Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ۴۰ میلیارد دلار واردات مواد اولیه، ۳۵ میلیارد دلار آن حاصل از بخش صادرات بوده است که اگر بخش صادرات و تلاش صادرکنندگان نبود، بسیاری از کارخانجات تولیدی در کشور قادر به فعالیت نبودند.

به گزارش  وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا رزم حسینی» در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران وزارت صنعت و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد، از صادرکنندگان که بیشترین فشار در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی را بر حوزه صادرات برعهده داشتند قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نقش بخش صادرات در تامین مواد اولیه تولید، بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در شناسایی و رفع موانع در حوزه صادرات تاکید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مصوبات مختلفی در راستای حمایت از این حوزه ابلاغ شده است و مشکلات زیادی در این حوزه برطرف شده است.
رزم حسینی با تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در شناسایی و رفع موانع در حوزه‌های مختلف اقتصادی، خاطرنشان کرد: از ابتدا و در چارچوب اختیارات قانونی که داشتیم، تلاش کردیم تا بخش خصوصی در تصمیم‌گیری ها مشارکت داشته باشد و امسال بلافاصله پس از نام‌گذاری و انتخاب شعار سال، موضوع مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید به صورت جدی‌تر در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفت و یکی از اقدامات مهمی که در همین راستا انجام گرفت تهیه بسته پیشنهادی در زمینه تحقق شعار سال و در سه سطح بود.
وی با توضیح اینکه وزارت صنعت در گام اول نخست بر اساس چارچوب اختیارات خود بخشنامه‌هایی را در زمینه مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید تدوین و به بخش‌های زیر مجموعه خود ابلاغ کرده است، افزود: بسته دوم مربوط به اقدامات سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه تولید است و بسته سوم مربوط به قوانین مزاحم این حوزه است که به ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال شده و امیدواریم با تعامل و همکاری خوبی که بین بخش‌های مختلف ایجاد شده است شاهد افزایش فعالیت صادرکنندگان باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با مهم خواندن اقدامات صندوق ضمانت صادرات، بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت این صندوق در توسعه تجارت بین‌المللی تاکید کرد.
وی با اشاره به برگزاری اکسپو دبی در سال جاری، تاثیر حضور صادرکنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی را بر حوزه صادرات مثبت توصیف کرد و از صادرکنندگان خواست تا از این فرصت بهره کافی را ببرند.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معدن و تجارت بخش صادرات وزارت صنعت بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان است. 

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد