Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه روز گذشته ۵۲ خانه هلال در سطح استان به بهره‌برداری رسید و تعداد خانه‌های هلال ما به ۲۷۰ مورد افزایش یافت، گفت: تعداد خانه‌های هلال در خراسان رضوی تا پایان سال به ۵۰۰ مورد می‌رسد.

سید مجتبی احمدی روز گذشته در نشستی خبری که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، در خصوص اقدامات هلال احمر در بحث مراقبت‌های کرونا بیان کرد: در حال حاضر طبق مصوبه ستاد ملی کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شبکه بهداشت و درمان تایباد بحث غربالگری در مبادی مرزی استان در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و مرز دوغارون با توجه به حساسیت‌های موجود درحال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۲۰ اردیبهشت امسال، ۴۸هزار و ۵۷۲ نفر مورد غربالگری و تب‌سنجی قرار گرفتند. ۸۳۰ مورد تست پی‌سی‌آر و ۵۲۹ مورد تست فوری کرونا انجام شده است. افراد مشکوک ۱۴۱۸ نفر بودند.

وی بیان کرد: یک همکاری دیگر، بحث ناظران سلامت بود که با همکاری واحدهای بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پنج دانشگاه دیگر، طرح ناظران سلامت پیگیری شد. این طرح توصیه‌های بهداشتی و نظارت بر نحوه عملکرد بهداشتی در اصناف استان بود. ۲۴هزار و ۵۸۳ نفر واحدهای نظارتی توسط سازمان جوانان از یکم آذر تا ۲۹ اسفند سال ۹۹ با مشارکت ۶۹۳۵ نفر از اعضای این سازمان انجام شد. ۶۴ هزار و ۳۶۵ مکان تجاری و صنفی مورد بازدید قرار گرفت. بهره‌بران این موضوع هم ۲۱۶هزار و ۳۱۵ نفر بودند که از این خدمات استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی عنوان کرد: طرح ملی آمران سلامت با حضور جوانان جمعیت از پنجم تا پانزدهم آبان ماه ۹۹ در سطح استان با همکاری ۶ دانشگاه علوم پزشکی موجود در استان انجام شد. تذکرهای رسانه‌ای، توسعه فرهنگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توزیع بروشورها، توزیع ماسک و همچنین اجرای پویش من ماسک میزنم در سراسر استان برای ۳۴۹ هزار و ۶۱۰ نفر بهره‌ور برگزار کردیم. در مجموع در این طرح ده روزه، ۱۱۶ هزار و ۵۱۰ عدد ماسک توزیع شد.

احمدی ادامه داد: در بحث قرارگاه مواسات و همدلی که با نظارت و فرماندهی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه شهرستان مشهد انجام شد، ۱۰ هزار و  ۸۳۵ بسته معیشتی در سراسر استان با اعتبارات درونی جمعیت به ارزش ۳میلیارد و ۷۹۲ میلیون تومن توزیع شد. همچنین ۱۳۱ هزار بسته بهداشتی و یک میلیون و ۶۶۳ هزار ماسک توزیع شده است. ۱۲۷ کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی به دانشگاه اهدا شد. ۲۲ دستگاه اکسیژن‌ساز، ۴۰ عدد پالس‌اکسیمتر نیز توزیع شده است. همچنین توزیع ژل‌ها و کمک‌هزینه درمان هم برای ۱۲۴۵ نفر  از بیماران کرونایی که توسط مددکاران بیمارستان‌ها مددکاری می‌شدند به سیستم هلال احمر ارجاع شدند و توزیع‌ها انجام شده است. ارزش کل این قدم‌ها که بخشی از آن دولتی و بخش دیگر آن کمک‌های مردمی بود، ۱۹ میلیارد و ۷۰۱ میلیون تومان بود.

وی اضافه کرد: همچنین در حین این فعالیت‌های کرونا برای کمک به طرح نذر آب ۳، تیم‌های عملیاتی و کاروان سلامت جمعیت هلال احمر و بهداشتی‌های ما به شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی ارسال شدند. با حمایت خیرینی که در استان وجود داشتند، کمک‌های نقدی و غیرنقدی و توسعه شبکه‌های بهداشتی و توزیع آب در شهرستان هدف به ارزش ۲میلیارد و ۳۹۰ هزار تومن کمک‌های نقدی و غیرنقدی بین  ۲۵هزار و ۵۸۷ نفر توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: روز گذشته در مراسم ویدئو کنفرانسی با حضور معاونت رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد، ۵۲ خانه هلال به بهره‌برداری رسید که این تعداد به خانه‌های قبلی ما اضافه شد و تعداد آنها به ۲۷۰ خانه هلال رسید و تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۵۰۰ خانه می‌رسد. خانه‌های هلال محل‌هایی است برای توسعه تاب‌آوری جوامع محلی و استفاده‌ از ظرفیت‌های مردمی برای کاهش آسیب‌های ناشی از مخاطرات.

 
احمدی گفت: در سال ۹۹ در بحث حوادث، ۱۰۵۲ مورد حادثه توسط حوزه معاونت هلال احمر استان مورد پاسخگویی قرار گرفته است که بیشترین سهم را حوادث جاده‌ای داشتند و بعد آن حوادث سیل و آب‌گرفتگی و حوادث کوهستان بودند. این خدمات در حوزه امداد و ۲۶ پایگاه ثابت و دو پایگاه موقت و یک پایگاه امداد هوایی با حضور ۱۵۶۳ نفر امدادگر انجام شد. در پایگاه‌ها ۸۲۸ نفر اسکان داشتیم و ۶۴۰ نفر در سال ۹۹ انتقال مصدوم توسط جمعیت هلال احمر انجام شده است.

وی اظهار کرد: با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که شریک ما در بحث آموزش و آگاهی از خطرات مین در شهرستان تایباد و مرز دوغارون هستند، بیش از ۳۰۰ هزار بسته بهداشتی به مسافرینی که از مرز خارج می‌شدند توسط جمعیت هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ تحویل داده شده است. همچنین در مرز دوغارون برای بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آموزش و آگاهی از خطرات مین ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در بحث آموزش‌ها هم، آموزش‌های همگانی و عمومی و تخصصی ارائه داده شده است که طی سال گذشته، ۲۸۲ دوره کمک‌های اولیه و ۲۱۵ دوره مهارت‌های پایه امدادی و ۶۵ دوره عمومی امداد و نجات در خراسان رضوی برگزار شد و ۲۹۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی بازآموزی شدند.

وی تصریح کرد: در بحث ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی و گفتار درمانی در سال ۹۹، مجموعا به ۳۵۶۵ نفر از توان‌خواهان توان‌بخشی ارائه خدمات شده است. ۱۱۲هزار و ۵۰۰ نسخه داروهای خاص و ویژه نیز توسط داروخانه جمعیت هلال احمر استان ارائه شده است.

احمدی در خصوص خدمات برای مناطق محروم در حاشیه شهر مشهد گفت: در بحث حاشیه شهر مشهد، پروژه سه‌گانه درحال انجام است. در اطراف گلشهر از سال ۹۲ این پروژه بین کمیته بین المللی صلیب سرخ، جمعیت حمایت از بهبود یافتگان و جمعیت هلال احمر در حال انجام است که امسال وارد سال هفتم آن می‌شویم که در حوزه‌های مختلف شامل آموزش همگانی، آموزش عمومی، مهارت‌های کسب‌وکار، خدمات فیزیوتراپی، اندام‌های مصنوعی و حمایت‌های معیشتی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هلال احمر مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خراسان رضوی مرز دوغارون خانه هلال انجام شد توزیع شد سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقودی‌ها سیل «گرمه» توسط امدادگران جمعیت هلال احمر پیدا شدند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: طی تماس تلفنی مردمی، مفقودی ۳ نفر در شهر درق (پدر به همراه ۲ فرزند ۸ و ۱۰ ساله) به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات خراسان شمالی اعلام شد و بلافاصله دو تیم عملیاتی از شهرستان گرمه و جاجرم به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان کرد: نجات‌گران جمعیت هلال احمر استان طی جستجوی ۱۰ ساعته، ۳ مفقودی را پیدا کردند.

محبان تصریح کرد: این عملیات در ساعت ۸:۴۵ صبح سه‌شنبه به پایان رسید.

کد خبر 6063169

دیگر خبرها

  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • توزیع ۲۰۰پرس غذای گرم بین نیازمندان در پویش هلال رحمت زهک
  • پیوستن بیش از ۲۳ هزار نفر به پویش «بهرفت» در خراسان رضوی
  • توزیع ۷۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان در پویش هلال رحمت
  • توزیع دو هزار و ۲۰۰پرس غذای گرم بین نیازمندان در پویش هلال رحمت
  • مفقودی‌ها سیل «گرمه» توسط امدادگران جمعیت هلال احمر پیدا شدند
  • خدمت رسانی به ۲۷۶ مصدوم توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی
  • آبگرفتگی سه خانه مسکونی در روستای مورچگان
  • توزیع بیش از ۲ هزار سبد معیشتی در طرح ملی پویش همای رحمت
  • هلال‌احمر استان مرکزی به ۱۷ هزار نفر خدمات ارائه کرد