت‌های مردمی حائز اهمیت است که این برنامه در قالب مجمع خیرین و یاری گران در سطح استان‌ها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: توسعه برنامه یاری گران زندگی با کمک بخش‌های مردمی مثل یاری گران زندگی در محلات، روستاها، مدارس و دانشگاه‌ها که همه اینها با رویکرد مردمی اداره می‌شود مد نظر است و به عبارتی این کانون‌ها مردم پایه هستند و با مردم اداره می‌شوند.

کاظمی گفت: اولویت دیگر که در نمایشگاه قابل مشاهده است، به روز رسانی برنامه‌های ستاد مواد مخدر با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است که این نیز به نوع خود یک رویکرد مردمی سازی به حساب می‌آید.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در واقع شرکت‌های دانش بنیان نمونه‌هایی از گروه‌های مردمی هستند که می‌توانند شتاب دهنده باشند و با تولیدات و محصولات خود می‌توانند در به روز آوری روش‌های پیشگیری و درمان اعتیاد کمک کنند.

وی افزود: این موارد به موازات فعالیت‌هایی همچون ساماندهی معتادین متجاهر و درمان آسیب دیدگان این حوزه که در سال گذشته در کشور دنبال شد، است و همچنین ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و سوداگران مرگ در کشور از اولویت‌های ما است البته تاکید بر پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی داریم.

کد خبر 6080521

دیگر خبرها

  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • توقیف تریلی با یک تن موادمخدر شیشه در این شهر
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی