Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@07:06:31 GMT

تغییر دامنه نوسان به تنهایی قفل بورس را باز نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۰۰۶۷

تغییر دامنه نوسان به تنهایی قفل بورس را باز نمی‌کند

سعید اسلامی، عضو شورای عالی بورس اظهار گفت: تغییر دامنه نوسان تاثیری در روند بلندت مدت بازار ندارد، بازار باید در انتظار اخبار خوب اقتصادی باشد. به گزارش پول نیوز، سعید اسلامی درباره تغییر دامنه نوسان به مثبت و منفی ۵ درصد اظهار داشت: خواست تمام فعالان بازار سرمایه این است که بتوان دوباره نقدشوندگی را به بازار برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با تغییر محدوده دامنه نوسان باید سیاست‌های دیگری در جهت نقدشوندگی برخی از سهام که بازار قفل شده‌اند به اجرا برسد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات بازار سرمایه نقدناشوندگی برخی از سهام است که با اجرای این سیاست‌ها به دنبال رفع این مشکل هستیم. نقدناشوندگی برخی از سهام فشاری را بر روی سهامی که نقدشونده هستند اضافه کرده است.

عضو شورای عالی بورس تاکید کرد: معتقدم بازار باید در انتظار اخبار خوب اقتصادی باشد تا روند رو به بهبود خود را آغاز کند.

اسلامی در پاسخ به این سوال که تغییر دامنه چطور به بهبود فضای بازار سرمایه کمک می‌کند، گفت: موضوع مهم این است که همزمان با تغییر دامنه باید سیاست‌های دیگری هم به اجرا برسد. اما مجموعه این سیاست‌ها به اصلاح قیمت سهام نقدناشونده می‌تواند کمک کند.

وی افزود: تاکید می‌کنم تغییر دامنه به تنهایی قفل بازار سهامی که قفل شده‌اند را باز نخواهد کرد. اما کمک می‌کند و اجازه می‌دهد که تصحیح قیمتی درباره برخی از سهامی که نتوانستند در ماه‌های گذشته اصلاح قیمت مناسبی داشته باشند، صورت بگیرد.

عضو شورای عالی بورس درباره اخبار خوب اقتصادی که بر بازار می‌تواند اثرگذار باشد اظهار داشت: به طور کلی ریزساختار‌های بازار اساسا روند‌های کوتاه مدت بازار را تعیین می‌کنند، اما بازار سرمایه در بلند مدت نیاز به حمایت‌های سیاست‌گذارانه دارد. تغییر دامنه نوسان از ریزساختار‌های بازار هستند و روی روند‌های کوتاه مدت اثر می‌گذارند.

اسلامی گفت: موضوع این است که این ریزساختار‌های بازار نه در ایران بلکه در تمام دنیا تاثیری در روند بلند مدت بازار ندارند و تاثیر آن‌ها فقط در ریسک درج شده است بنابراین دامنه نوسان ۲ درصد باشد یا ۵ درصد تاثیر چندانی بر ارزش ذاتی یک شرکت ندارد.

وی ادامه داد: شرایط بازار امروز ما به گونه‌ای است که تاثیر هیجانات در آن بسیار زیاد است و بازار در حال حاضر منتظر چندین خبر خارج از بازار است که ارکان بازار هم در آن نقشی ندارند که مساله مذاکرات وین و انتخابات ریاست جمهوری از جمله این اخبار هستند.    

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار بازار سرمایه شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت تغییر دامنه نوسان بازار سرمایه برخی از سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، این روز‌ها اختلاف دلار نیما و بازار آزاد به یکی از چالش‌های جدی بازار سرمایه و صنعت تبدیل شده است و بانک مرکزی تصمیم گرفته است که رفته رفته اختلاف این دو قیمت را کم کند و این موضوع را در چند روز اخیر به وضوح دیده ایم. همان گونه که از نمودار زیر که مربوط به دلار نیمایی است مشاهده می شود این دلار در سال جاری روند رو به رشدی را به خود گرفته است.  ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Isy

دیگر خبرها

  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورس تغییر جهت داد
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • افت ۱۳هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس